Polska scena polityczna. Środowiska - komunikacja polityczna - strategie

Polska scena polityczna. Środowiska - komunikacja polityczna - strategie

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

23,63

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Niniejsza publikacja jest realizacją koherentnie zaprojektowanego przedsięwzięcia naukowego dotyczącego polskich partii politycznych i systemu partyjnego w jego funkcjonalnym ujęciu wobec społeczeństwa. Warto podkreślić nowatorską konceptualizację opracowania, która wyraża się w udanym połączeniu wątków teoretycznych i syntezujących oraz politycznych realiów i wyników badań empirycznych przeprowadzonych przez znaczną część Autorów. Bardzo wartościowy naukowo okazał się także interdyscyplinarny ogląd badawczy i zróżnicowane ujęcie tematu przez politologów, medioznawców, socjologów oraz prawników.


Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Godlewskiego


Liczba stron420
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2964-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  ŚRODOWISKA    11
  Krzysztof Kowalczyk, Środowiska polityczne jako zaplecze partii – wprowadzenie    13
  Magdalena Mikołajczyk, Środowiska polityczne – próba konceptualizacji pojęcia i wyróżnienia cech charakteryzujących środowiska w PRL i współcześnie    16
  Danuta Karnowska, „Solidarność” jako środowisko antyliberalne na polskiej scenie politycznej    30
  Krzysztof Łabędź, Partie „postsolidarnościowe” dzisiaj    38
  Katarzyna Pokorna-Ignatowicz, Rodzina Radia Maryja jako elektorat    46
  Anna Frątczak, Wybory polityczne mniejszości seksualnych?    56
  Magdalena Mateja, Aktorki drugiego planu? Dylematy tożsamości w dyskursie Partii Kobiet    64
  Sylwester Wróbel, Miejskie ruchy polityczne w górnośląskich miastach na prawach powiatu    75
  Ewa Ganowicz, Formy reprezentacji mniejszości narodowych w Polsce    86
  Anna Żebrak, Awans polityczny przedstawicieli młodzieżowych ugrupowań partyjnych    98
  Radosław Marzęcki, Autoidentyfikacje asystentów parlamentarnych. Kilka wniosków z badań jakościowych    108
  Jacek Lewicki, Intelektualne i eksperckie zaplecze partii politycznych w Polsce    120
  KOMUNIKACJA POLITYCZNA    129
  Agnieszka Hess, Relacje mediów masowych i partii politycznych jako przedmiot badań studiów nad komunikacją polityczną – wprowadzenie    131
  Dorota Piontek, Politycy i media. Sposoby wpływania przez polityków na zawartość mediów    141
  Janina Fras, Samoidentyfikacja polskich partii politycznych    150
  Michał M. Bukowski, Stronniczość mediów a strategie komunikacyjne Ligi Polskich Rodzin i Samoobrony    163
  Marek Mazur, Kampania wizerunkowa w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku w Polsce. Analiza zawartości telewizyjnej reklamy politycznej    175
  Karolina Churska-Nowak, Rytuał, rytualność, rytualizacja we współczesnych kampaniach wyborczych    189
  Ewa Modrzejewska, „Rzeczpospolita” sporu – spór jako retoryczna strategia komunikacji (na przykładzie publikacji poświęconych polityce w dzienniku „Rzeczpospolita”)    200
  Agnieszka Turska-Kawa, Dychotomia wizerunkowa Prawa i Sprawiedliwości oraz Platformy Obywatelskiej w mediach. Analiza materiałów internetowych w kontekście wyborów do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku    211
  Lucyna Szot, Relacje między dziennikarzami a politykami – wzory zachowań (normy prawne i etyczne)    225
  Andrzej Konrad Piasecki, Trudna kohabitacja: lokalni politycy i dziennikarze    239
  Maria Łoszewska-Ołowska, Sądowy zakaz emisji reklamy wyborczej i inne środki orzekane w trybie przyśpieszonym – ograniczenie wolności wypowiedzi politycznej czy uzasadniony instrument ochrony prawdy?    251
  Maria Magoska, Partie polityczne, media i polityka konfrontacji    259
  Ludwik Habuda, Media, demokracja, obywatelskie społeczeństwo    267
  STRATEGIE    279
  Katarzyna Sobolewska-Myślik, Strategie partyjne jako obszar badań politologicznych – wprowadzenie    281
  Jerzy Sielski, Wpływ niektórych czynników osobowościowych na działalność liderów partyjnych w Polsce    285
  Krzysztof Kowalczyk, Strategia Prawicy Rzeczypospolitej na rynku politycznym (2007–2009)    297
  Łukasz Tomczak, Pozaparlamentarne partie polskiej lewicy. Struktury, programy, strategie działania    308
  Jacek Wojnicki, Stronnictwo Demokratyczne – między chwałą a upadkiem    318
  Agnieszka Kwiatkowska, Zieloni 2004 – reprezentacja nowych ruchów społecznych na polskiej scenie politycznej    328
  Ewa Maj, Komunikowanie polityczne ugrupowań neoendeckich: próba wyjścia z politycznej niszy    340
  Maciej Stobiński, Silna struktura członkowska jako główny zasób partii politycznej na przykładzie Polskiego Stronnictwa Ludowego    351
  Mateusz Piskorski, Samoobrona RP – od relewancji gabinetowej do opozycji pozaparlamentarnej    364
  Agnieszka Walecka-Rynduch, Strategie marketingowe polskich partii politycznych a problem znikającego wyborcy    377
  Waldemar Wojtasik, Efektywność strategii selekcji kandydatów na listy wyborcze w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku    389
  Jarosław Flis, Kwadratura okręgu. Ordynacja wyborcza do Parlamentu Europejskiego jako instytucjonalna rama komunikowania społecznego    400
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia