Kapitał relacyjny banku. Kształtowanie relacji banku z otoczeniem. Tom 1

Kapitał relacyjny banku. Kształtowanie relacji banku z otoczeniem. Tom 1

1 opinia

Format:

ibuk

W rozprawie przedstawiono instytucję banku z perspektywy holistycznej, ukazując sieć relacji, kontraktów i interakcji z interesariuszami zaangażowanymi w jego funkcjonowanie. Obraz banku nakreślono tu zatem z niestandardowej perspektywy: podkreślono obowiązki instytucji wobec różnych interesariuszy i zaakcentowano wpływ zainteresowanych stron na jej wyniki i wartość.


W pierwszym tomie rozprawy scharakteryzowano istotę kapitału relacyjnego banku oraz zaprezentowano zagadnienia dotyczące procesu zarządzania relacjami instytucji z interesariuszami. W drugim tomie przedstawiono funkcjonowanie banku z perspektywy relacji z kluczowymi interesariuszami: nadzorem, właścicielami, kierownictwem, pracownikami, klientami, wierzycielami, konkurentami (kooperentami), kooperantami (dostawcami i partnerami), państwem i społeczeństwem. Z kolei ostatni tom poświęcono zagadnieniu oceny kapitału relacyjnego banku, czyli analizy relacji banku z jego interesariuszami.


Rok wydania2013
Liczba stron238
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-831-8
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1. Wymogi stawiane bankom     15
  
  1.1. Wprowadzenie – otoczenie banków jako kontekst formułowania celów ich działalności     15
  1.2. Otoczenie przedsiębiorstwa     17
  1.3. Interesariusze i ich oczekiwania     21
  1.3.1. Teoria interesariuszy     21
  1.3.2. Grupy interesów     24
  1.4. Odpowiedzialność banków     28
  1.5. Cele działania banków     32
  1.5.1. Cele przedsiębiorstw     32
  1.5.2. Powody istnienia banków i ich funkcje     36
  1.5.3. Mikroekonomiczne cele działalności banku     38
  1.5.4. Mezo- i makroekonomiczne cele działalności banku     45
  1.5.5. Hierarchia celów banku     49
  1.6. Trendy w otoczeniu banków i ich wpływ na oczekiwania wobec banków     51
  1.6.1. Trendy w otoczeniu banków     51
  1.6.2. Wpływ zmian w otoczeniu na oczekiwania wobec banków     53
  1.7. Podsumowanie     60
  
  Rozdział 2. Reputacja i zaufanie do banku     63
  
  2.1. Reputacja banku     63
  2.1.1. Reputacja – definicja i atrybuty     63
  2.1.2. Źródła i znaczenie reputacji     70
  2.1.3. Ryzyko reputacyjne     73
  2.1.4. Pomiar reputacji     79
  2.1.5. Zarządzanie reputacją     80
  2.2. Zaufanie do banku     83
  2.2.1. Definicja i warunki zaufania     83
  2.2.2. Zaufanie organizacyjne i społeczne     88
  2.2.3. Banki jako instytucje zaufania publicznego     91
  2.3. Podsumowanie     104
  
  Rozdział 3. Zasoby i kapitały banku. Miejsce kapitału relacyjnego wśród kapitałów banku     107
  
  3.1. Rodzaje zasobów i kapitałów w działalności banku     107
  3.2. Kapitał finansowy     111
  3.2.1. Rodzaje kapitałów finansowych w banku     111
  3.2.2. Kapitał zakładowy     114
  3.2.3. Kapitał regulacyjny     116
  3.2.4. Kapitał ekonomiczny (wewnętrzny)     117
  3.2.5. Kapitał księgowy     119
  3.3. Kapitał intelektualny     124
  3.3.1. Istota kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa     124
  3.3.2. Kształtowanie kapitału intelektualnego     131
  3.3.3. Kapitał intelektualny banków     135
  3.4. Kapitał społeczny     137
  3.4.1. Definicje i istota kapitału społecznego     137
  3.4.2. Kapitał społeczny banku     146
  3.4.3. Kapitał społeczny a kapitał intelektualny     150
  3.5. Istota kapitału relacyjnego banku     152
  3.6. Podsumowanie     160
  
  Rozdział 4. Zarządzanie relacjami z interesariuszami – budowa kapitału relacyjnego banku .    163
  
  4.1. Uzasadnienie dla odpowiedzialności wobec interesariuszy     163
  4.1.1. Odpowiedzialność banku wobec interesariuszy     163
  4.1.2. Tworzenie wartości dla interesariuszy     168
  4.2. Kształtowanie relacji z interesariuszami     179
  4.3. Identyfikacja i analiza interesariuszy     183
  4.4. Uwzględnienie interesariuszy w strategii działania banku     194
  4.4.1. Strategia relacji z interesariuszami – stopień zaangażowania interesariuszy     194
  4.4.2. Komunikacja z interesariuszami     201
  4.4.3. Ocena realcji z interesariuszami     205
  4.5. Podsumowanie     209
  
  Zakończenie     211
  Bibliografia     215
  Spis rysunków i tabel     237
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia