TECHNICZNO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA GOSPODARKI CYFROWEJ

-24%

TECHNICZNO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA GOSPODARKI CYFROWEJ

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,73  37,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 37,80 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 28,73 zł  


28,73

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Informatyka gospodarcza jest to wyodrębniona z informatyki dziedzina badań naukowych, kształcenia akademickiego oraz praktyki gospodarczej, poświęcona metodyce oraz zastosowaniu w ekonomii środków i narzędzi techniki komputerowej. Zajmuje się wykorzystaniem technologii informacyjnych w organizacjach, w tym przede wszystkim budową i wdrażaniem systemów informatycznych oraz ich wpływem na funkcjonowanie organizacji.


W centrum zainteresowania są więc dwa przenikające się obszary: z jednej strony, sfera budowy (czyli opracowywania) nowych systemów informatycznych w organizacjach (zarówno w przedsiębiorstwach, jak i w jednostkach administracji publicznej), obejmująca ich analizę, projektowanie, implementację, testowanie, wdrażanie i eksploatację, a z drugiej - sfera zarządzania, czyli ogół działań, które pozwalają organizacji na osiąganie swoich celów dzięki skutecznemu wykorzystaniu technologii informacyjnych.


Przekazywana w Państwa ręce monografia powstała dzięki synergii prac badaczy z: Instytutu Informatyki i Gospodarki Cyfrowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Katedry Zarządzania Międzynarodowego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, Instytutu Matematyki i Informatyki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II oraz Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych w Warszawie. Autorzy reprezentują różne specjalności związane z kwestiami technicznymi, organizacyjnymi, zarządczymi, prawnymi, socjologicznymi oraz etycznymi odnoszącymi się do nowych technologii, ich wykorzystywania i konsekwencji tego działania.


Książka składa się z 11 rozdziałów, z których 10 ujęto w 3 działach, odnoszących się do zagadnień analizowanych w ramach informatyki gospodarczej. W rozdziale 1, o charakterze w głównej mierze ekonomicznym, opisano gospodarkę cyfrową i nowe procesy ekonomiczno-społeczno-cywilizacyjne, które ona uruchamia.


W dziale pierwszym książki, zatytułowanym Budowa i modelowanie systemów informacyjnych, omówiono: kwestię jakości oprogramowania, zagadnienie modelowania procesów biznesowych, weryfikację własności systemu kryptowalutowego oraz nowoczesne architektury danych. W dziale drugim, zatytułowanym Rynki elektroniczne, przedstawiono: zmiany struktury rynku turystycznego w warunkach gospodarki cyfrowej, problem wykorzystania smartfonów i asystentów głosowych w marketingu bezpośrednim oraz analizę zjawiska wykorzystywania i wykrywania botów w komunikacji marketingowej na rynku hotelarskim. W dziale trzecim, zatytułowanym Sztuczna inteligencja, zaprezentowano: rozumienie sztucznej inteligencji i jej rozwój w świetle wytycznych strategii Unii Europejskiej, organizację prac badawczo-rozwojowych ukierunkowanych na opracowanie systemu wspomagającego diagnostykę przemysłową oraz inteligentne rozwiązania komunikacyjne w obszarze Industrial Internet of Things stosowane na potrzeby diagnostyki.


Celem autorów niniejszej monografii jest przygotowanie Czytelników na zmiany zachodzące w gospodarce cyfrowej i ich wpływ na rozwiązania techniczne szczególnie trudne do realizacji w tak dynamicznym środowisku przy niestabilnych i efemerycznych warunkach działania.


Andrzej Kobyliński


Piotr Filipkowski


Rok wydania2020
Liczba stron236
KategoriaInformatyka w biznesie/Business Intelligence
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-421-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie
  
  
  Bohdan Jung
  
  Wstęp do gospodarki cyfrowej w perspektywie nauk społecznych
  
  1.1. Nowe „ekonomiki" gospodarki cyfrowej
  
  1.2. Praca w gospodarce cyfrowej
  
  1.3. Kwalifikacje i kompetencje w gospodarce cyfrowej
  
  
  
  Budowa i modelowanie systemów informacyjnych
  
  Andrzej Kobyliński
  
  Jakość oprogramowania - ujęcie normatywne
  
  2.1. Modele jakości produktu programowego
  
  2.2. Sposoby uzyskiwania jakości budowanego produktu programowego
  
  2.2.1. Testowanie
  
  2.2.2. Statyczne metody zapewniania jakości
  
  
  
  Przemysław Polak
  
  Podstawowe pojęcia związane z modelowaniem procesów biznesowych
  
  3.1. Identyfikacja procesu biznesowego
  
  3.2. Czynności
  
  3.3. Zdarzenia
  
  3.4. Obiekty danych
  
  
  
  Michał Horodelski
  
  Modelowanie i automatyczna weryfikacja własności
  
  systemu kryptowalutowego
  
  4.1. Łańcuch bloków i sieci Petriego
  
  4.2. Mechanizm konsensusu i moduł rozgłoszeniowy
  
  4.3. Modelowanie i weryfikacja własności mechanizmu konsensusu
  
  
  
  Mariusz Rafało, Zbigniew Gontar
  
  Nowoczesne architektury danych
  
  5.1. Duże dane z perspektywy schematu piramidy zasobów informacyjnych
  
  5.1.1. Dane
  
  5.1.2. Informacja
  
  5.1.3. Wiedza
  
  5.1.4. Mądrość
  
  5.2. Integracja danych
  
  5.3. Architektura wsadowa (hurtownia danych)
  
  5.3.1. Geneza i definicja
  
  5.3.2. Ograniczenia
  
  5.4. Big data i data lake
  
  5.4.1. Definicja
  
  5.4.2. Ograniczenia
  
  5.5. Architektura Zeta
  
  5.5.1. Geneza i definicja
  
  5.5.2. Ograniczenia
  
  5.6. Twierdzenie CAP
  
  5.7. Architektura Lambda
  
  5.7.1. Geneza i definicja
  
  5.7.2. Ograniczenia
  
  5.8. Architektura Kappa
  
  5.8.1. Definicja
  
  5.8.2. Ograniczenia
  
  5.9. Architektura oparta na mikrousługach
  
  5.9.1. Definicja
  
  5.9.2. Ograniczenia
  
  
  
  Rynki elektroniczne
  
  Magdalena Kachniewska
  
  Zmiany struktury rynku turystycznego w warunkach gospodarki cyfrowej
  
  6.1. Struktura rynku turystycznego jako pochodna struktury produktu turystycznego
  
  6.2. Wpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na usługi pośrednictwa turystycznego
  
  6.3. Nowi gracze i nowe formy organizacji ruchu turystycznego
  
  
  
  Sylwia Sobolewska
  
  Wykorzystanie smartfonów i asystentów głosowych w marketingu bezpośrednim
  
  7.1. Nowe technologie w życiu współczesnego klienta
  
  7.2. Aplikacje mobilne
  
  7.3. Rozszerzona rzeczywistość
  
  7.4. Chatboty i asystenci głosowi w procesie zakupu
  
  
  
  Dagmara Plata-Alf
  
  Fałszywi użytkownicy - analiza zjawiska wykorzystywania i wykrywania botów w komunikacji marketingowej na rynku hotelarskim
  
  8.1. Media społecznościowe
  
  8.2. Instagram
  
  8.3. Boty internetowe
  
  8.4. Wykorzystanie botów w komunikacji marketingowej w serwisie Instagram
  
  8.5. Wykrywanie aktywności botów w komunikacji marketingowej na Instagramie na przykładzie rynku hotelarskiego
  
  
  
  Sztuczna inteligencja
  
  Ryszard Szupiluk
  
  Sztuczna inteligencja - jej rozumienie i rozwój w świetle strategii Unii Europejskiej
  
  9.1. Sztuczna inteligencja - jak rozumieć to pojęcie?
  
  9.2. Indukcyjne metody analizy i modelowania
  
  9.2.1. Data mining
  
  9.2.2. Machine learning
  
  9.2.3. Big data
  
  9.2.4. Trudność z klasyfikacją - problem praktyczny
  
  9.2.5. Sztuczna inteligencja jako etykieta zbiorcza
  
  9.3. Sztuczna inteligencja w raporcie UE
  
  9.4. Sztuczna inteligencja jako kluczowy element rozwoju UE
  
  9.5. Programy rozwoju sztucznej inteligencji
  
  9.6. Granty przeznaczane na rozwój sztucznej inteligencji
  
  9.7. Kształcenie w zakresie sztucznej inteligencji - przygotowanie społeczeństw UE do nowej ery
  
  
  
  Andrzej Kamiński
  
  Systemy inteligentne w diagnostyce przemysłowej - wnioski z realizacji projektu badawczo-rozwojowego
  
  10.1. Koncepcja projektu systemu informatycznego wspomagającego diagnostykę przemysłową
  
  10.2. Metodyka zarządzania projektem
  
  10.3. Organizacja prac badawczo-rozwojowych
  
  10.3.1. Opracowanie metody komputerowego wspomagania procesów diagnostyki technicznej i ekonomicznej w przedsiębiorstwie przemysłowym
  
  10.3.2. Badania przemysłowe związane z rozwojem technologii systemów sztucznej inteligencji
  
  10.3.3. Badania przemysłowe związane z zastosowaniem technologii systemów eksperckich oraz rozwiązań klasy business intelligence na potrzeby diagnostyki przemysłowej
  
  10.3.4. Badania przemysłowe związane z opracowaniem architektury technicznej systemu
  
  10.3.5. Implementacja prototypu oraz przeprowadzenie testów wybranych komponentów oprogramowania aplikacyjnego
  
  
  
  
  Piotr Filipkowski, Edward Rokicki
  
  Inteligentne rozwiązania komunikacyjne w obszarze Industrial Internet of Things
  
  11.1. Racjonalność obliczeniowa
  
  11.2. Cechy systemów IIoT w obszarze monitorowania
  
  11.3. Systemy wbudowane - architektura i organizacja systemu rozproszonego
  
  11.4. Protokół komunikacyjny w procesie obliczeniowym
RozwińZwiń