Stosunek uczniów gimnazjum do środowiska przyrodniczego

Stosunek uczniów gimnazjum do środowiska przyrodniczego

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

32,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 32,00 zł  


32,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja prezentuje diagnozę stosunku uczniów, kończących edukację w gimnazjach z województwa lubelskiego, do środowiska przyrodniczego na podstawie ich zainteresowań i przekonań. Jako wskaźniki w badaniach zastosowano zainteresowania i przekonania uczniów, dotyczące środowiska przyrodniczego, oraz deklarację uczniów, dotyczącą ich działania na rzecz środowiska przez zaangażowanie się w segregację odpadów.


Rok wydania2013
Liczba stron208
KategoriaEkologia i ochrona środowiska
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-295-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  1. Środowisko przyrodnicze jako priorytet edukacyjny w skali globalnej     15
  
  2. Koncepcja kształcenia środowiskowego dla rozwoju zrównoważonego w gimnazjum     29
  
  3. System pojęć i stan wiedzy z zakresu podjętej problematyki badań własnych     37
  
  3.1. Kształtowanie się stosunku młodzieży w okresie wczesnej adolescencji do otaczającej rzeczywistości przyrodniczej     37
  3.2. Zainteresowania i przekonania     44
  3.3. Relacje uczeń–środowisko w badaniach krajowych i międzynarodowych     52
  
  4. Uwarunkowania efektywności edukacji środowiskowej w szkole     65
  
  5. Założenia metodologiczne i organizacja badań własnych     85
  
  6. Wyniki badań     97
  
  6.1. Zainteresowania uczniów zagadnieniami środowiskowymi     97
  6.2. Stosunek młodzieży do zwierząt a zainteresowania środowiskiem przyrodniczym     113
  6.3. Stan środowiska przyrodniczego w przekonaniach gimnazjalistów     118
  6.4. Identyfikowanie się uczniów z problemami środowiskowymi i deklaracja działania na rzecz środowiska przyrodniczego     122
  6.5. Odpowiedzialność młodzieży za środowisko przyrodnicze i poczucie własnej skuteczności w rozwiązywaniu problemów środowiskowych     129
  6.6. Osiągnięcia nauki i techniki oraz ich wpływ na środowisko przyrodnicze według gimnazjalistów     138
  6.7. Zainteresowanie uczniów pracą powiązaną ze środowiskiem przyrodniczym w kontekście ich oczekiwań zawodowych oraz zainteresowań środowiskowych     142
  6.8. Edukacja środowiskowa w szkole a kształtowanie się stosunku uczniów do środowiska przyrodniczego     152
  
  7. Dyskusja wyników i wnioski     157
  
  Podsumowanie     169
  Literatura     175
  Załącznik     185
  Spis tabel     191
  Spis wykresów     193
  Summary     197
  List of Tables     203
RozwińZwiń