POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Autorzy interdyscyplinarnych rozważań dwutomowej serii wydawniczej „Świat małego dziecka”, koncentrując się na istocie rozwoju dziecka i jego edukacji oraz sytuacjach, kiedy wymaga ono szczególnego wsparcia, starali się przedstawić Czytelnikowi analizowaną problematykę w sposób pozwalający nie tylko na dostrzeżenie wagi podejmowanych tematów, ale też umożliwiający własną refleksję nad zagadnieniami, które znajdując swoje podstawy w teorii nauk humanistycznych, społecznych, filozoficznych łączą się z praktycznymi wyzwaniami, jakie przed dzieckiem i dorosłym stawia świat współczesny. I choć problemy wieloaspektowego rozwoju, edukacji i terapii dzieci podejmują w sposób niezależny od siebie, w ramach różnych podejść teoretycznych i metodologicznych, redaktorzy serii skomponowali dwa spójne tomy. Mamy nadzieję, że zamieszczone w nich artykuły zainteresują zarówno teoretyków, jak i praktyków zajmujących się wspomaganiem i wspieraniem dzieci w rozwoju, a także studentów pedagogiki oraz dyscyplin jej pokrewnych i będą stanowiły inspirację do dyskursu i nowych badań.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 326 |
Kategoria | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2637-6 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
MICHAŁ KLICHOWSKI. Sens predykcji w pedagogice zainteresowań | 9 |
KINGA KUSZAK. Łamanie szyfru językowego – protodialog i holofraza jako osiągnięcia rozwojowe w okresie wczesnego dzieciństwa. Od fazy prewerbalnej do początków mowy | 17 |
DARIA SIKORSKA. Kompetencje językowe i komunikacyjne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym | 37 |
LIDIA WOLLMAN. Głos uczniów – zaniedbany obszar w edukacji małego dziecka | 57 |
JOLANTA NOWAK. Edukacyjny potencjał dialogu w przestrzeni klasy szkolnej | 85 |
ANDRZEJ LASKOWSKI. Czy i kiedy dzieci tracą zdolność zadawania pytań? | 97 |
KATARZYNA WASZYŃSKA. „Kiedy dzieci są małe, daj im korzenie, a kiedy są duże, daj im skrzydła”. Seksualność małego dziecka – wskazania dla edukacji seksualnej i wychowania | 119 |
ANNA GULCZYŃSKA. Masturbacja u dzieci w wieku przedszkolnym | 127 |
TERESA PARCZEWSKA. Bycie-w-świecie: perspektywa dziecka z problemami zdrowotnymi | 137 |
ANNA MIKLER-CHWASTEK. Sposoby dotykowego poznawania siebie i otoczenia przez dzieci o zaburzonym przebiegu rozwoju oraz w normie rozwojowej | 165 |
DOMINIKA GRZEŚKOWIAK, ANNA KRAUZE. Problem „przetrenowania” i zjawisko „przestymulowania” w procesie usprawniania/terapii dzieci z niepełnosprawnością | 187 |
EWA WOŹNICZKA. Optymalizacja oddziaływań terapeutycznych w aspekcie wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną | 203 |
IWONA MYŚLIWCZYK. Retrospekcja doświadczeń biograficznych rodziców małych dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych | 221 |
PAULINA GOŁASKA. Wczesne objawy zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci. Przegląd badań | 237 |
ANETA WOJCIECHOWSKA. Od wczesnej diagnozy do kompleksowej terapii małego dziecka z autyzmem | 255 |
ERICA HOWELL. Teacher Perceptions and Efficacy Ratings of Comic Strip Conversations for Students with Autism Spectrum Disorder | 275 |
LINDA SCHENKOSKE, ERICA HOWELL. Self-Management of Problem Behaviors for Students with Autism Spectrum Disorders | 285 |
LUCYNA MAKSYMOWICZ. Dziecko z mukowiscydozą w przedszkolu i w szkole – specyfika potrzeb i adekwatnego wsparcia | 295 |
AGNIESZKA SOŁBUT. Potrzeby małego dziecka w rodzinie alkoholowej, przemocowej | 311 |
Podsumowanie rozważań tomu II | 323 |