Praca zdalna – cechy, uwarunkowania, implikacje dla procesu pracy

Praca zdalna – cechy, uwarunkowania, implikacje dla procesu pracy

1 ocena

Format:

ibuk

Problematyka pracy zdalnej, jako nowego i dynamicznie rozwijającego się zjawiska na polskim rynku pracy, jest podejmowana przez autorów wciąż w nielicznym zakresie – niniejsza monografia ma uzupełnić tę badawczą lukę w literaturze. Cel poznawczy opracowania został zrealizowany w ramach trójczłonowej struktury, na którą składają się: ustalenie specyfiki pracy zdalnej, rozpoznanie zakresu i preferencji stosowania pracy zdalnej w okresie pandemii COVID-19 w Polsce oraz identyfikacja utrudnień i korzyści, jakie napotykali członkowie gospodarstw domowych w związku z pracą (i nauką) zdalną. Natomiast celem aplikacyjnym jest sformułowanie rekomendacji dla podmiotów gospodarczych dotyczących organizacji pracy w podziale na tradycyjną i zdalną. Opracowanie powstało z wykorzystaniem metod: krytycznej analizy piśmiennictwa, danych statystycznych i ogłoszeń rekrutacyjnych dotyczących pracy zdalnej i hybrydowej oraz sondażu diagnostycznego. Przedstawiono wyniki badań własnych obejmujących zagadnienia z zakresu pracy i nauki zdalnej w gospodarstwach domowych, trudności, korzyści i negatywnych skutków pracy i nauki zdalnej, preferencji w zakresie sposobów komunikacji i formy organizacji pracy, a także subiektywnej oceny kompetencji do pracy i nauki zdalnej.


Rok wydania2022
Liczba stron110
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-817-4
Numer wydania110
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  
  Rozdział 1. Od telepracy do pracy zdalnej    8
  1.1. Telepraca – rzadko wykorzystywana w Polsce forma zatrudnienia    8
  1.2. Praca zdalna jako elastyczna forma organizacji pracy    16
  1.3. Praca zdalna – projekt regulacji prawnych    21
  1.4. Telepraca a praca zdalna – podobieństwa i różnice    23
  
  Rozdział 2. Rynek pracy zdalnej    27
  2.1. Uwarunkowania pracy zdalnej    27
  2.2. Praca zdalna a realizacja funkcji personalnej    31
  2.3. Zakres pracy zdalnej w Polsce w czasie pandemii    40
  2.4. Oferty pracy zdalnej i hybrydowej    49
  
  Rozdział 3. Nauka i praca zdalna – wyniki badań własnych    59
  3.1. Procedura, narzędzie i hipotezy badawcze    59
  3.2. Struktura respondentów    66
  3.3. Zakres pracy i nauki zdalnej w gospodarstwach domowych    68
  3.4. Ocena trudności, korzyści oraz negatywnych skutków pracy i nauki zdalnej    74
  3.5. Preferencje w zakresie sposobów komunikacji i formy organizacji pracy    86
  3.6. Subiektywna ocena kompetencji do pracy i nauki zdalnej    87
  3.7. Podsumowanie wyników, weryfikacja hipotez badawczych oraz implikacje dla pracodawców    91
  
  Zakończenie    96
  
  Bibliografia    98
  
  Spis rysunków    107
  
  Spis tabel    107
  
  Spis wykresów    108
  
  O autorce    110
RozwińZwiń