Inspiracje pedagogią freinetowską. Tom 1 - Studia, źródła, wspomnienia dedykowane Halinie Semenowicz

Inspiracje pedagogią freinetowską. Tom 1 - Studia, źródła, wspomnienia dedykowane Halinie Semenowicz

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

50,20

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

50,20

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przypomnienie autorytetu i tego, co i jak go tworzyło, to ważny drogowskaz dla wielu współczesnych zagubionych Polaków, nie tylko nauczycieli. Przypomnienie, że być cenionym pedagogiem, jakim była Halina Semenowicz, także i dziś, to przede wszystkim być Człowiekiem- oto ważne przesłanie tej pracy i wyzwanie dla pracy samodoskonaleniowej nauczycieli. […] Książka ujawnia zróżnicowanie oglądu i inspiracji pedagogiką freinetowską. Obok informacji o charakterze historycznym oraz osobistych wspomnień, spotykamy w nim krytyczną refleksję pedagogiczną oraz propozycje metodologiczne. Tom niezwykle interesujący poznawczo i wielowątkowy, o dużym ładunku emocjonalnym, pełen inspiracji dla dalszych rozważań nad edukacją, a także sprawdzonych pomysłów dla edukacji praktyki.


Z recenzji prof. dr hab. Elżbiety Dubas


Liczba stron508
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-3233-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Prolog /    9
  Ewa Filipiak: Nieprzemijające wartości pedagogiki Freineta /    19
  Zdzisław Aleksander, Wanda Frankiewicz: Socjolingwistyczna i psychopedagogiczna interpretacja wartości Freinetowskie pedagogii w edukacji wczesnoszkolnej i akademickiej /    37
  Kazimierz Kossak-Główczewski: Pedagogika Celestyna Freineta a edukacja regionalna. Źródła realizacji /    65
  Zofia Napiórkowska: Budowanie demokracji w edukacji /    81
  Małgorzata Muszyńska: Wprowadzenie do czytania metaforycznego języka pedagogiki Freineta /    95
  Rozalia Ligus: Tropem epizodów biograficznych dziecka-poety w pedagogicznej szkole wrażliwości Haliny Semenowicz /   117
  Mirosław Brzana: O tym, jak Celestyn Freinet wpłynął na moje nauczycielskie życie /    135
  1. Halina Semenowicz i ruch freinetowski w Polsce Maria Kościuszko: Dr Halina Semenowicz – pedagog poszukujący. Twórczyni ruchu freinetowskiego w Polsce /    147
  Tomasz Maliszewski: Problematyka freinetowska w polskim piśmiennictwie pedagogicznym po 1989 roku /   161
  Maria Kościuszko: O Szkole Podstawowej im. Celestyna Freineta w Otwocku /    187
  Marzena Kędra: O filozofii pracy Publicznej Szkoły Podstawowej im. Haliny Semenowicz w Moszczance /    195
  Maria Kościuszko: Polskie Stowarzyszenie Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta w latach 1992–2002 /    211
  Kazimiera Piwko: O działalności Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta w latach 2002–2012 /    227
  Maria Kościuszko: Geneza „Freinetowskich Inspiracji” /    247
  ElżbietaWieczór:„Freinetowskie Inspiracje” – przyczynek do analizy czasopisma /    251
  Halina Semenowicz: Jak to się zaczęło? /    269
  Halina Semenowicz: Krótka historia „Ruchu” Pedagogiki Celestyna Freineta w Polsce (1957–1990) /    273
  Halina Semenowicz: Nauczyciel freinetowiec /    285
  Agata Szwech: Wyjątki z dzienników Haliny Semenowicz /    295
  Danuta Kowalewska: Literatura dokumentu osobistego jako forma przywoływania pamięci /    333
  Hanna Kędzierska: Dziennik osobisty jako tekst (auto)biograficzny – komentarz metodologiczny /    347
  Agata Szwech: Obszary uczenia się w dziennikach Haliny Semenowicz /    365
  Kinga Majchrzak: O potencjale pamięci /    385
  Aleksandra Semenowicz: O mojej Mamie Halinie /    401
  Maria Kościuszko: Halina /    405
  Anna Olszańska: Druhna Steselek /    411
  Halina Herbert-Żebrowska: Pierwszy animator Szkoły Nowoczesnej w Polsce /    421
  Teresa Śliwińska: Organizatorka ruchu animatorów technik freinetowskich /    427
  Regina Chorn: Od fascynacji do współpracy. Wspomnienie wsparte słowami listów /    433
  Władysława Błachowicz-Kochańska: Podróż bez biletów. Jak upowszechniałyśmy techniki Freineta /    441
  Peter Steiger: Halina w oczach Szwajcara /    445
  Beata Lechnio: Wspomnienia dziesięcioletniej dziewczynki /    447
  Elżbieta Szańkowska: Wspaniała mama Oli /    451
  Katarzyna Renata Kowalska: Pani Halina w pamięci pielęgniarki z Pensjonatu „Złoty Wiek” w Ładach /    453
  Barbara Dziedzic: Anioł z sanatorium /    463
  Kazimiera Michalczak-Kościan: Brak nam Ciebie, Halino! /    469
  „Zawsze razem, bez względu na pogodę” – wywiad z Aleksandrą Semenowicz /    479
  Hanna Kostyło: Szkoła na miarę społeczeństwa czy człowieka? Szkoła jako instytucja świecka, racjonalna i państwowa /    491
  Alicja Jurgiel-Aleksander: Edukacja dorosłych jako „zakładnik” edukacji młodych /    503
  Hanna Solarczyk: Eklektyzm w edukacji (dorosłych). Dlaczego? /    511
  Renata Góralska: W stronę edukacji emocjonalnej /    527
  NOTY O AUTORACH /    539
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia