INNE EBOOKI AUTORA
W numerze między innymi:
30 pytań do Marin Alsop, nowo wybranej dyrektorki artystycznej NOSPR Katowicach, zadaje w okładkowej rozmowie Agnieszka Nowok-Zych.
Wyrok na krytykę jeszcze nie zapadł. Piotr Mika zbiera głosy adeptów krytyki muzycznej, Krzysztof Stefański opracował dyskusję doświadczonych krytyków o funkcjonowaniu w tym zawodzie. Mateusz Ciupka rozmawia z Normanem Lebrechtem, historykiem i założycielem jednego z najpopularniejszych blogów muzycznych na świecie Slippedisc.
Relacje z festiwali: Organy Plus, Szymanowski/Polska/Świat, Auksodrone oraz koncertów w Warszawie, Katowicach, a także ze spektakli: „Ślepy tor” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, „Lohengrin” w Opéra Bastille, „Zeroth Law” w Deutsche Oper Berlin oraz „Łaskawość Tytusa” w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.
Recenzje piętnastu albumów, m.in.: przegląd płyt z muzyką Nino Roty, nowe nagrania sonat C.P.E. Bacha dokonane przez Rachel Podger i „Mity” Szymanowskiego w wykonaniu Sueye Park i Rolanda Pöntinena, a także książek: „Listy z Paryża 1839–1845. Nauczanie i otoczenie
Chopina w świetle korespondencji jego ulubionej uczennicy” w opracowaniu Uty Goebl-Streicher oraz „Operowe laboratorium” Anety Derkowskiej.
Katarzyna Kucia-Kuśmierska kreśli sylwetkę niedawno zmarłej Kaiji Saariaho, Karolina Dąbek pisze o metaforach w muzyce Györgya Ligetiego.
Nowy odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 48 |
Kategoria | Kultura i sztuka |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
STREFA RUCHU | |
Odważne młodzieży chowanie – Piotr Mika | |
Kółko dyskusyjne nie wystarczy – opr. Krzysztof Stefański | |
Norman Lebrecht: Brak krytyki stworzy muzyczną pustynię – Mateusz Ciupka | |
RELACJE | |
Spójrz za siebie, ku przyszłości – Igor Torbicki | |
Nie ma ciszy po dźwięku – Paweł Siechowicz | |
Odważnie i heroicznie – Bartosz Witkowski | |
Festiwal urodzinowych jubileuszów – Joanna Szymańska | |
Muskuły prężone i rozprężone – Łucja Siedlik | |
Między Apollinem a Dionizosem – Michał Klubiński | |
Opuszczona stacyjka – Paweł Siechowicz | |
Wytatuowane skrzydła łabędzia – Jacek Marczyński | |
(Nie)ludzkie roboty – Piotr Tkacz-Bielewicz | |
Mozart, małpa i telewizor – Jacek Marczyński | |
WYDAWNICTWA | |
O co chodzi Nino Rocie? – Maria Wilczek-Krupa | |
W odwiedzinach u państwa Bachów – Witold Paprocki | |
Trzy instrumenty, dwoje solistów, jeden oddech – Karolina Kolinek-Siechowicz | |
Mity pełne życia – Szymon Atys | |
Płytoteka#: Gorący czwartek w Toledo – Jacek Hawryluk | |
Human after all – Piotr Mika | |
Smyczkowy atlas Pendereckiego – Wioleta Żochowska | |
Szalony, ale skryty – Piotr Tkacz-Bielewicz | |
Złota płyta – Ewelina Grygier | |
Friederike o Fryderyku – Maciej Kucharski | |
Głębia złożoności – Wioleta Żochowska | |
ROZMOWA | |
Marin Alsop: Nie dyryguj muzyką – bądź nią – Agnieszka Nowok-Zych | |
SWOBODA RUCHU | |
Kaija Saariaho. Od dotykania dźwięku do dotykania dźwiękiem – Katarzyna Kucia-Kuśmierska | |
Metafory Ligetiego – Karolina Dąbek | |
OD REDAKCJI | |
Krytyk na huśtawce – Dominika Micał | |
FELIETON | |
Ooostatni! – Bartek Chaciński, Jacek Hawryluk (HCH) | |
Z ARCHIWUM R | |
Krytyka vs recenzja (1) – Katarzyna Ryzel | |
REKOMENDACJE | |
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja | |
Kawaler des Grieux, czyli jak skrzyżowałem szpady z Janem Kiepurą – Opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk | |