Teaching English to Young Learners

Teaching English to Young Learners

2 oceny

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

24,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Podręcznik do dydaktyki nauczania języka angielskiego dzieci, napisany przez specjalistki w tej dziedzinie. Książka uwzględnia specyfikę polskiej szkoły: organizację systemu edukacji oraz standardy i minima programowe. Dzieli się na 2 części:


Część 1 – READINGS czyli właściwy podręcznik, omawia podstawy teoretyczne oraz problemy:



  • nauczania dzieci w różnych grupach wiekowych (przedszkole, klasy I-III i klasy IV-VI);

  • nauczania języka (słownictwo, gramatyka, wymowa);

  • nauczania poszczególnych sprawności językowych (czytanie, mówienie, pisanie, słuchanie);

  • metod i technik nauczania;

  • planowania lekcji, oceniania, portfolio językowego.


Część 2 – TEACHING TRAINING liczy 20 sesji sprawdzających opanowanie poszczególnych działów i umiejętności wykorzystania ich w praktyce szkolnej.


Liczba stron384
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15339-7
Numer wydania1
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Introduction    9
  1. Early foreign language learning in Europe    11
  2. Approaches, methods and techniques    18
    2.1. Planning courses and designing syllabuses    19
      Tasks    23
      Further reading    24
    2.2. Integration of English and the primary curriculum    24
      2.2.1. Integration through the topic – topic-centred learning    27
      2.2.2. Integration through the method – activity-based learning    29
      2.2.3. Task-based learning    33
      2.2.4. Integration through the teacher    35
      2.2.5. Content and Language Integrated Learning (CLIL)    35
    2.3. Language development in the school    39
    2.4. Non-linguistic skills in the language classroom    41
      2.4.1. Cognitive tasks    41
      2.4.2. Creative tasks    45
      2.4.3. Bank of activities    53
        Tasks    55
        Further reading    55
  3. Lesson planning    56
    3.1. Lesson aims and objectives    56
    3.2. Principles of lesson planning    58
    3.3. Factors influencing what happens in the classroom    59
    3.4. Planning lessons with different age groups    60
    3.5. Bank of activities    64
      Tasks    64
      Further reading    64
  4. Language in the classroom    67
    Tasks    68
    Further reading    73
  5. Classroom management    74
    5.1. Principles of managing YL classes    74
    5.2. Discipline problems    77
    5.3. Managing different age groups    81
    5.4. Bank of activities    85
      Tasks    85
      Further reading    87
  6. Involving parents in the process of management    88
    6.1. The role of parents    88
    6.2. Information for parents    90
    6.3. Homework    93
    6.4. Bank of activities    96
      Tasks    97
      Further reading    97
  7. Teaching the language    98
    7.1. Teaching vocabulary    98
      7.1.1. Acquisition of words    98
      7.1.2. Vocabulary acquisition and child development    99
      7.1.3. Choice of words    100
      7.1.4. Word difficulty    101
      7.1.5. The role of memory in vocabulary acquisition    102
      7.1.6. Vocabulary learning strategies    103
      7.1.7. Vocabulary teaching techniques    103
      7.1.8. Procedures for introducing words to children    106
      7.1.9. Teaching vocabulary to different age groups    107
      7.1.10. Bank of activities    108
        Tasks    109
        Further reading    109
    7.2. Teaching grammar    109
      7.2.1. Formulaic language    110
      7.2.2. The grammar of words in context    111
      7.2.3. Playing with grammar    112
      7.2.4. Teaching structures    113
      7.2.5. Conditions for teaching grammar    114
      7.2.6. Teaching grammar to different age groups    116
      7.2.7. Bank of activities    116
        Tasks    117
        Further reading    117
    7.3. Teaching pronunciation    117
      7.3.1. Implicit vs explicit teaching of pronunciation    118
      7.3.2. Rhythm    119
      7.3.3. Types of pronunciation activities    119
      7.3.4. Pronunciation activities for different age groups    122
      7.3.5. Bank of activities    123
        Tasks    124
        Further reading    124
  11. Activities and resources    187
    11.1. Music, songs, chants and rhymes    187
      11.1.1. Music and language acquisition    187
      11.1.2. Rhythm, music and dance in education    189
      11.1.3. Using songs, chants and rhymes    192
      11.1.4. Musical and rhythmical activities for different age groups    197
      11.1.5. Bank of songs, chants and rhymes    197
        Tasks    203
        Further reading    203
    11.2. Play and games    203
      11.2.1. Playing and learning    203
      11.2.2. The role of play    204
      11.2.3. Using games    206
      11.2.4. Games for different age groups    209
      11.2.5. Bank of games    212
        Tasks    221
        Further reading    221
    11.3. Storytelling and using readers    222
      11.3.1. Bank of activities    229
        Tasks    229
        Further reading    230
    11.4. Drama and puppets    231
      11.4.1 Bank of activities    238
        Tasks    241
        Further reading    242
    11.5. Projects with young learners    242
      11.5.1. Bank of activities    251
        Tasks    252
        Further reading    252
    11.6. Art and craft activities    252
      11.6.1. Bank of activities    255
        Tasks    256
        Further reading    257
  12. Plurilingual education    258
    Further reading    264
  Appendices    265
  Glossary of terms and definitions    304
  References    315
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia