Ruch Muzyczny nr 6/2022

Ruch Muzyczny nr 6/2022

1 opinia

Wydawca:

PWM

Format:

epub, mobi, pdf

RODZAJ DOSTĘPU

5,90

Format: epub, mobi, pdf

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 5,90 zł  


5,90

w tym VAT

#6/2022


W numerze między innymi:


Wspomnienie o Redaktorze Wielkim. Zmarłego niedawno Ludwika Erhardta, który przez 37 lat kierował naszym magazynem, wspominają: Ewa Pikulska, Olgierd Pisarenko, Józef Kański, Elżbieta Szczepańska, Dorota Szwarcman, Kacper Miklaszewski, Danuta Gwizdalanka, Małgorzata Komorowska, Dorota Kozińska, Piotr Mika i Daniel Cichy.


Mateusz Ciupka rozmawia z Jarosławem Szemetem, kierownikiem artystycznym Filharmonii Śląskiej, o wojnie w Ukrainie i ratowaniu ukraińskich muzykaliów.


Duchowość muzyki Wschodu i Zachodu. Marcin Trzęsiok przygląda się inspiracjom buddyjskim w muzyce XX wieku. Piotr Tabakiernik w rozmowie z Krzysztofem Stefańskim pochyla się nad znaczeniem muzyki w liturgii katolickiej. Romuald Twardowski opowiada o muzyce prawosławia i rozmaitych utworach, na których odcisnęła swe piętno.


Recenzje festiwalu Opera Rara w Krakowie, Akademii Telemannowskiej we Wrocławiu, Festiwalu Wolności w Warszawie, a także spektakli: „A Quiet Place” Bernsteina w Paryżu, „Koronacji Poppei” Monteverdiego w Polskiej Operze Królewskiej i „El Abrecartas” w Mardrycie.


Kalejdoskop muzyki ukraińskiej na płytach. Recenzje płyt oraz książek: „Alla Mazurka.


Biografia Bohdana Mazurka” Bolesława Błaszczyka oraz opublikowanych przez IS PAN badań na temat gustów muzycznych Polaków.


Kariera to nie jedna chwila, tylko ich suma – z Janem Lisieckim rozmawia Mateusz Ciupka.


Barbara Kinga Majewska pisze o przyszłości wykonawstwa współczesnej muzyki wokalnej, a Danuta Gwizdalanka zaprasza na kolejny odcinek cyklu „Tajne/Muzyczne”.


Paweł Bień kontynuuje „Słuchanie obrazów”.


Rok wydania2022
Liczba stron52
KategoriaKultura i sztuka
WydawcaPWM
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

LUDWIK ERHARDT (1934–2022). Wspominają: Ewa Pikulska, Olgierd Pisarenko, Józef Kański, Elżbieta Szczepańska, Dorota Szwarcman, Kacper Miklaszewski, Danuta Gwizdalanka, Małgorzata Komorowska, Dorota Kozińska, Piotr Mika i Daniel Cichy

  

  

STREFA RUCHU

  

Droga dźwięku. Inspiracje buddyjskie w muzyce – Marcin Trzęsiok

  

Piotr Tabakiernik: Eksponować piękno – Krzysztof Stefański

  

Pieśń Cherubinów. Zagłada i odrodzenie – Romuald Twardowski

  

  

RELACJE

  

„Winterreise” i kawałek dalej – Adam Suprynowicz

  

Ryzyko popłaca – Mateusz Borkowski

  

Telemann we Wrocławiu – Aleksandra Wróblewska

  

Szalony García, kolorowa Tysman – Dariusz Marciniszyn

  

Pozornie spokojne miejsce – Jacek Marczyński

  

Siła rozumu i siła władzy – Jacek Marczyński

  

Przeszłość ukryta w listach – Leszek Bernat

  

  

WYDAWNICTWA

  

Kalejdoskop muzyki ukraińskiej – Katarzyna Ryzel

  

Cudowny pejzaż Krakowa – Mateusz Borkowski

  

Frazowanie i marketing – Łucja Siedlik

  

W stronę klasycyzmu – Dariusz Marciniszyn

  

Dwubiegunowe trio – Filip Lech

  

Grając (w) otwarcie – Piotr Tkacz

  

Horyzonty muzyki elektroakustycznej – Wioleta Żochowska

  

Katarzyna Wyrzykowska: Degustacja Polski – Anna Świętochowska, Michał Mendyk

  

  

ROZMOWA

  

Jan Lisiecki: Kariera to nie jedna chwila, tylko ich suma – Mateusz Ciupka

  

  

SWOBODA RUCHU

  

Przyszłość wykonawstwa współczesnej muzyki wokalnej – Barbara Kinga Majewska

  

Tajne/Muzyczne (2): Perlustracja, czyli wścibstwo upaństwowione – Danuta Gwizdalanka

  

  

OD REDAKCJI

  

Olympia, papier milimetrowy i papierosowe opary – Karolina Kolinek-Siechowicz

  

  

FELIETON

  

Pagórki po kolana – Rafał Wawrzyńczyk

  

  

Z ARCHIWUM R

  

Inter arma silent Musae? – Katarzyna Ryzel

  

  

REKOMENDACJE

  

Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

  

  

SŁUCHANIE OBRAZÓW

  

Jak Kossak odkrył w sobie puzonistę – Paweł Bień

RozwińZwiń