Świat Małego Dziecka t.2

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorzy interdyscyplinarnych rozważań dwutomowej serii wydawniczej „Świat małego dziecka”, koncentrując się na istocie rozwoju dziecka i jego edukacji oraz sytuacjach, kiedy wymaga ono szczególnego wsparcia, starali się przedstawić Czytelnikowi analizowaną problematykę w sposób pozwalający nie tylko na dostrzeżenie wagi podejmowanych tematów, ale też umożliwiający własną refleksję nad zagadnieniami, które znajdując swoje podstawy w teorii nauk humanistycznych, społecznych, filozoficznych łączą się z praktycznymi wyzwaniami, jakie przed dzieckiem i dorosłym stawia świat współczesny. I choć problemy wieloaspektowego rozwoju, edukacji i terapii dzieci podejmują w sposób niezależny od siebie, w ramach różnych podejść teoretycznych i metodologicznych, redaktorzy serii skomponowali dwa spójne tomy. Mamy nadzieję, że zamieszczone w nich artykuły zainteresują zarówno teoretyków, jak i praktyków zajmujących się wspomaganiem i wspieraniem dzieci w rozwoju, a także studentów pedagogiki oraz dyscyplin jej pokrewnych i będą stanowiły inspirację do dyskursu i nowych badań.


Rok wydania2013
Liczba stron326
KategoriaEdukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2637-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  MICHAŁ KLICHOWSKI. Sens predykcji w pedagogice zainteresowań     9
  KINGA KUSZAK. Łamanie szyfru językowego – protodialog i holofraza jako osiągnięcia rozwojowe w okresie wczesnego dzieciństwa. Od fazy prewerbalnej do początków mowy     17
  DARIA SIKORSKA. Kompetencje językowe i komunikacyjne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym     37
  LIDIA WOLLMAN. Głos uczniów – zaniedbany obszar w edukacji małego dziecka     57
  JOLANTA NOWAK. Edukacyjny potencjał dialogu w przestrzeni klasy szkolnej     85
  ANDRZEJ LASKOWSKI. Czy i kiedy dzieci tracą zdolność zadawania pytań?     97
  KATARZYNA WASZYŃSKA. „Kiedy dzieci są małe, daj im korzenie, a kiedy są duże, daj im skrzydła”. Seksualność małego dziecka – wskazania dla edukacji seksualnej i wychowania     119
  ANNA GULCZYŃSKA. Masturbacja u dzieci w wieku przedszkolnym     127
  TERESA PARCZEWSKA. Bycie-w-świecie: perspektywa dziecka z problemami zdrowotnymi     137
  ANNA MIKLER-CHWASTEK. Sposoby dotykowego poznawania siebie i otoczenia przez dzieci o zaburzonym przebiegu rozwoju oraz w normie rozwojowej     165
  DOMINIKA GRZEŚKOWIAK, ANNA KRAUZE. Problem „przetrenowania” i zjawisko „przestymulowania” w procesie usprawniania/terapii dzieci z niepełnosprawnością     187
  EWA WOŹNICZKA. Optymalizacja oddziaływań terapeutycznych w aspekcie wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną     203
  IWONA MYŚLIWCZYK. Retrospekcja doświadczeń biograficznych rodziców małych dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych     221
  PAULINA GOŁASKA. Wczesne objawy zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci. Przegląd badań     237
  ANETA WOJCIECHOWSKA. Od wczesnej diagnozy do kompleksowej terapii małego dziecka z autyzmem     255
  ERICA HOWELL. Teacher Perceptions and Efficacy Ratings of Comic Strip Conversations for Students with Autism Spectrum Disorder     275
  LINDA SCHENKOSKE, ERICA HOWELL. Self-Management of Problem Behaviors for Students with Autism Spectrum Disorders    285
  LUCYNA MAKSYMOWICZ. Dziecko z mukowiscydozą w przedszkolu i w szkole – specyfika potrzeb i adekwatnego wsparcia     295
  AGNIESZKA SOŁBUT. Potrzeby małego dziecka w rodzinie alkoholowej, przemocowej     311
  Podsumowanie rozważań tomu II     323
RozwińZwiń