Strategie instytucji kultury wobec niezadowolenia i bojkotów konsumenckich

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

11,97  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 19,95 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 11,97 zł  


11,97

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Bojkoty towarzyszyły życiu ekonomicznemu człowieka od stuleci, jednak wraz z rozwojem Internetu i nowych technologii ich częstotliwość systematycznie rośnie. Od bostońskiej herbatki przez walkę z apartheidem aż po uliczne demonstracje i sabotaże względem KFC, Abercrombie & Fitch czy ExxonMobil autor prezentuje przyczyny, mechanizmy i konsekwencje bojkotów z punktu widzenia współczesnych konsumentów oraz firm.
Książka jest pierwszą zarówno na polskim, jak i zagranicznym rynku wydawniczym, w której ukazano bojkoty pracowników i konsumentów z perspektywy zarządzania, a także rozszerzono tę tematykę o nieporuszany dotąd wątek – bojkoty instytucji kultury.


Rok wydania2019
Liczba stron266
KategoriaPublic Relations
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-620-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    11
  
  Rozdział 1. Istota niezadowolenia i bojkotu konsumenckiego 17 1.1. Zjawisko niezadowolenia konsumenckiego 17 1.2. Mechanizmy i natura niezadowolenia konsumenckiego     23
  1.2.1. Uwarunkowania i przyczyny niezadowolenia konsumenckiego     27
  1.2.1.1. Ujęcie podmiotowe i przedmiotowe     29
  1.2.1.2. Ujęcie procesowe     36
  1.2.1.3. Niezadowolenie użytkowe i normatywne     39
  1.3. Formy wyrażania niezadowolenia przez konsumentów     42
  1.4. Konsekwencje niezadowolenia konsumentów     49
  1.5. Zjawisko bojkotu konsumenckiego 42 1.5.1. Definicja i charakterystyka 53 1.5.2. Geneza działań bojkotowych     57
  1.6. Podsumowanie     66
   Rozdział 2. Uczestnicy, cele i kategorie bojkotów konsumenckich     69
  2.1. Uczestnicy bojkotu konsumenckiego     69
  2.2. Cele bojkotu konsumenckiego    74
  2.3. Kategoryzacje bojkotów konsumenckich     77
  2.3.1. Bojkot państwowy i prywatny 78 2.3.2. Bojkot jedno- i wielopodmiotowy     86
  2.3.3. Bojkot reorientacyjny i regresyjny 89 2.3.4. Bojkot pokojowy i siłowy     91
  2.3.5. Bojkot z wykorzystaniem podmiotów referencyjnych 102 2.3.6. Bojkot w środowisku internetowym i rzeczywistym     108
  2.4. Podsumowanie     113
  Rozdział 3. Zarządzanie i marketing na rynku kultury a powstawanie niezadowolenia konsumentów 3.1. Kultura wysoka i procesy jej urynkawiania     115
  3.1.1. Definicja rynku kultury     116
  3.1.2. Typy rynku kultury i jego produkty     118
  3.2. Instytucje kultury    121
  3.2.1. Definicja instytucji kultury    121
  3.2.2. Funkcje instytucji kultury    122
  3.2.3. Typy instytucji kultury    124
  3.3. Konsumenci i otoczenie rynku kultury    128
  3.3.1. Konsument kultury    128
  3.3.1.1. Definicja konsumenta kultury    128
  3.3.1.2. Typy konsumentów kultury    130
  3.3.2. Procesy nabywcze konsumentów kultury    133
  3.4. Segmentacja, wybór grupy docelowej i pozycjonowanie na rynku kultury    139
  3.5. Interesariusze i konkurencja na rynku kultury    148
  3.5.1. Interesariusze na rynku kultury    148
  3.5.2. Konkurencja na rynku kultury    151
  3.6. Podsumowanie    158
  
  Rozdział 4. Strategie antykryzysowe przedsiębiorstw i instytucji kultury wobec zagrożenia bojkotami    161
  4.1. Metodologia badania    165
  4.2. Rozwój sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwach i instytucjach kultury    168
  4.2.1. Spokój organizacyjny    173
  4.2.2. Deeskalacja/Eskalacja    179
  4.2.3. Zwalczanie kryzysu i łagodzenie skutków    182
  4.2.3.1. Strategie zwalczania i łagodzenia skutków bojkotów konsumenckich w przedsiębiorstwach    182
  4.2.3.2. Strategie zwalczania i łagodzenia skutków bojkotów konsumenckich w instytucjach kultury – studia przypadków polskich instytucji teatralnych    185
  4.2.3.2.1. Teatr Polski we Wrocławiu    186
  4.2.3.2.2. Teatr Polski w Bydgoszczy    191
  4.2.3.2.3. Teatr Stary w Krakowie    194
  4.2.3.2.4. Teatr Polonia w Warszawie    198
  4.2.3.2.5. Teatr Dramatyczny w Warszawie    202
  4.2.3.2.6. Teatr Śląski w Katowicach    206
  4.2.3.3. Przyczyny bojkotów konsumenckich wobec instytucji kultury i przedsiębiorstw – podobieństwa i różnice    210
  4.2.3.4. Przyczyny ofertowe i środowiskowe działań bojkotowych    213
  4.2.3.5. Bojkot jako szansa i zagrożenie – kategorie instytucji teatralnych stosujących kontrowersyjną treść i promocję    215
  4.2.4. Uczenie się i adaptacja    220
  4.3. Podsumowanie    221
  
  Zakończenie    225
  Bibliografia    231
  Netografia    245
  Spis rysunków i tabel    259
  Załącznik 1 – Scenariusz wywiadu    261
RozwińZwiń