POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Publikacja (...) wpisuje się w krąg wciąż nielicznych monografii poświęconych problematyce wielowymiarowego wychowania estetycznego dzieci, młodzieży i dorosłych. Jednak w odróżnieniu od innych prac tego typu stara się połączyć teoretyczne podstawy edukacji z praktyką codzienną w rozmaitych instytucjach, np. szkołach, placówkach kulturalnych, galeriach, salach koncertowych oraz poza instytucjami, w odmiennych środowiskach o złożonej strukturze etniczno-społecznej. Cechą wyróżniającą w tego typu podejściu jest chociażby wybór badań dotyczący złożonego fenomenu kulturowego, jakim jest indywidualizm i wspólnotowość mieszczące się w koncepcjach, motywacjach i działaniach artystów, animatorów kultury i zwykłych odbiorców sztuki.
Z recenzji
dr hab., prof. CHAT Małgorzaty Kowalczyk-Marcjan
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 238 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-982-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
I. Indywidualizm i wspólnotowość jako atrybuty sztuki i twórczości artystycznej | 11 |
Sławomir Sztobryn, Pochwała indywidualizmu w pluralistycznej kulturze | 13 |
Grzegorz Sztabiński, Wspólnotowość a indywidualizm w sztuce i wychowaniu estetycznym | 23 |
Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz, Pęknięcie burzy optymizm. Sztuka zwierciadłem relacji z Innym | 39 |
Justyna Żak, Ja – Ty w perspektywie wspólnoty sztuki | 51 |
Tamara Sass, Koincydencja indywidualizmu i tradycji w kreacji artystycznej Hasiora, Kulisiewicza i Skoczylasa | 61 |
II. Indywidualizm i wspólnotowość jako wartości edukacji estetycznej | 77 |
Mirosława Zalewska-Pawlak, Wspólnotowość i indywidualizm w edukacji estetycznej – podstawowe założenia | 79 |
Urszula Szuścik, Edukacja plastyczna w kontekście jednostki i grupy | 91 |
Oleksij Karamanov, Wielokulturowy dyskurs edukacji artystycznej w przestrzeni muzealnej | 103 |
Maria Vasylyshyn, Warsztaty muzealne jako forma edukacji międzykulturowej | 113 |
Piotr Soszyński, Wielokulturowość w edukacji muzycznej | 125 |
Anna Tyl, Indywidualizm a społeczne źródła stresu zawodowego nauczyciela, wynikające ze specyfiki jego pracy | 135 |
III. Różne formy doświadczania indywidualizmu i wspólnotowości w kulturze pluralistycznej | 149 |
Magdalena Sasin, Między indywidualizacją a wspólnotowością – środowisko słuchaczy i twórców muzyki współczesnej | 151 |
Ewa Tomaszewska, Z ciemności do światła – taniec butoh przekraczający granice kultur | 163 |
Monika Modrzejewska-Świgulska, Doświadczenie studiowania w Szkole Filmowej w Łodzi przez studentów pochodzących z Azji Wschodniej | 179 |
Magdalena Pawlak, Autostylizacja jako potrzeba podkreślenia indywidualności i wspólnotowości przez współczesną młodzież | 191 |
Mariusz Samoraj, Tolerancja i dialog w środowiskach zróżnicowanych kulturowo na przykładzie historii miasta Zelów | 203 |
Beata Szczepańska, Estetyczno-higieniczny wymiar architektury szkolnej w II Rzeczypospolitej Polskiej w kontekście różnorodności kulturowej | 219 |
Autorzy | 237 |