Komunikowanie lokalno-regionalne w dobie społeczeństwa medialnego. T. 1: Problemy teoretyczno-praktyczne

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,75  27,30

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 27,30 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 17,47 zł  


20,75

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedmiotem studiów zaprezentowanych w publikacji są teoretyczne oraz praktyczne aspekty komunikowania lokalno-regionalnego. Szkice oraz opracowania otwierające niniejszy tom obejmują ustalenia teoretyczne w obszarze komunikowania lokalnego. Kolejne artykuły prezentujące wyniki badań empirycznych dotyczą wielu elementów procesu komunikowania lokalno-regionalnego tj. zawartości przekazu medialnego, audytorium mediów lokalno-regionalnych, dziennikarstwa lokalno-regionalnego. Integralną częścią pracy zbiorowej są teksty poświęcone uwarunkowaniom zagranicznym komunikowania lokalno-regionalnego zaprezentowane na przykładzie Rosji, Niemiec, Hiszpanii, Ukrainy, Australii oraz Łotwy. Książka ma wyraźnie medioznawczy charakter. Publikacja kierowana jest do osób zainteresowanych komunikowaniem lokalno-regionalnym w wymiarze teoretyczno-empirycznym czyli środowiska naukowego, studentów dziennikarstwa ale także praktyków, a więc osób związanych zawodowo z rynkiem mediów lokalno-regionalnych.


Rok wydania2018
Liczba stron316
KategoriaKomunikacja polityczna
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-226-3365-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wstęp
  
  Stanisław Michalczyk
  Społeczności lokalne i regionalne jako zadania informacyjno-publicystyczne /    11
  
  Marek Jachimowski
  Region periodycznej komunikacji medialnej jako przedmiot badań nauk o komunikacji i mediach /    31
  
  Ryszard Filas
  Dzienniki regionalne w Polsce po likwidacji duopolu. Krajobraz po wielkiej fuzji /    55
  
  Jacek. H. Kołodziej
  Konstrukcje lokalności w „Dzienniku Polskim” i „Gazecie Krakowskiej”. Analiza wybranych narracji /    70
  
  Dorota Piontek, Szymon Ossowski
  Audytorium mediów lokalnych (regionalnych) i podstawowe źródła informacji na jego temat. Pomiar zasięgu i satysfakcji publiczności w badaniach CATI /    86
  
  Lucyna Szot
  Deprecjacja zawodowa dziennikarza /    103
  
  Agnieszka Grzesiok-Horosz
  Status prawny rubryki „Napisali o Nas” /    132
  
  Marcin Piechocki, Jacek Wyszyński
  Czy istnieje życie poza Warszawą? Miasta polskie w programach informacyjnych na antenie ogólnokrajowej /    148
  
  Magdalena Ślawska
  Przestrzeń pierwszej strony gazety na przykładzie lokalnych dodatków „Dziennika Zachodniego” /    160
  
  Katarzyna Brzoza
  Dzień Kobiet, Dzień Mężczyzny, Dzień Matki i Dzień Ojca w „Dzienniku Zachodnim” (2015–2016) /    179
  
  Paweł Sarna
  „Śląsk Literacki” (1952–1956) – kwartalnik Katowic i Stalinogrodu. Historia pisma w perspektywie retorycznej /    195
  
  Ilona Biernacka-Ligięza, Bartosz Pietrzyk
  Lokalnie zintegrowani – radio studenckie w przestrzeni komunikowania lokalnego /    210
  
  Marian Gierula
  Prasa regionalna w Rosji – wybrane problemy /    225
  
  Zbigniew Oniszczuk
  Fenomen popularności niemieckich gazet lokalnych i regionalnych /    237
  
  Viktoriya Havrylyuk
  Media regionalne niepodległej Ukrainy /    246
  
  Dagmara Głuszek-Szarfaniec
  Regiony autonomiczne Hiszpanii wobec nowych mediów. Przypadek Katalonii i Kraju Basków /    259
  
  Mirosława Wielopolska-Szymura
  Międzykulturowe komunikowanie lokalne: etniczne radio społeczne w Australii /    269
  
  Agnieszka Roguska
  Kreowanie mediów lokalnych przez młodzież w Polsce i na Łotwie – wnioski z badań /    282
  
  Marta Ryniejska-Kiełdanowicz
  Koncepcja dyplomacji miast i jej znaczenie na przykładzie działań w zakresie kultury /    297
RozwińZwiń