Czas i miejsca w biografii

Aspekty edukacyjne

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,97  24,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 24,95 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 14,97 zł  


16,97

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W kolejnym tomie serii „Biografia i badanie biografii” autorzy skoncentrowali się na dwóch podstawowych kategoriach – czasu i miejsca - w kontekście biograficznym. Kategorie te traktowane są jako przestrzenie uczenia się człowieka. Autorzy wskazują na potencjał edukacyjny, jaki w nich tkwi, i proponują nowe, interdyscyplinarne, teoretyczne ujęcia tych zagadnień. Czytelnik znajdzie w tomie również przykłady badań w zakresie tej tematyki: przeczyta o tym, w jaki sposób człowiek uczy się „z miejsc” i jaką rolę w uczeniu się odgrywa czas, także w sytuacjach egzystencjalnie trudnych.
Ze wstępu Elżbiety Dubas


Rok wydania2017
Liczba stron296
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-625-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Elżbieta Dubas, Anna Gutowska)     7
  
  CZAS – PRÓBA INTERDYSCYPLINARNEGO OGLĄDU FENOMENU CZASU    11
  Sławomir Sztobryn – Czas historii – czas życia – czas marzeń, polisemiczny walor pojęcia    13
  Anita Całek – Czas jako element konstrukcyjny biografii naukowej    21
  Amelia Krawczyk-Bocian – Doświadczanie czasu w badaniach biograficzno-narracyjnych    37
  Rafał Marcin Leszczyński – Czas człowieka z perspektywy ontologii reizmu pansomatycznego    49
  Elżbieta Dubas – Czas w andragogicznym podejściu biograficznym – wybrane aspekty    63
  Janusz Krysztofik, Anna Walulik – Temporalny charakter synergii edukacyjnych     79
  
  CZAS – PRZYKŁADY BADAŃ POWIĄZANYCH Z CZASEM    89
  Olga Czerniawska – Dzieciństwo w badaniach biograficznych    91
  Anna Sladek – Między czasem teraźniejszym a przyszłym. Znaczenie orientacji temporalnych dla rozwoju ludzi młodych    99
  Beata Kunat – Dzielenie się czasem wolnym z uczniem, czyli o pracy nauczycieli z pasją    117
  Anna Gutowska – Czas w narracji o przyjaźni kobiet w perspektywie wybranych etapów dorosłości    127
  Olga Czerniawska – Czas nocy w badaniach biograficznych    145
  Anna Szafranek – Bohater historyczny i jego rola w opinii studentów Uniwersytetu w Białymstoku    153
  Paweł Kaźmierczak – Czas biograficzny, czas historyczny i Zeitgeist w autobiografii Dietricha von Hildebranda    167
  
  CZAS – W BADANIACH SYTUACJI EGZYSTENCJALNIE TRUDNYCH    181
  Emilia Mazurek – Choroba przewlekła w biografii w świetle wybranych stanowisk teoretycznych i badań empirycznych    183
  Miłosz Mółka – Czas w narracjach mężczyzn pozbawionych wolności    201
  
  MIEJSCA W PRZESTRZENI MIASTA W BIOGRAFII. UCZENIE SIĘ „Z MIEJSC”    217
  Marcin Muszyński – Miejsca w przestrzeni miasta w świetle biograficznych narracji – założenia badawcze projektu    219
  Alicja Korzeniewska-Bondar, Beata Kunat, Katarzyna Szorc – Przestrzeń miasta Białystok z perspektywy mieszkańca – w poszukiwaniu miejsc znaczących    223
  Elżbieta Krzewska, Ryszard Skrzyniarz – Miejsca znaczące Lublina jako element procesu uczenia się na przykładzie wywiadu z dorosłym mieszkańcem miasta    235
  Elżbieta Dubas, Anna Gutowska – Uczenie się „z miejsc” (na przykładzie projektu Miejsca w przestrzeni miasta i ich funkcje w świetle biograficznej narracji)    251
  Marcin Muszyński – Miejsca w przestrzeni miasta – próba oglądu z perspektywy podmiotu – uczącego się dorosłego    265
  
  ZAŁĄCZNIKI    281
  Załącznik nr 1. Białystok (Beata Kunat)    283
  Załącznik nr 2. Lublin (Elżbieta Krzewska)    285
  Załącznik nr 3. Łódź (Anna Gutowska)    289
  Załącznik nr 4. Lublin – mapa miejsc    293
  Załącznik nr 5. Łódź – mapa miejsc    295
RozwińZwiń