IronPython Studio

1 opinia

Format:

epub, mobi

DODAJ DO ABONAMENTU

RODZAJ DOSTĘPU

17,91  19,90

Format: epub, mobi

Cena początkowa: 19,90 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 9,95 zł  


17,91

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka przedstawia nowe podejście do języka Python, polegające na wykorzystaniu narzędzi wizualnych i bibliotek oferowanych przez pakiet Visual Studio oraz Microsoft .NET Framework. Nowe środowisko tworzenia aplikacji w języku Python, czyli pakiet IronPython Studio, ułatwia programowanie, wspierając projektanta narzędziami graficznymi i standardowymi bibliotekami, znanymi z takich języków, jak C# i Visual Basic. Wnosi to do Pythona zupełnie nową jakość.


Publikacja skierowana jest do osób, które chcą poznać podstawy języka oraz zasady pracy w środowisku IronPython Studio. Od Czytelnika nie jest wymagana znajomość Pythona ani innych narzędzi programistycznych.


W książce znajduje się zestaw kilkudziesięciu ćwiczeń – przykładów, pokazujących przebieg tworzenia aplikacji w środowisku IronPython Studio. W trakcie wykonywania ćwiczeń Czytelnik poznaje następujące zagadnienia:


• Środowisko programowania
• Wprowadzanie danych, formatowanie wyników
• Typy danych, wyrażenia i operatory
• Sterowanie programem
• Kontrola poprawności danych, obsługa sytuacji wyjątkowych
• Podprogramy
• Grafika GDI+
• Własne klasy
• Interfejs użytkownika
• Bazy danych
• Aplikacja Windows bez wspomagania graficznego.


Informacje o Autorze


Z wykształcenia jest astrofizykiem i informatykiem. Obecnie pełni funkcję nauczyciela konsultanta. Autor lub współautor książek: 20 lekcji z Visual Basic dla aplikacji, Ćwiczenia z VBScript, Ćwiczenia z języka Python, C# w praktyce, Wprowadzenie do ASP.NET 2.0, Technologia informacyjna dla szkół ponadgimnazjalnych.


Rok wydania2009
Liczba stron172
KategoriaProgramowanie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20445-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Wprowadzenie    7
    1.1. Język Python    7
    1.2. Wersje    7
    1.3. Visual Studio    8
  
  2. Środowisko programowania    11
    2.1. IronPython Studio – instalacja    11
    2.2. Tryby pracy    11
  
  3. Pierwsze próby    15
    Ćwiczenie 1. Zaczynamy    15
    Ćwiczenie 2. Poznajemy podstawowe kontrolki    19
  
  4. Wprowadzanie danych, formatowanie wyników    23
    Ćwiczenie 3. Obliczamy pole i objętość kuli    23
    Ćwiczenie 4. Inny sposób wyświetlenia wyników    24
    Ćwiczenie 5. Pytanie w oknie MessageBox    27
  
  5. Typy danych, wyrażenia i operatory    29
    Ćwiczenie 6. Pracujemy w trybie natychmiastowym    29
    Ćwiczenie 7. Zamieniamy miejscami wartości zmiennych    31
    5.1. Liczby    32
    Ćwiczenie 8. Typy liczb    32
    Ćwiczenie 9. Działania i operatory arytmetyczne    34
    Ćwiczenie 10. Funkcje matematyczne    36
    5.2. Łańcuchy znaków    38
    Ćwiczenie 11. Działania na łańcuchach    40
    Ćwiczenie 12. Formatujemy łańcuchy    44
    5.3. Listy i krotki    47
    Ćwiczenie 13. Tworzymy listę    50
    5.4. Słowniki    51
    Ćwiczenie 14. Tworzymy słownik    52
    5.5. Unifikacja typów i klas    54
    Ćwiczenie 15. Typy danych    56
    Ćwiczenie 16. Sprawdzamy nazwy klas    57
    Ćwiczenie 17. Szukamy rodziców    58
    Ćwiczenie 18. Zdobywamy informacje o obiektach    59
  
  6. Sterowanie programem    61
    6.1. Instrukcja warunkowa    61
    Ćwiczenie 19. Analizujemy wprowadzone dane    62
    Ćwiczenie 20. Kalendarz    64
    6.2. Instrukcja powtarzania for    66
    Ćwiczenie 21. Drukujemy tablicę wartości funkcji    67
    Ćwiczenie 22. Wyznaczamy wartość ?    68
    6.3. Instrukcja powtarzania while    70
    Ćwiczenie 23. Obliczamy wartość funkcji silnia    70
    Ćwiczenie 24. Szukamy największego wspólnego dzielnika    72
  
