Audyt we współczesnej gospodarce rynkowej

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

36,40  47,90

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 47,90 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 28,74 zł  


36,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

System kontroli wewnętrznej jest to ogół reguł, struktur, zasobów, procedur, podejmowanych działań w ramach organizacji, właściwych dla realizacji postawionych przed nią celów i zadań. Wytworzenie odpowiednich warunków do jego funkcjonowania przyczynia się do maksymalizacji i efektywności działania poszczególnych jego części składowych, a tym samym całej organizacji. O sprawności funkcjonowania systemu kontroli decyduje osiąganie celów przez jednostkę w sposób efektywny i skuteczny oraz szybkość reagowania na pojawiające się zagrożenia. Konieczne staje się wykorzystanie audytu Do jego zadań należy ocena i doskonalenie obszarów funkcjonujących w jednostce, w tym weryfikacja efektywności mechanizmów kontrolnych, a także monitorowanie systemu kontroli wewnętrznej oraz ocena zarządzania ryzykiem w celu dostarczania zarządzającemu informacji na temat prawidłowości działania systemu kontroli wewnętrznej, które są konieczne w procesie podejmowania decyzji. Wszelkie zagadnienia przedstawione w publikacji zostały opisane z uwzględnieniem regulacji prawnych, międzynarodowych wytycznych, wyników badań teoretycznych i empirycznych zawartych w polskiej oraz zagranicznej literaturze poświęconej temu tematowi, a także informacji pozyskanych z otoczenia rynkowego. Dzięki szerokiemu ujęciu audytu, publikacja adresowana jest do studentów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz praktyków zawodowo wykonujących czynności audytowe, a także tych, którzy w przyszłości chcieliby takie usługi świadczyć.


Rok wydania2014
Liczba stron264
KategoriaRachunkowość i controlling
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-528-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP     7
  
  ROZDZIAŁ I. ISTOTA I ZAKRES DZIAŁANIA AUDYTU     11
  1.1. Definicyjne ujęcie audytu i terminy z nim związane     11
  1.1.1. Pojęcie audytu     11
  1.1.2. Terminologia stosowana w audycie     27
  1.2. Otoczenie audytu i zakres jego działania     33
  1.2.1. Pozycja i rola audytu w systemie kontroli wewnętrznej     33
  1.2.2. Zakres działania audytu w jednostkach organizacyjnych     42
  1.3. Sylwetka zawodowa audytora     59
  1.3.1. Etyczne i osobowościowe atrybuty pracy audytora     59
  1.3.2. Kluczowe kompetencje i umiejętności w świadczeniu usług audytowych     65
  1.3.3. Psychologiczne aspekty pracy audytora     73
  
  ROZDZIAŁ II. STANDARYZACJA AUDYTU     77
  2.1. Standardy i wytyczne wykorzystywane w audycie     77
  2.1.1. Standardy profesjonalnej praktyki zawodowej audytu wewnętrznego IIA     79
  2.1.2. Ramowe zasady kontroli wewnętrznej i zarządzania ryzykiem według COSO     84
  2.1.3. Międzynarodowe Standardy Najwyższych Organów Audytu IN- TOSAI     89
  2.1.4. Międzynarodowe Standardy Rachunkowości i Sprawozdawczości Finansowej     93
  2.1.5. Standardy prowadzenia audytu i kontroli systemów informatycznych     97
  2.1.6. Procedury normalizacyjne     100
  2.2. Pozostałe uregulowania dotyczące audytu     103
  2.2.1. Prawne ujęcie audytu w krajach UE     103
  2.2.2. Sarbanes-Oxley Act     107
  2.3. Komparacja standardów i wytycznych oraz ich zastosowanie w audycie     111
  
  ROZDZIAŁ III. PROCES REALIZACJI CZYNNOŚCI AUDYTOWYCH     119
  3.1. Ryzyko i jego analiza na potrzeby audytu     119
  3.1.1. Istota i problemy ryzyka w audycie    119
  3.1.2. Znaczenie i zarządzanie ryzykiem w jednostce    120
  3.1.3. Ocena i zarządzanie ryzykiem w audycie     125
  3.2. Przeprowadzanie czynności audytowych     146
  3.2.1. Etapy zadania audytowego     146
  3.2.2. Metody i techniki wykorzystywane w audycie     157
  3.3. Raportowanie wyników z działalności audytu     173
  3.4. Ocena jakości świadczenia usług audytowych     181
  
  ROZDZIAŁ IV. ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE AUDYTU NA PRZYKŁADZIE POLSKIEJ GOSPODARKI     187
  4.1. Struktura i kryteria oceny działalności audytu     187
  4.2. Działalność audytu w sektorze publicznym     191
  4.2.1. Uregulowania prawne w zakresie audytu     191
  4.2.2. Organizacja systemu audytu i obowiązek korzystania z usług audytowych     199
  4.2.3. Uprawnienia do wykonywania zawodu audytora     204
  4.2.4. Forma korzystania z usług audytowych     209
  4.2.5. Obszary zainteresowań audytu     210
  4.2.6. Metodologia audytu     213
  4.2.7. Ocena jakości pracy audytu     217
  4.2.8. Odbiorcy informacji dostarczanych w ramach usług audytowych     218
  4.3. Zastosowanie audytu w organizacjach sektora prywatnego     221
  4.3.1. Uregulowania prawne w zakresie audytu i obowiązek korzystania z jego usług     221
  4.3.2. Organizacja audytu i forma korzystania z usług audytowych     225
  4.3.3. Uprawnienia do wykonywania zawodu audytora     226
  4.3.4. Obszary zainteresowań audytu     227
  4.3.5. Metodologia audytu     229
  4.3.6. Ocena jakości pracy audytu     231
  4.3.7. Odbiorcy informacji dostarczanych w ramach usług audytowych     232
  4.4. Audyt w polskiej gospodarce – analiza porównawcza     233
  4.5. Kierunki rozwoju audytu     238
  
  ZAKOŃCZENIE     245
  
  LITERATURA     249
  SPIS TABEL     261
  SPIS RYSUNKÓW     263
  
RozwińZwiń