Ruch Muzyczny 18/2022

1 opinia

Wydawca:

PWM

Format:

epub, mobi

RODZAJ DOSTĘPU

5,90

Format: epub, mobi

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 5,90 zł  


5,90

w tym VAT

#18/2022


W numerze między innymi:


300 uczniów z Ukrainy w polskich szkołach muzycznych. O tym, jak przez stulecia, ale i w trakcie obecnego kryzysu radziła sobie ukraińska muzyka w dziedzinie powszechnego i profesjonalnego nauczania pisze Weronika Zinczenko. O poszukiwaniu normalności przez tamtejsze szkoły baletowe napisała Olga Stelmaszewska. Z kolei Witold Paprocki przyjrzał się, jak radzą sobie nauczyciele oraz adepci sztuki muzycznej, którzy schronili się w Polsce.


Relacje z Salzburger Festspiele, Forum Musicum we Wrocławiu, „Ireny” w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, „Pieśni żałobnych” na OFF Opera, a także koncertów w Szczecinie i Wrocławiu.


Recenzje dziewięciu albumów, m.in.: Mitsuko Uchidy, Cypriena Katsarisa czy Dereka Bailey’a, wydania nutowego „Reliefów” Andrzeja Krzanowskiego i książki „Historia muzyki dla dzieci” Mary Richards i Davida Schweitzera.


„Lęk zabija muzykowanie” – z Lilianną Krych rozmawia Izabela Smelczyńska.


Zofia Hołubowska pisze o nawykach słuchaczy w czasie pandemii, Oskar Łapeta kreśli portret Dimitrija Mitropoulosa, a Danuta Gwizdalanka zaprasza na kolejny odcinek cyklu „Tajne/Muzyczne”.


Paweł Bień w cyklu „Słuchanie obrazów” pisze o „Gitarzyście” Jean-Baptiste Greuze’a.


Rok wydania2022
Liczba stron48
KategoriaKultura i sztuka
WydawcaPWM
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

STREFA RUCHU

  

Z Ukrainy do polskiej szkoły muzycznej – Witold Paprocki

  

Edukacja muzyczna w Ukrainie – Weronika Zinczenko

  

Ukraińska szkoła baletowa – Olga Stelmaszewska

  

  

RELACJE

  

Kobiety, woda i polityka – Jacek Marczyński

  

Tragiczna historia daje nadzieję – Stefan Drajewski

  

Szepty i krzaki – Piotr Tkacz-Bielewicz

  

Trzy razy myślenie – Michał Bajer

  

Światy mordercy – Joanna Kołodziejska

  

Festiwal przyrodoleczniczy – Szymon Atys

  

Głośne granie w roku 2022 – Aleksandra Wróblewska

  

  

WYDAWNICTWA

  

Płytoteka#: „Diabelli” Beethovena Uchida vs Diabelli – Przemek Psikuta

  

Polki w Rzymie – Witold Paprocki

  

Bach pełen niespodzianek – Dariusz Marciniszyn

  

Liszt: mistyczny i pobożny – Mateusz Borkowski

  

Spokojnie, to tylko opowieści – Łucja Siedlik

  

Poete lunaire – Rafał Wawrzyńczyk

  

Muzyka wszechświata – Piotr Tkacz-Bielewicz

  

Święto spotkania z jungle – Filip Lech

  

Samotność irańskiej awangardy – Magdalena Tejchma

  

Akordeon według Krzanowskiego – Rafał Łuc

  

Historia zwrócona ku przyszłości – Joanna Bronisławska

  

  

ROZMOWA

  

Lilianna Krych: Lęk zabija muzykowanie – Izabela Smelczyńska

  

  

SWOBODA RUCHU

  

Muzyka pomocą w kryzysie? O nawykach słuchaczy w czasie pandemii – Zofia Hołubowska

  

Mitropoulos; dyrygent z powołania – Oskar Łapeta

  

Tajne/Muzyczne (5): Homo delator? Ostrożnie! – Danuta Gwizdalanka

  

  

OD REDAKCJI

  

Muzyka zamiast wojny – Michał Mendyk

  

  

FELIETON
Mówienie o muzyce w cieniu wojny – Krystian Lada

  

  

Z ARCHIWUM R

  

Życzliwość polsko-ukraińska – Katarzyna Ryzel

  

  

REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

  

  

SŁUCHANIE OBRAZÓW

  

Ptaszek jakich mało – Paweł Bień

RozwińZwiń