INNE EBOOKI AUTORA
#23/2022
W numerze między innymi:
Muzyczna partyzantka przeciw Łukaszence – Igor Torbicki pisze o tym, jak reżim na Białorusi tłamsi muzyków i jak oni starają się mu przeciwstawić.
Powrót do tematu kanonów muzycznych. Rafał Ciesielski pisze o tym, że w sytuacji (postmodernistycznego) relatywizmu kanon jako idea może zyskać na znaczeniu, stając się jednym z narzędzi poszukiwania stałości i trwałości, a Piotr Tkacz-Bielewicz podejmuje dyskusję z poprzednimi wcześniejszymi głosami publikowanymi na naszych lamach.
Relacje z festiwali: NeoArte Syntezator Sztuki, Muzyka Wiary – Muzyka Pokoju, Śląska Jesień
Gitarowa, Barokowe Miraże, koncertów w Warszawie i Szczecinie oraz spektakli: „The Turn
of the Screw” w Polskiej Operze Królewskiej, „Parii” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, „Rusałki” w Théâtre du Capitole w Tuluzie i „Carmen” w Operze Wrocławskiej.
Recenzje jedenastu albumów, m.in.: kompletu symfonii Beethovena w wykonaniu Chamber Orchestra of Europe pod batutą Yannicka Nézet-Séguin, sześciu solowych suit wiolonczelowych Bacha w wykonaniu Giuliano Carmignoli, „Secret Love Letters” Lisy Batiashvili oraz książek: „Muzyka
na peryferiach uwagi” Sylwii Makomaskiej i „Mazurek Dąbrowskiego. Muzyczne narodziny hymnu” Macieja Gołąba.
Karolina Kolinek-Siechowicz kontynuuje cykl „Muzyka i łzy”, a Jan Topolski „Światy równoległe”.
Nowa muzyczna pocztówka, tym razem od Adama Suprynowicza.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 48 |
Kategoria | Kultura i sztuka |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
STREFA RUCHU | |
Umarł kanon, niech żyje kanon! – Rafał Ciesielski | |
Układasz kanon? Robisz (to) źle! – Piotr Tkacz-Bielewicz | |
| |
RELACJE | |
Otwierać uszy znaczy otwierać horyzonty – Małgorzata Kęsicka | |
Problemat na smyczki – Rafał Wawrzyńczyk | |
Dwie osobności – Michał Bajer | |
Gdy przemoc zabija przemoc – René Książek | |
Złota Śląska Jesień – Radosław Wieczorek | |
Mistrzowskie barokowe miraże – Witold Paprocki | |
Zło jest zaraźliwe – Jacek Marczyński | |
Elegancki Paria – Jacek Marczyński | |
Oniryczny świat wodny – Leszek Bernat | |
Ani jej ufaj, ani wierz – Joanna Kwapień | |
| |
ZAGRANICA | |
Ukradli im głos – Igor Torbicki | |
| |
WYDAWNICTWA | |
Żadna ziemska droga nie prowadzi do Graala – Krzysztof Stefański | |
Materia doskonała – Karolina Kolinek-Siechowicz | |
Retoryczne zwieńczenie – Bartosz Witkowski | |
Bajka z symfoniami – Witold Paprocki | |
Kyohei Sorita w Tokio – Dariusz Marciniszyn | |
Płytoteka#: To my beloved Bruckner – Przemek Psikuta | |
Porywy serca w kopercie – Łucja Siedlik | |
70-latek na polowaniu – Rafał Wawrzyńczyk | |
Więzienie długiego trwania – Filip Lech | |
Wsiąść do pociągu – Piotr Tkacz-Bielewicz | |
Manipulowanie muzyką – Wioleta Żochowska | |
Do źródeł hymnu – Witold Paprocki | |
| |
SWOBODA RUCHU | |
Muzyka i łzy (3): Opłakiwanie mistrza – Karolina Kolinek-Siechowicz | |
Światy równoległe (14): Hora?iu Rădulescu (1942–2007) – Jan Topolski | |
| |
OD REDAKCJI | |
Od kanonów do wolności – Michał Mendyk | |
| |
FELIETON | |
| |
Z ARCHIWUM R | |
Wyrastanie z kanonu – Katarzyna Ryzel | |
| |
REKOMENDACJE | |
| |
MUZYCZNA POCZTÓWKA | |
Pałac Potockich w Radzyniu Podlaskim – Adam Suprynowicz | |