  7. Kontrola poprawności danych, obsługa sytuacji wyjątkowych    75
    7.1. Stosujemy kontrolki ograniczające wprowadzanie danych    76
    Ćwiczenie 25. Zakup samochodu    76
    Ćwiczenie 26. Wielkanoc – używamy maski wprowadzania    79
    7.2. Zdarzenia walidacji danych    81
    Ćwiczenie 27. Wykorzystujemy zdarzenia Validating oraz Validated    82
    7.3. Strukturalna obsługa wyjątków    84
    Ćwiczenie 28. Przechwytujemy błędy    86
    Ćwiczenie 29. Tworzymy własny wyjątek    88
  
  8. Podprogramy    91
    8.1. Funkcje użytkownika    91
    Ćwiczenie 30. Argumenty funkcji: domyślne i nazwane    92
    Ćwiczenie 31. Funkcja z dowolną liczbą argumentów pozycyjnych    93
    Ćwiczenie 32. Funkcja z dowolną liczbą argumentów nazwanych    95
    Ćwiczenie 33. Przekazujemy argumenty zmienne    97
    Ćwiczenie 34. Rekurencyjna definicja silni    98
    Ćwiczenie 35. Definiujemy funkcje lambda    99
    8.2. Moduły    99
    Ćwiczenie 36. Tworzymy własny moduł    102
  
  9. Grafika GDI+    107
    9.1. Podstawowe metody i obiekty graficzne    107
    Ćwiczenie 37. Rysujemy typowe obiekty graficzne    107
    Ćwiczenie 38. Przeglądamy wypełnienia typu HatchStyle    111
    9.2. Wykorzystanie plików graficznych    113
    Ćwiczenie 39. Tworzymy własną przeglądarkę    113
    9.3. Animacja    117
    Ćwiczenie 40. Animacja kontrolki PictureBox    118
    Ćwiczenie 41. Animacja grafik pobieranych z plików    119
    Ćwiczenie 42. Ruch Ziemi wokół Słońca    121
  
  10. Moje klasy    125
    10.1. Klasy, konstruktory    125
    Ćwiczenie 43. Moja pierwsza klasa    126
    Ćwiczenie 44. Tworzymy zmienne za pomocą konstruktora    126
    Ćwiczenie 45. Przekazujemy argumenty do konstruktora    127
    Ćwiczenie 46. Bezpośrednio przypisujemy wartości    128
    10.2. Hermetyzacja – akcesory    128
    Ćwiczenie 47. Nadzorujemy przypisywanie wartości    129
    Ćwiczenie 48. Inna metoda nadzorująca    130
    Ćwiczenie 49. Definiujemy własne akcesory    132
    Ćwiczenie 50. Chronimy atrybuty    133
    Ćwiczenie 51. Prawie pełna ochrona    134
    10.3. Jeszcze jeden konstruktor    135
    Ćwiczenie 52. Używamy innego konstruktora    135
    Ćwiczenie 53. Co jeszcze może zrobić konstruktor?    136
    10.4. Dziedziczenie    137
    Ćwiczenie 54. Dziedziczymy klasy    137
    10.5. Metody wirtualne    139
    Ćwiczenie 55. Redefiniujemy metody    140
    10.6. Dwa przykłady    142
    Ćwiczenie 56. „Klasowa” implementacja listy    142
    Ćwiczenie 57. Słownik    145
  
  11. Interfejs użytkownika    149
    11.1. Menu    149
    Ćwiczenie 58. Tworzymy własny edytor tekstu    150
    11.2. Pasek narzędzi    153
    Ćwiczenie 59. Dodajemy pasek narzędzi    153
    11.3. Pasek stanu    155
    Ćwiczenie 60. Rozbudowujemy edytor – pasek stanu    155
    11.4. Obsługa plików    156
    Ćwiczenie 61. Odczytujemy i zapisujemy pliki    157
  
  12. Bazy danych    161
    Ćwiczenie 62. Odczytujemy dane z bazy    162
    Ćwiczenie 63. Korzystamy z plików XML    165
  
  13. Zakończenie    167
    Ćwiczenie 64. Tworzymy aplikację Windows bez wspomagania graficznego    167
  
  Indeks    171
RozwińZwiń