11 zasad projektowania architektury oprogramowania (ebook)

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

34,30  49,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

34,3049,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ebook 11 zasad projektowania architektury oprogramowania autorstwa Michaela Keelinga to zbiór porad doświadczonego architekta oprogramowania, jak tworzyć niezawodne oprogramowanie. Czytelnik dowie się z książki m.in., jak opracować strategię projektowania architektury, wczuć się w potrzeby interesariuszy i poszukiwać wymagań istotnych dla architektury. Ebook to również zestaw praktycznych porad, dzięki którym Czytelnik wybierze odpowiednią architekturę, stworzy jej fundamenty z użyciem wzorców i zacznie zarządzać złożonością za pomocą sensownych modeli. W ebooku nie mogło również zabraknąć takich tematów jak prowadzenie architektonicznych warsztatów projektowych, wizualizacja decyzji projektowych czy opisywanie architektury. Ebook to również dawka wiedzy o tym, jak korzystać z kart oceny architektury i wzmacniać architektów w zespole.


Liczba stron172
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-21920-8
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  OPRACOWYWANIE STRATEGII PROJEKTOWANIA 4
  Poszukiwanie satysfakcjonującego projektu    4
  Decydowanie, ile zaprojektować na początku    6
  Niech ryzyko będzie naszym
  przewodnikiem    10
  Tworzenie planu projektowania    14
  Projekt Lionheart: do tej pory…    15
  Co dalej    16
  WCZUWANIE SIĘ W INTERESARIUSZY    17
  Rozmawianie z właściwymi ludźmi    17
  Tworzenie mapy interesariuszy    19
  Odkrywanie celów biznesowych    22
  Projekt Lionheart: do tej pory…    25
  Co dalej    25
  W POSZUKIWANIU WYMAGAŃ ISTOTNYCH DLA ARCHITEKTURY    26
  Zawężanie możliwości projektowych za pomocą ograniczeń    27
  Definiowanie atrybutów jakościowych    28
  Poszukiwanie klas wymagań funkcjonalnych    34
  Dowiedzmy się, co jeszcze wpływa na architekturę    36
  Poszukiwanie potrzebnych informacji    37
  Budowanie specyfi kacji ASR    38
  Projekt Lionheart: do tej pory…    40
  Co dalej    41
  WYBÓR ARCHITEKTURY (ZANIM ONA WYBIERZE NAS)    42
  Rozszerzamy, aby dostrzegać możliwości, zawężamy, aby decydować    42
  Akceptowanie ograniczeń    45
  Wspieranie pożądanych atrybutów jakościowych    47
  Przypisywanie elementom funkcjonalnych obowiązków    52
  Projektowanie z myślą o zmianach    54
  Projekt Lionheart: do tej pory…    56
  Co dalej    57
  TWORZENIE FUNDAMENTÓW Z UŻYCIEM WZORCÓW    58
  Czym jest wzorzec architektoniczny?    58
  Wzorzec warstwowy    60
  Wzorzec porty i adaptery    61
  Wzorzec potoki i fi ltry    62
  Wzorzec architektury zorientowanej na usługi    64
  Wzorzec publish-subscribe    66
  Wzorzec współdzielonych danych    68
  Wzorzec wielowarstwowy    69
  Wzorzec centrum kompetencji    70
  Wzorzec otwartego udziału    72
  Wzorzec wielkiej kuli błota    73
  Odkrywanie nowych wzorców    73
  Projekt Lionheart: do tej pory…    74
  Co dalej    74
  ZARZĄDZANIE ZŁOŻONOŚCIĄ ZA POMOCĄ SENSOWNYCH MODELI 75
  Myślenie o architekturze    75
  Projektowanie metamodelu    77
  Wbudowywanie modeli do kodu    83
  Projekt Lionheart: do tej pory…    87
  Co dalej    88
  PROWADZENIE ARCHITEKTONICZNYCH WARSZTATÓW PROJEKTOWYCH    89
  Planowanie architektonicznych warsztatów projektowych    90
  Wybieranie odpowiednich działań projektowych    95
  Zapraszanie właściwych uczestników    97
  Zarządzanie grupą    98
  Praca z rozproszonymi zespołami    101
  Projekt Lionheart: do tej pory…    102
  Co dalej    103
  WIZUALIZACJA DECYZJI PROJEKTOWYCH 104
  Przedstawianie architektury z różnych perspektyw    104
  Rysowanie fantastycznych diagramów    112
  Projekt Lionheart: do tej pory…    118
  Co dalej    118
  OPISYWANIE ARCHITEKTURY    119
  Opowiadanie całej historii    119
  Dopasowywanie metody opisu do sytuacji    121
  Szanowanie swoich odbiorców    125
  Tworzenie widoków wokół potrzeb interesariuszy    128
  Wyjaśnianie powodów naszych decyzji    131
  Projekt Lionheart: do tej pory…    132
  Co dalej    133
  KARTY OCENY DLA ARCHITEKTURY    134
  Ocenianie służy uczeniu się    134
  Testowanie projektu    135
  Prowadzenie warsztatów ewaluacyjnych    142
  Oceniajmy wcześnie, oceniajmy często, oceniajmy w sposób ciągły    146
  Projekt Lionheart: do tej pory…    150
  Co dalej    151
  WZMACNIANIE ARCHITEKTÓW W ZESPOLE 152
  Promowanie myślenia architektonicznego    153
  Ułatwianie podejmowania decyzji i wspieranie rozwoju umiejętności    154
  Stworzenie możliwości bezpiecznej praktyki    155
  Delegowanie kompetencji projektowych    156
  Wspólne projektowanie architektury    160
  Projekt Lionheart: epickie podsumowanie    161
  Co dalej    162
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia