INNE EBOOKI AUTORA
-32%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Autorka […] koncentruje swoją uwagę teoretyczną i badawczą na macierzyństwie matek wychowujących dziecko z niepełnosprawnością intelektualną. Warto docenić ten fakt, gdyż to „trudne” macierzyństwo – mimo coraz większego zainteresowania badaczy – ciągle „upomina się” o naukowe zainteresowanie. […]
To zajmujące studium teoretyczno-diagnostyczne, w ramach którego Autorce udało się, wykorzystując warsztat badawczy metodologii jakościowej, odkryć znaczenia i sensy nadawane przez matki własnym doświadczeniom. To doświadczenie matek, naznaczone w jakimś sensie upośledzeniem dziecka, nie oznacza – jak mówi Autorka we wstępie – że możemy mówić o upośledzonym macierzyństwie. […]
Każdy z prezentowanych przypadków zawiera biograficzne usytuowanie „trudnego” macierzyństwa oraz osobistą interpretację upośledzenia własnego dziecka. Biografie przedstawione przez Autorkę to zarazem studium indywidualnego cierpienia, studium osamotnienia, a jednocześnie pokory wobec losu i uczucia ujawnianego w różnych formach. […]
Zarówno wejście Autorki w słabo rozpoznany obszar badawczy, jak i wartościowe poznawczo analizy teoretyczne i badawcze przekonują mnie o wadze tej pracy w przestrzeni naukowej. Jestem również przekonana, że to także publikacja dla szerszego grona odbiorców. Sądzę, że wszyscy, dla których codzienność jest warta refleksji, powinni być usatysfakcjonowani.
Z recenzji dr hab. Sławomiry Sadowskiej, prof. UG
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 162 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-986-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział | 1 |
Biograficzne odtwarzanie rzeczywistości | |
a problematyka badań własnych | |
1.1. Biografia jako fakt empiryczny i jako kategoria teoretyczna | 11 |
1.2. Wydarzenia życiowe jako „procesy” | 16 |
1.3. Elementy sytuacji badawczej a biograficzna rekonstrukcja rzeczywistości | 21 |
1.4. Wyzwania w badaniach własnych związane z biograficznym odtwarzaniem rzeczywistości | 28 |
1.4.1. Hermeneutyczne podejście do badań | 28 |
1.4.2. Sposób zbierania danych biograficznych | 30 |
1.4.3. Uprawomocnienie a biograficzna rekonstrukcja rzeczywistości | 34 |
Rozdział | 2 |
„Mitologia” macierzyństwa | |
2.1. Macierzyństwo jako „instytucja” | 45 |
2.2. Macierzyństwo jako doświadczenie biograficzne | 50 |
2.3. „Mitologia” trudnego macierzyństwa | 55 |
2.4. Matka jako interpretator upośledzenia własnego dziecka | 64 |
Rozdział | 3 |
Światy „upośledzonego” macierzyństwa – | |
perspektywa doświadczeń biograficznych | |
3.1. Zasoby biograficzne badanych matek | 71 |