Zostań architektem oprogramowania

1 opinia

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

48,95  89,00

Format: mobi, epub

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

48,9589,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zostań architektem oprogramowania to idealne wprowadzenie do architektury oprogramowania dla programistów, którzy są gotowi rozwijać swoje umiejętności projektowe.
Jeśli jesteś zupełnie nowy w projektowaniu architektury oprogramowania, ta książka jest doskonałym wprowadzeniem do tego tematu. Zaczniesz od podstaw i przejdziesz przez elementarne zasady, które należy znać, aby móc stać się architektem oprogramowania. Jeśli jesteś programistą, który już coś wie na temat architektury, ta książka pomoże ci uporządkować myśli. Jeśli jesteś już zaś architektem oprogramowania, ta książka da ci świeże spojrzenie na to, jak poprowadzić swój zespół. Nacisk na podstawy w tej książce przygotuje cię do nauczania i mentorowania dzisiejszym programistom – architektom jutra – aby mogli w pełni uczestniczyć w procesie projektowania. Wspólne metody projektowania opisane w tej książce dadzą nowe techniki bezpiecznej i produktywnej współpracy z mniej doświadczonymi członkami zespołu podczas wspólnego projektowania systemu oprogramowania.
Praktyczne ćwiczenia, rzeczywiste scenariusze i praktyczne narzędzia do podejmowania decyzji sprawią, że zdobędziesz doświadczenie potrzebne do zostania pewnym architektem oprogramowania.


