Audyt finansowy we współczesnych systemach społecznych

-12%

Audyt finansowy we współczesnych systemach społecznych

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

87,12  99,00

Format: pdf

87,1299,00

cena zawiera podatek VAT

Jest to pozycja prezentująca aktualne i ważne, znajdujące się w polu recepcji kilku dyscyplin naukowych problemy, których waga jest niezmiernie istotna nie tylko dla współczesnych przedsiębiorstw. W zasadzie można stwierdzić, że jest to publikacja poruszająca treści ważne dla wszystkich tych, "którzy oddziałują na przedsiębiorstwo i na których przedsiębiorstwo wpływa". Zorientowana jest ona na realizację zadań o charakterze teoretycznym i praktycznym, przyczyniając się do wypełnienia luki istniejącej w tym zakresie w polskim piśmiennictwie.


Prof. dr hab. Magdalena Jerzemowska
Uniwersytet Gdański


Niniejsza książka ma wysoki poziom merytoryczny, jest napisana przy wykorzystaniu ogromnego zasobu literatury światowej z tego zakresu. W polskim piśmiennictwie jest to pozycja oryginalna i o innowacyjnym charakterze. Takiej pozycji na temat audytu finansowego do tej pory w polskim języku nie było. Autorka udowodniła, poprzez szerokie studia literaturowe, a także badania własne, postawione w pracy hipotezy mówiące o tym, że audyt ulega systematycznym przeobrażeniom w czasie, lecz te przeobrażenia nie nadążają w pełni za oczekiwaniami zleceniodawców usług audytorskich. Dlatego występuje luka między wartością audytu a oczekiwaniem na jego wartość. Autorka wskazała na czynniki determinujące występowanie tej luki. Cenne są uwagi autorki zawarte w podsumowaniu odnośnie do wyzwań przyszłościowych w zakresie audytu finansowego.


Prof. dr hab. Wiktor Gabrusewicz
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu


Liczba stron184
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-7359-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  1. Miejsce audytu finansowego w organizacjach    17
  1.1. Audyt finansowy jako czynnik integrujący rynki finansowe    17
  1.2. Audyt finansowy w środowisku organizacji    19
  1.3. Audyt finansowy jako element ładu korporacyjnego    22
  1.4. Komitet audytu, kontrola wewnętrzna i audytorzy finansowi    25
  1.5. Sprawozdawczość finansowa jako narzędzie ładu korporacyjnego    34
  2. Teorie popytu na usługi audytorskie    40
  2.1. Klasyczne teorie audytu finansowego Limperga oraz Mautza i Sharafa    40
  2.2. Zapotrzebowanie na usługi audytorskie    42
  2.3. Luka oczekiwań odnośnie do audytu finansowego    47
  2.4. Hipotezy wyjaśniające popyt na usługi audytorskie    50
  2.5. Audyt finansowy a teoria agencji    54
  2.6. Audyt finansowy w teoriach behawioralnych    56
  3. Rozwój modeli i standardów audytu finansowego    60
  3.1. Rozwój praktyki audytu finansowego - rys historyczny    60
  3.2. Międzynarodowa harmonizacja standardów audytu finansowego - projekt IFAC    67
  3.3. Wykorzystanie informacji o ładzie korporacyjnym w procesie audytu finansowego    73
  4. Efekty pracy audytora - zmiany w modelu sprawozdawczości audytu finansowego    80
  4.1. Ewolucja modelu sprawozdawczości audytu finansowego    80
  4.2. Obszary badań w zakresie modelu sprawozdawczości audytora finansowego    88
  4.3. Użyteczność sprawozdań audytora finansowego w warunkach polskich    92
  4.4. Kierunki reform w zakresie modelu sprawozdawczości audytu finansowego    98
  5. Zagadnienia (samo)regulacji usług audytorskich    104
  5.1. Podejścia do regulacji usług audytorskich w gospodarce rynkowej    104
  5.2. Ustawa SOX jako pierwowzór zmian regulacyjnych audytu finansowego    107
  5.3. Rozwój regulacji dotyczących usług audytorskich w Unii Europejskiej - perspektywa historyczna    116
  5.4. Regulacje dotyczące audytu finansowego w Polsce    124
  5.5. Porównanie struktur regulacyjnych w Polsce i USA    129
  6. Firma audytorska jako organizacja wiedzy    132
  6.1. Niezależność jako podstawowa koncepcja wpływająca na jakość świadczonych usług    132
  6.2. Standardy etyczne audytorów jako mechanizm budowania reputacji    137
  6.3. Wybrane zagadnienia związane z zarządzaniem wiedzą w firmach audytorskich    145
  Podsumowanie wyników badań    153
  Bibliografia    161
  Indeks    181
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia