Komunikowanie interpersonalne w pielęgniarstwie

Komunikowanie interpersonalne w pielęgniarstwie

4 oceny

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

39,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Rozmowa z chorym to jedno z najtrudniejszych zadań, przed jakim stają lekarze, pielęgniarki i bliscy osób chorych. Współczesna pielęgniarka nie może być prawdziwą profesjonalistką bez zdolności właściwego przekazywania swojej wiedzy i bez dobrej umiejętności odpowiedniej interpretacji wiadomości przekazywanych jej przez pacjenta. Niewiele jest jednak publikacji, które całościowo ujmują komunikację w praktyce pielęgniarskiej. Nawiązanie kontaktu z osobą chorą nie jest łatwe, dlatego sprawnego komunikowania powinno się nauczać już w podczas studiów. Znajomość komunikacji werbalnej i niewerbalnej pozwala pielęgniarce lepiej zrozumieć pacjenta i jego potrzeby, pacjent zaś ma zagwarantowane poczucie bezpieczeństwa i nie odczuwa negatywnych emocji wynikających z poczucia niezrozumienia. W książce, stworzonej przez zespół złożony z lekarzy, pielęgniarek, psychologów, logopedów i filozofów, przystępnie przedstawiono sposoby komunikowania w pielęgniarstwie.


Liczba stron292
WydawcaPZWL Wydawnictwo Lekarskie
ISBN-13978-83-893-0911-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     9
  1. Spotkanie - komunikacja - dialog. Warunki wstępne, Małgorzata Jantos, Zygmunt Pucko     11
  2. Podstawy teoretyczne procesu komunikowania, Wojciech Nyklewicz     29
  3. Komunikowanie się w pielęgniarstwie - zasady ogólne     77
  3.1. Wprowadzenie, Elżbieta Krajewska-Kułak     77
  3.2. Komunikowanie jako integralna część pielęgniarstwa, Krystyna Wolska-Lipiec     78
  3.3. Komunikowanie w pielęgnowaniu, Krystyna Wolska-Lipska     86
  3.4. Komunikowanie z pacjentem i jego rodziną, Krystyna Wolska-Lipiec     96
  3.5. Komunikowanie się z własną grupą zawodową, Krystyna Wolska-Lipiec     110
  3.6. Komunikowanie się w obrębie zespołu terapeutycznego, Barbara Jankowiak, Anna Bartoszewicz     117
  3.7. Komunikacja terapeutyczna, Marek Motyka    126
  4. Specyficzne problemy komunikowania się z osobami w różnych stanach chorobowych    149
  4.1. Wprowadzenie, Elżbieta Krajewska-Kułak    149
  4.2. Komunikowanie z pacjentem z uszkodzonym słuchem, Agata Panas    151
  4.3. Komunikowanie z pacjentem niedowidzącym i niewidomym, Jolanta Lewko, Barbara Jankowiak, Anna Bartoszewicz    166
  4.4. Komunikowanie się pielęgniarki z dzieckiem, Anna Bartoszewicz    171
  4.5. Komunikowanie z ludźmi starszymi, Jolanta Lewko    184
  4.6. Komunikowanie się z pacjentem chorym psychicznie, Ewa Wilczek-Rużyczka    193
  4.7. Komunikowanie z pacjentem neurologicznym, Wojciech Kułak, Elżbieta Krajewska-Kułak    203
  4.8. Komunikacja w pracy położnej, Katarzyna Krajewska    211
  4.9. Komunikowanie z pacjentem ciężko chorym, Hanna Rolka    221
  4.10. Komunikowanie z pacjentem onkologicznym, Barbara Jankowiak     229
  4.11. Komunikowanie z pacjentem umierającym, Barbara Jankowiak    238
  5. Komunikacja interpersonalna w promocji zdrowia, Elżbieta Krajewska-Kułak, Beata Penar-Zadarko    249
  6. Etyczne i prawne aspekty komunikowania się pielęgniarki z pacjentem, Zbigniew Zalewski    262
  7. Komunikowanie w działalności badawczej i naukowej, Elżbieta Krajewska-Kułak, Jolanta Lewko    275
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia