Audyt marketingu - strategiczne narzędzie kontroli marketingu. Studium teoretyczno-metodyczne

Audyt marketingu - strategiczne narzędzie kontroli marketingu. Studium teoretyczno-metodyczne

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podstawowym problemem naukowo-badawczym monografii jest rozpoznanie, wyjaśnienie i pogłębienie tożsamości audytu jako narzędzia strategicznej kontroli marketingu. Poruszona w pracy problematyka została przedstawiona zarówno w ujęciu interpretacyjnym, obejmującym rozważania teoretyczne oraz empiryczne, jak i metodycznym, poprzez zaprezentowanie autorskiej propozycji modelu audytu marketingu. W warstwie teoretycznej zastosowano podejście historyczne rozpatrujące ewolucyjne zmiany ujmowania audytu wynikające z kształtowania kolejnych koncepcji zarządzania, kontroli, audytu i marketingu. Zagadnienia z zakresu praktyki audytu marketingu zostały zobrazowane wynikami badań empirycznych prowadzonych przez różnych badaczy, w tym autora monografii. Zwieńczeniem rozważań jest opis modelu audytu w ujęciu koncepcyjnym, procesowym i strukturalnym. Model ma charakter naukowo-poznawczy i przedstawia teoretyczne podstawy i założenia oraz procedury, które umożliwiają dokonanie prawidłowej kontroli działalności marketingowej w wymiarze strategicznym.


Rok wydania2020
Liczba stron334
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-808-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1 15
  KONTROLA W KONCEPCJI ZARZĄDZANIA ORGANIZACJĄ 15
    1.1. Zarządzanie jako kontekst procesów kontrolnych w organizacji    15
    1.2. Naukowe koncepcje zarządzania    21
    1.3. Poszukiwanie paradygmatów zarządzania    29
    1.4. Kontrola jako funkcja zarządzania    32
  Rozdział 2 44
  KONTROLA W PROCESIE ZARZĄDZANIA MARKETINGIEM    44
    2.1. Marketing jako przedmiot zarządzania i kontroli    44
    2.2. Struktura kontroli marketingu    63
  Rozdział 3 80
  TEORETYCZNE UJĘCIE AUDYTU W KONTROLI MARKETINGU 80
    3.1. Audyt w historycznym procesie rozwoju    80
      3.1.1. Audyt jako narzędzie kontroli     80
      3.1.2. Specyfika audytu wewnętrznego     89
    3.2. Zmiany w interpretacji audytu marketingu     100
      3.2.1. Okres formowania audytu marketingu    100
      3.2.2. Ugruntowanie audytu marketingu     106
      3.2.3. Poszerzanie znaczenia audytu marketingu    122
  Rozdział 4 130
  METODYCZNE ASPEKTY AUDYTU MARKETINGU    130
    4.1. Audyt marketingu w ujęciu strukturalnym     130
    4.2. Strategia marketingowa – podstawowe ukierunkowanie audytu marketingu    146
    4.3. Audyt marketingu w systemie kontroli     156
  Rozdział 5    161
  WYKORZYSTANIE AUDYTU W PRAKTYCE ZARZĄDZANIA MARKETINGIEM 161
    5.1. Znaczenie metod ilościowych i jakościowych w badaniach audytu marketingu    161
    5.2. Uwarunkowania i skala stosowania audytu marketingu – przegląd wyników badań    171
    5.3. Audyt marketingu – badania przypadków przedsiębiorstw     204
      5.3.1. Typ studium, zdefiniowanie problemu i przygotowanie badania     204
      5.3.2. Poziom wykorzystania audytu marketingu w świetle analizy badanych przypadków    209
  Rozdział 6 256
  MODEL AUDYTU MARKETINGU I WARUNKI JEGO WYKORZYSTANIA    256
    6.1. Założenia modelu audytu marketingu     256
    6.2. Model audytu marketingu w ujęciu koncepcyjnym i procesowym     268
  Zakończenie    282
  Literatura    288
  Spis tabel    319
  Spis rysunków     321
  Streszczenie w języku angielskim     322
  Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w serii specjalnej Zeszytów Naukowych: Monografie    324
RozwińZwiń