Ruch Muzyczny nr 24/2021

Ruch Muzyczny nr 24/2021

1 opinia

Wydawca:

PWM

Format:

epub, mobi, pdf

RODZAJ DOSTĘPU

5,90

Format: epub, mobi, pdf

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 5,90 zł  


5,90

w tym VAT

#24/2021


W numerze między innymi:


Wojny o Filharmonię, czyli 120 lat Filharmonii Narodowej w Warszawie. Magdalena Dziadek pisze o dziejach instytucji, a Jacek Marczyński rozmawia z Henrykiem Wojnarowskim, dyrektorem Chóru FN w latach 1978-2016.


Relacje z festiwali: Auskodrone, Jazztopad i VIII Międzynarodowego Festiwalu Paderewskiego. Kilka pokonkursowych refleksji Józefa Kańskiego oraz recenzja koncertów „Barok, barok barok” Marcina Maseckiego. Relacje ze spektakli: „Exodus, Bieguni-Harnasie” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, „Edypa” w Opéra National de Paris, „Mozarta i Salieriego” w Operze Krakowskiej.


Tomasz Biernacki w korespondencji z Niemiec pisze o festiwalu NOW!


Recenzje płyt: pokonkursowego albumu Bruce’a (Xiaoyu) Liu, trzech niedawnych albumów z muzyką Mozarta, „Halki” w wykonaniu capelli cracoviensis, „Tribute to Gulda” Adama Kośmieji, „Gubidulina” Vadima Repina z Gewandhausorchester, „Renaissance Gesualdo” Anny Gadt, Zbigniewa Chojnackiego i Krzysztofa Gradziuka, „Kołowrót” tria Bastarda z Chórem SWPS, „Mario Davidovsky: Synchronisms” Ensemble Phoenix Basel, nowej płyty Philippa Jaroussky’ego w duecie z Thibaut Garcią, „Memento mori” Klingzeug Barockensemble, „Inner Symphonies” Hani Rani z Dobrawą Czocher oraz książki „Leonardo da Vinci. Historia pewnego instrumentu„ Magdaleny Zubrzyckiej i Sławomira Zubrzyckiego.


Najważniejsze, by nie ucierpiała muzyka – mówi Patrick Fournillier w rozmowie z Pawłem Riessem.


Joanna Derenda-Łukasik pisze o Romanie Maciejewskim, a Ireneusz Trybulec o odkrywaniu muzyki Władysława Żeleńskiego w setną rocznicę śmierci kompozytora.


Kolejny odcinek cyklu „Łapanie ze słowa” Michała Bajera.


Rok wydania2021
Liczba stron52
KategoriaKultura i sztuka
WydawcaPWM
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

STREFA RUCHU

  

Od Paderewskiego do Boreyki. 120 lat Filharmonii w Warszawie – Magdalena Dziadek

  

Henryk Wojnarowski: Chór powinien słyszeć, co dzieje się wokół – Jacek Marczyński

  

  

RELACJE

  

3xP! Pokora, Pokolenie, Pianohooligan – Magdalena Stochniol

  

W orbicie Paderewskiego – Małgorzata Komorowska

  

Barok, barok, barok – Bartłomiej Gembicki

  

Spragnieni wrażeń – Maciej Krawiec

  

Pokonkursowe refleksje i garść wspomnień – Józef Kański

  

Kobiety uciekają od Tatr – Jacek Marczyński

  

Tragiczny los niewinnego człowieka – Leszek Bernat

  

Salieri znów otruł Mozarta – Jacek Marczyński

  

  

ZAGRANICA

  

Życie wewnętrzne trubadura i tuby – Tomasz Biernacki

  

  

WYDAWNICTWA

  

Potęga wirtuozerii – Dariusz Marciniszyn

  

Minkowski, Spyres i reszta świata – Jacek Hawryluk

  

Skromna Halka w nowym brzmieniu – Jacek Marczyński

  

Jazz wirtuozowski – Witold Paprocki

  

Niech żyje Ikona! – Piotr Mika

  

Niezwykłe trio – Maciej Krawiec

  

Zgodnymi głosami – Katarzyna Ryzel

  

Synchroniczne duety – Wioleta Żochowska

  

Czarodziej nastrojów z gitarą – Mateusz Borkowski

  

Muzyka w czasach zarazy – Witold Paprocki

  

Populäre Grammophon – Piotr Mika

  

Muzyczne śledztwo z Leonardem w tle – Mateusz Borkowski

  

  

ROZMOWA

  

Patrick Fournillier: Najważniejsze, by nie ucierpiała muzyka – Paweł Riess

  

  

SWOBODA RUCHU

  

Dwa fortepiany Maciejewskiego – Joanna Derenda-Łukasik

  

Żeleński do odkrycia. Nieznane dzieła kompozytora – Ireneusz Trybulec

  

  

OD REDAKCJI

  

Historia magistra vitae est – Daniel Cichy

  

  

FELIETON
Kto śpiewa, dwa razy się modli – Andrzej Babecki

  

  

Z ARCHIWUM R

  

Duchowa Narodowa – Katarzyna Ryzel

  

  

REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

  

  

ŁAPANIE ZA SŁOWA

  

Pierwszy melodramat nowoczesnej Europy – Michał Bajer

RozwińZwiń