Materiały i media we współczesnej glottodydaktyce. Wybrane zagadnienia

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

31,92  42,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 42,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 26,88 zł  


31,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tom poświęcony jest szeroko rozumianemu zagadnieniu materiałów autentycznych i dydaktycznych oraz wspomagających ich technologii w nauczaniu języków obcych w różnych kontekstach dydaktycznych. Obejmuje zarówno rozważania teoretyczne, jak i praktyczne w zakresie stosowania materiałów i mediów na lekcji języka obcego w odniesieniu do analizy potrzeb ucznia/studenta, odpowiedniego ich doboru, jak i sposobów wykorzystania. Tom adresowany jest do nauczycieli glottodydaktyków pracujących głównie na kursach lektoratowych na wyższych uczelniach.


Danuta Gabryś-Barker, prof. dr hab., profesor nadzwyczajny w Instytucie Języka Angielskiego, kierownik Zakładu Psycholingwistyki Stosowanej. Zainteresowania badawcze: przyswajanie języka drugiego/obcego, wielojęzyczność, słownik wewnętrzny oraz metody badawcze, głównie jakościowe, jak również badanie w działaniu. Wybrane publikacje: Aspects of multilingual storage, processing and retrieval (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2005) oraz Reflectivity in pre-service teachers: a survey of theory and practice (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2012). Ponadto jest autorką ponad stu publikacji w czasopismach zagranicznych i krajowych oraz rozdziałów w monografiach naukowych wydanych między innymi przez wydawnictwo Multilingual Matters (Clevedon/Philadelphia) i Springer (Berlin/Heidelberg). Jest redaktorem naczelnym kwartalnika International Journal of Multilingualism (Routledge) oraz półrocznika Theory and Practice of Second Language Acquisition (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego). Ponadto wydała 9 tomów monografii pod swoją redakcją. Jest jednym z głównych organizatorów corocznej międzynarodowej konferencji na temat przyswajania języka obcego i drugiego, rozpoznawalnego i prestiżowego wydarzenia zapoczątkowanego w latach 80-tych przez prof. Janusza Arabskiego. [czerwiec 2019]


Ryszard Kalamarz, absolwent filologii angielskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, starszy wykładowca języka angielskiego w Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UŚ. Jako kierownik SPNJO aktywnie działa na rzecz zapewniania wysokiej jakości kształcenia, wspierania rozwoju zawodowego lektorów, stosowania innowacyjnych rozwiązań w dydaktyce języków obcych. Autor materiałów dydaktycznych na uczelnianej platformie i publikacji poświęconych akademickiemu e-learningowi. [28.08.2018]


Maria Stec, doktor nauk humanistycznych, nauczyciel akademicki w Uniwersytecie Śląskim, starszy wykładowca języka angielskiego w Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych, prowadzi lektorat na wydziałach w Katowicach i Cieszynie. Aktywna w działalności naukowej z zakresu lingwistyki stosowanej, jest autorką trzydziestu czterech artykułów opublikowanych w kraju i za granicą, tłumaczką tekstów filozoficznych, prawniczych i artystycznych, recenzentem materiałów dydaktycznych dla Polskiego Ministerstwa Edukacji z zakresu nauczania języka angielskiego.


Zainteresowania badawcze: lingwistyka stosowana, w tym nauczanie dzieci, przyswajanie języków obcych, wielojęzyczność i edukacja wielokulturowa. W szczególny sposób interesuje się konstrukcją, implementacją i ewaluacją materiałów do nauczania języków obcych, a także metodologią wizualną oraz multimodalną analizą dyskursu w materiałach dydaktycznych. [28.08.2018]


Rok wydania2018
Liczba stron208
KategoriaDydaktyka języków obcych
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-226-3596-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  
  Wstęp (Danuta Gabryś-Barker, Ryszard Kalamarz, Maria Stec) |    7
  
  
  Halina Chodkiewicz: Rola czytania w języku obcym i uczenia się z tekstu akademickiego w rozwijaniu
  wiedzy przedmiotowej |    11
  
  Agnieszka M. Sendur: Analiza potrzeb jako pierwszy krok w doborze materiałów dydaktycznych |    27
  
  Elżbieta Pabian, Aleksandra Serwotka: Foreign Language Teacher vs. Language Norm, Usage, and Variation. A Study
  of Selected Academic Textbooks |    43
  
  Monika Horyśniak: Różnorodność pomocy dydaktycznych a motywacja do nauki języka obcego |    57
  
  Maria Stec: Multimodality of Cultural Content in ELT Materials – A Comparative Study in
  the Polish Contex |    81
  
  Dorota Pudo: Rola literatury i mediów obcojęzycznych w kształtowaniu językowego Ja
  idealnego uczniów |    103
  
  Ewa Półtorak: Nauczanie języków obcych w dobie nowych technologii: multimedialne narzędzia
  dydaktyczne a proces pozyskiwania/przekazywania informacji zwrotnych |    119
  
  Ewelina Poniedziałek: Filmy krótkometrażowe w nauczaniu języka hiszpańskiego |    135
  
  Agnieszka Kruszyńska: Lekcje języka obcego online dla dzieci – analiza problemów, narzędzi oraz
  materiałów dydaktycznych |    151
  
  Beata Bury: To Game or Not to Game: The Use of Gamification in Teaching Business
  English |    165
  
  Joanna Miłosz-Bartczak: Academic English for Engineers – podejście zadaniowe w specjalistycznym
  środowisku kształcenia językowego |    177
  
  Agnieszka Gadomska: Teaching (Academic) Research Skills Using Technology |    189
  
  Noty | 203
RozwińZwiń