POLECAMY
-20%
Redakcja:
Format:
pdf, ibuk
e-ISBN: 978-83-233-8719-0
Artykuły zamieszczone w Zeszytach Glottodydaktycznych Jagiellońskiego Centrum Językowego są plonem wieloletnich doświadczeń lektorów JCJ w nauczaniu języków obcych i próbą podzielenia się praktycznymi sposobami uatrakcyjnienia oraz poprawienia skuteczności zajęć językowych. Autorzy mają nadzieję, że książka pomoże w praktycznym rozwiązywaniu konkretnych problemów glottodydaktycznych. Zeszyt 4 zawiera artykuły będące plonem zorganizowanej przez Jagiellońskie Centrum Językowe konferencji zatytułowanej „Z uniwersytetu do pracy”, poświęconej zagadnieniom związanym z oczekiwaniami zarówno absolwentów wyższych uczelni jak też ich przyszłych pracodawców w zakresie kompetencji językowych.
Autorzy mają nadzieję, że będą one pomocne w praktycznym rozwiązywaniu konkretnych problemów glottodydaktycznych.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 156 |
Kategoria | Nauka języków obcych |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Od redakcji | 7 |
I. Metodyka i dydaktyka nauczania języka specjalistycznego | |
Monika Sobejko, English for Research Paper Writing. Some practical aspects of teaching writing to doctoral students | 11 |
Ewa Pałka, Psychologia dla pedagogów – konwersatorium w języku angielskim | 19 |
Ewa Elżbieta Nowakowska, Polisemia, homonimia a „elementy humanistyczne” – nauczanie leksyki na kursach ESP dla inżynierów odlewnictwa | 29 |
Dorota Klimek, English for Chemistry: film bank – czyli o roli studentów w tworzeniu multimedialnych materiałów do nauczania języka specjalistycznego | 39 |
Ilona Wojewódzka-Olszówka, Propozycja praktycznych rozwiązań w nauczaniu ESP studentów Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej w kontekście rynku pracy | 51 |
Iwona Kuźmińska, Wykorzystanie modelu agregowanego w nauczaniu języka specjalistycznego na przykładzie lektoratu języka angielskiego dla studentów informatyki Politechniki Krakowskiej | 61 |
Małgorzata Grabania-Mukerji, Metoda WebQuestu w nauczaniu języków obcych | 69 |
Marlena Nowak, Rola egzaminów English for Business Londyńskiej Izby Handlu i Przemysłu w kształtowaniu kompetencji pisania korespondencji handlowej | 79 |
Lidia Zielińska, Rola platformy e-learningowej w przygotowaniu studentów do standaryzowanych egzaminów z języka angielskiego w biznesie | 89 |
II. Nauczanie języka specjalistycznego a potrzeby rynku pracy | |
Dorota Zawadzka, Anna Piwowarczyk, Rola LdL w nauczaniu LSP jako kompetencji kluczowej a konkurencyjność absolwentów wyższych uczelni na rynku pracy | 105 |
Aleksandra Kluczewska, The value of ESP for lawyers against the employment policy of the EU | 117 |
III. Język specjalistyczny, media elektroniczne i wielokulturowość jako wyzwania dla nauczycieli | |
Anna Hardek, Przygotowanie kursu ESP dla wykładowców uczelni technicznej | 125 |
Anna Krukiewicz-Gacek, Dorota Skrynicka-Knapczyk, Multimedialne Centrum Językowe SJO AGH – pomoc dla studentów i wyzwanie dla nauczycieli | 137 |
Dominika Stopa, The language of disability | 145 |