Liczba stron390
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
TłumaczenieMariusz Rogulski, Magdalena Rogulska
ISBN-13978-83-01-20856-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Podziękowania xi
  Przedmowa xiii
  Witamy xv
  Część I Wprowadzenie do architektury oprogramowania    1
  1. Zostać architektem oprogramowania     3
    Czym zajmują się architekci oprogramowania?    3
    Czym jest architektura oprogramowania?    7
    Zostańmy architektami w naszym zespole    11
    Budowanie niesamowitego oprogramowania    13
    Studium przypadku: Projekt Lionheart    14
    Co dalej    15
  2. Podstawy myślenia projektowego     17
    Cztery zasady myślenia projektowego    17
    Zastosowanie nastawienia projektowego    20
    Myślenie, robienie, sprawdzanie    23
    Co dalej    27
  Część II Podstawy projektowania architektury    29
  3. Opracowywanie strategii projektowania     31
    Poszukiwanie satysfakcjonującego projektu    31
    Decydowanie, ile zaprojektować na początku    33
    Niech ryzyko będzie naszym przewodnikiem    37
    Tworzenie planu projektowania    41
    Projekt Lionheart: do tej pory...    43
    Co dalej    43
  4. Wczuwanie się w interesariuszy     45
    Rozmawianie z właściwymi ludźmi    45
    Tworzenie mapy interesariuszy    47
    Odkrywanie celów biznesowych    50
    Projekt Lionheart: do tej pory…    53
    Co dalej    53
  5. W poszukiwaniu wymagań istotnych dla architektury     55
    Zawężanie możliwości projektowych za pomocą ograniczeń    56
    Definiowanie atrybutów jakościowych    57
    Poszukiwanie klas wymagań funkcjonalnych    63
    Dowiedzmy się, co jeszcze wpływa na architekturę    65
    Poszukiwanie potrzebnych informacji    66
    Budowanie specyfi kacji ASR    67
    Projekt Lionheart: do tej pory…    69
    Co dalej    70
  6. Wybór architektury (zanim ona wybierze nas)     71
    Rozszerzamy, aby dostrzegać możliwości, zawężamy, aby decydować    71
    Akceptowanie ograniczeń    74
    Wspieranie pożądanych atrybutów jakościowych    76
    Przypisywanie elementom funkcjonalnych obowiązków    82
    Projektowanie z myślą o zmianach    84
    Projekt Lionheart: do tej pory…    86
    Co dalej    87
  7. Tworzenie fundamentów z użyciem wzorców 89
    Czym jest wzorzec architektoniczny?    89
    Wzorzec warstwowy    91
    Wzorzec porty i adaptery    92
    Wzorzec potoki i fi ltry    93
    Wzorzec architektury zorientowanej na usługi    95
    Wzorzec publish-subscribe    97
    Wzorzec współdzielonych danych    99
    Wzorzec wielowarstwowy    100
    Wzorzec centrum kompetencji    101
    Wzorzec otwartego udziału    103
    Wzorzec wielkiej kuli błota    104
    Odkrywanie nowych wzorców    104
    Projekt Lionheart: do tej pory…    105
    Co dalej    106
  8. Zarządzanie złożonością za pomocą sensownych modeli     107
    Myślenie o architekturze    107
    Projektowanie metamodelu    109
    Wbudowywanie modeli do kodu    115
    Projekt Lionheart: do tej pory…    120
    Co dalej    121
  9. Prowadzenie architektonicznych warsztatów projektowych     123
    Planowanie architektonicznych warsztatów projektowych    123
    Wybieranie odpowiednich działań projektowych    129
    Zapraszanie właściwych uczestników    131
    Zarządzanie grupą    133
    Praca z rozproszonymi zespołami    135
    Projekt Lionheart: do tej pory…    137
    Co dalej    137
  10. Wizualizacja decyzji projektowych     139
    Przedstawianie architektury z różnych perspektyw    139
    Rysowanie fantastycznych diagramów    146
    Projekt Lionheart: do tej pory…    152
    Co dalej    153
  11. Opisywanie architektury    155
    Opowiadanie całej historii    155
    Dopasowywanie metody opisu do sytuacji    157
    Szanowanie swoich odbiorców    161
    Tworzenie widoków wokół potrzeb interesariuszy    165
    Wyjaśnianie powodów naszych decyzji    167
    Projekt Lionheart: do tej pory…    169
    Co dalej    170
  12. Karty oceny dla architektury    171
    Ocenianie służy uczeniu się    171
    Testowanie projektu    172
    Prowadzenie warsztatów ewaluacyjnych    179
    Oceniajmy wcześnie, oceniajmy często, oceniajmy w sposób ciągły    183
    Projekt Lionheart: do tej pory…    188
    Co dalej    189
  13. Wzmacnianie architektów w zespole    191
    Promowanie myślenia architektonicznego    191
    Ułatwianie podejmowania decyzji i wspieranie rozwoju umiejętności    193
    Stworzenie możliwości bezpiecznej praktyki    194
    Delegowanie kompetencji projektowych    195
    Wspólne projektowanie architektury    199
    Projekt Lionheart: epickie podsumowanie    201
    Co dalej    202
  Część III Skrzynka narzędziowa architekta 203
  14. Działania na rzecz zrozumienia problemu     205
    Działanie 1. Wybór jednej rzeczy    206
    Działanie 2. Mapa empatii    209
    Działanie 3. Warsztaty cel-pytanie-metryka    213
    Działanie 4. Wywiad z interesariuszami    216
    Działanie 5. Lista założeń    219
    Działanie 6. Sieć atrybutów jakościowych    221
    Działanie 7. Miniwarsztaty atrybutów jakościowych    224
    Działanie 8. Mad lib „punkty widzenia”    230
    Działanie 9. Miara odpowiedzi sofi zmatu rozszerzenia    234
    Działanie 10. Mapa interesariuszy    236
  15. Działania w celu zbadania potencjalnych rozwiązań     239
    Działanie 11. Personifi kacja architektury    240
    Działanie 12. Architektoniczny fl ipbook    242
    Działanie 13. Karty komponent-odpowiedzialność-współpracownik    246
    Działanie 14. Mapa pojęć    251
    Działanie 15. Dzielenie i zdobywanie    254
    Działanie 16. Burza zdarzeń    259
    Działanie 17. Grupowe postery    264
    Działanie 18. Projektowanie karuzelowe    267
    Działanie 19. Wspólna sesja przy białej tablicy    270
  16. Działania służące osiągnięciu namacalności projektu     273
    Działanie 20. Zapisy decyzji architektonicznych    274
    Działanie 21. Architektoniczne haiku    277
    Działanie 22. Diagram kontekstowy    279
    Działanie 23. Lista najpopularniejszych haseł    281
    Działanie 24. Tablica koncepcyjna    283
    Działanie 25. Modularny diagram dekompozycji    286
    Działanie 26. Odrzucone ścieżki    288
    Działanie 27. Prototypowanie w celu zdobycia wiedzy lub podjęcia decyzji    290
    Działanie 28. Diagram sekwencji    292
    Działanie 29. Metafora systemowa    295
  17. Działania służące ocenie możliwości projektowych     299
    Działanie 30. Briefing architektury    300
    Działanie 31. Przegląd kodu    303
    Działanie 32. Macierz decyzyjna    307
    Działanie 33. Obserwacja zachowania    310
    Działanie 34. Pytanie-komentarz-potrzeba    313
    Działanie 35. Burza ryzyk    316
    Działanie 36. Sprawdzanie poczytalności    319
    Działanie 37. Przegląd scenariusza    322
    Działanie 38. Szkicowanie i porównywanie    327
  D1. Biografie przedstawicieli społeczności     331
  Bibliografia     333
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia