Wkład Matki Elżbiety Róży Czackiej w rozwój tyflologii w kontekście współczesnej recepcji jej myśli

-24%

Wkład Matki Elżbiety Róży Czackiej w rozwój tyflologii w kontekście współczesnej recepcji jej myśli

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,72  22,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,72 zł  


16,72

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W pracy autorka przedstawia przede wszystkim wpływ Matki Elżbiety Czackiej na rozwój tyflologii, i to jest podstawowy cel badawczy. Problemy szczegółowe to: sposób ujmowania przez Matkę zagadnień wychowawczych i dydaktycznych, koncepcja rehabilitacji osób niewidomych, stosowane rozwiązania organizacyjne
w tworzonych placówkach.


Rok wydania2011
Liczba stron263
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
ISBN-13978-83-7072-696-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  1. Główne wydarzenia z życia Matki Elżbiety Róży Czackiej     15
  Kalendarium życia i dzieła Matki Elżbiety Róży Czackiej     24
  2. Koncepcje organizacyjne instytucji działających na rzecz osób niewidomych Matki Elżbiety Róży Czackiej i ich geneza     33
   2.1. Sytuacja osób niewidomych na przełomie XIX i XX wieku w Polsce     33
   2.2. Świadczenia na rzecz osób niewidomych za granicą     35
   2.3. Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi     45
   2.4. Zgromadzenie Sióstr Franciszkanek Służebnic Krzyża w służbie niewidomym     51
   2.5. Strategie dotyczące rozwiązań spraw osób niewidomych i słabowidzących w Polsce     56
  3. Wychowanie, rehabilitacja i kształcenie osób z dysfunkcją wzroku     61
   3.1. Realizacja zadań wychowawczych     65
   3.2. Orientacja przestrzenna niewidomych     105
   3.3. Wychowanie fizyczne     114
   3.4. Czynności życia codziennego     119
   3.5. Czytelnictwo     125
   3.6. Małe dziecko, przedszkole     128
   3.7. Szkoły     133
  4. Dorosłe osoby niewidome – praca i patronat     143
  5. Wskazówki i wymagania stawiane współpracownikom, w szczególności wychowawcom i nauczycielom     150
  6. Rozwój duchowy i wychowanie religijne     165
  7. Prace badawcze nad dostosowaniem pisma Braille’a do wymagań języka polskiego     173
  Zakończenie     183
  Bibliografia     189
  Aneks
  Historia Triuno     195
  System Braille’a w Polsce     213
  Książka niewidomego     227
  Dziecko niewidome     246
RozwińZwiń