POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
W kolejnym tomie serii „Biografia i badanie biografii” autorzy skoncentrowali się na dwóch podstawowych kategoriach – czasu i miejsca - w kontekście biograficznym. Kategorie te traktowane są jako przestrzenie uczenia się człowieka. Autorzy wskazują na potencjał edukacyjny, jaki w nich tkwi, i proponują nowe, interdyscyplinarne, teoretyczne ujęcia tych zagadnień. Czytelnik znajdzie w tomie również przykłady badań w zakresie tej tematyki: przeczyta o tym, w jaki sposób człowiek uczy się „z miejsc” i jaką rolę w uczeniu się odgrywa czas, także w sytuacjach egzystencjalnie trudnych.
Ze wstępu Elżbiety Dubas
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 296 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-625-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (Elżbieta Dubas, Anna Gutowska) | 7 |
CZAS – PRÓBA INTERDYSCYPLINARNEGO OGLĄDU FENOMENU CZASU | 11 |
Sławomir Sztobryn – Czas historii – czas życia – czas marzeń, polisemiczny walor pojęcia | 13 |
Anita Całek – Czas jako element konstrukcyjny biografii naukowej | 21 |
Amelia Krawczyk-Bocian – Doświadczanie czasu w badaniach biograficzno-narracyjnych | 37 |
Rafał Marcin Leszczyński – Czas człowieka z perspektywy ontologii reizmu pansomatycznego | 49 |
Elżbieta Dubas – Czas w andragogicznym podejściu biograficznym – wybrane aspekty | 63 |
Janusz Krysztofik, Anna Walulik – Temporalny charakter synergii edukacyjnych | 79 |
CZAS – PRZYKŁADY BADAŃ POWIĄZANYCH Z CZASEM | 89 |
Olga Czerniawska – Dzieciństwo w badaniach biograficznych | 91 |
Anna Sladek – Między czasem teraźniejszym a przyszłym. Znaczenie orientacji temporalnych dla rozwoju ludzi młodych | 99 |
Beata Kunat – Dzielenie się czasem wolnym z uczniem, czyli o pracy nauczycieli z pasją | 117 |
Anna Gutowska – Czas w narracji o przyjaźni kobiet w perspektywie wybranych etapów dorosłości | 127 |
Olga Czerniawska – Czas nocy w badaniach biograficznych | 145 |
Anna Szafranek – Bohater historyczny i jego rola w opinii studentów Uniwersytetu w Białymstoku | 153 |
Paweł Kaźmierczak – Czas biograficzny, czas historyczny i Zeitgeist w autobiografii Dietricha von Hildebranda | 167 |
CZAS – W BADANIACH SYTUACJI EGZYSTENCJALNIE TRUDNYCH | 181 |
Emilia Mazurek – Choroba przewlekła w biografii w świetle wybranych stanowisk teoretycznych i badań empirycznych | 183 |
Miłosz Mółka – Czas w narracjach mężczyzn pozbawionych wolności | 201 |
MIEJSCA W PRZESTRZENI MIASTA W BIOGRAFII. UCZENIE SIĘ „Z MIEJSC” | 217 |
Marcin Muszyński – Miejsca w przestrzeni miasta w świetle biograficznych narracji – założenia badawcze projektu | 219 |
Alicja Korzeniewska-Bondar, Beata Kunat, Katarzyna Szorc – Przestrzeń miasta Białystok z perspektywy mieszkańca – w poszukiwaniu miejsc znaczących | 223 |
Elżbieta Krzewska, Ryszard Skrzyniarz – Miejsca znaczące Lublina jako element procesu uczenia się na przykładzie wywiadu z dorosłym mieszkańcem miasta | 235 |
Elżbieta Dubas, Anna Gutowska – Uczenie się „z miejsc” (na przykładzie projektu Miejsca w przestrzeni miasta i ich funkcje w świetle biograficznej narracji) | 251 |
Marcin Muszyński – Miejsca w przestrzeni miasta – próba oglądu z perspektywy podmiotu – uczącego się dorosłego | 265 |
ZAŁĄCZNIKI | 281 |
Załącznik nr 1. Białystok (Beata Kunat) | 283 |
Załącznik nr 2. Lublin (Elżbieta Krzewska) | 285 |
Załącznik nr 3. Łódź (Anna Gutowska) | 289 |
Załącznik nr 4. Lublin – mapa miejsc | 293 |
Załącznik nr 5. Łódź – mapa miejsc | 295 |