POLECAMY
Wydawca:
Format:
epub, mobi, pdf, ibuk
Mowa jest aktem społecznym szczególnie istotnym w dzisiejszym społeczeństwie informacyjnym/społeczeństwie wiedzy. Uznawana jest za najwspanialsze i najmocniejsze narzędzie ludzkiego porozumiewania się, a także poznawania. Od najmłodszych lat przekonujemy się, że nasze powodzenie w różnych sytuacjach społecznych niejednokrotnie warunkowane jest posiadanymi kompetencjami językowymi.
Niniejsza praca stanowi próbę przedstawienia zagadnień dotyczących opieki logopedycznej nad procesami komunikacji językowej dzieci. Problem ten jest prezentowany w świetle opinii uczestników tego systemu oraz postulowanych przez nich kierunków modernizacji tej opieki. Egzemplifikację prawno-praktycznego działania polskiego systemu opieki stanowią analizy indywidualnych przypadków dzieci z deficytami komunikacyjnymi.
Ustalenia badawcze wskazują na teoretyczno-praktyczne, a zarazem optymalne rozwiązania organizacyjne dotyczące zakresu zadań i kompetencji ogniw systemu opieki logopedycznej. Z tego względu opracowanie adresowane jest do studentów pedagogiki, nauczycieli, logopedów, rodziców oraz osób z szeroko pojętego środowisko społeczno-wychowawczego powołanych do udziału w procesie opieki nad mową dziecka. Wzrost świadomości problemu powinien u wskazanych „ogniw systemu logopedycznego” wyzwalać ukierunkowaną aktywność, a tym samym przyczyniać się do podwyższania efektywności podejmowanych działań.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 235 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB |
ISBN-13 | 978-83-62897-59-9 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje