Metody monitorowania makro- i mikrootoczenia przedsiębiorstwa

1 opinia

Format:

ibuk

W dzisiejszym świecie pełnym niepewności, zmienności i złożoności kluczem do sukcesu jest skuteczne monitorowanie otoczenia biznesowego. Ta książka jest niezbędnym przewodnikiem dla praktyków biznesu, studentów i wykładowców, którzy pragną zgłębić tajniki analizy makro- i mikrootoczenia. Przedstawiono w niej metody i narzędzia służące do identyfikacji szans i zagrożeń, a także do formułowania strategii zapewniających przewagę konkurencyjną na rynku globalnym. Zrozumienie dynamiki otoczenia i właściwy dobór metod jego analizy pozwala na lepsze przystosowanie przedsiębiorstw do szybko zmieniających się warunków i efektywne wykorzystanie zasobów. W podręczniku Czytelnik znajdzie wiedzę niezbędną do nawigowania w turbulentnym świecie biznesu, umożliwiając mu podejmowanie świadomych i przemyślanych decyzji bieżących i strategicznych.


Publikacja dofinansowana ze środków budżetu państwa w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Nauka dla Społeczeństwa” nr projektu NdS/543640/2021/2022 kwota dofinansowania 24 000 zł. Całkowita wartość projektu 699 200 zł.


Rok wydania2024
Liczba stron166
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
ISBN-13978-83-8211-225-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie
  
  Rozdział 1. Teoretyczne podstawy identyfikacji i klasyfikacji otoczenia
  1.1. Istota otoczenia i jego cechy
  1.2. Systematyka otoczenia przedsiębiorstw
  1.3. Potrzeba monitorowania otoczenia
  1.4. Problemy interakcji przedsiębiorstwa z otoczeniem
  Bibliografia
  
  Rozdział 2. Metody analizy makrootoczenia
  2.1. Systematyka metod analizy makrootoczenia
  2.2. Ocena otoczenia metoda. PEST i jej rozwinięciami
  2.3. Metody scenariuszowe
  2.4. Metoda luki strategicznej
  2.5. Metoda ekstrapolacji trendów
  2.6. Zakres wykorzystania metody delfickiej
  2.7. Metoda QUEST
  2.8. Strukturalna analiza sektora według Portera – diament Portera
  2.9. Obszary badań otoczenia metoda. foresight
  Bibliografia
  
  Rozdział 3. Metody analizy mikrootoczenia
  3.1. Mapa interesariuszy
  3.2. Znaczenie idei sektora w analizie mikrootoczenia
  3.3. Mapa grup strategicznych
  3.4. Koncepcja klastrów
  3.5. Analiza pięciu sił Portera
  3.6. Analiza krzywej doświadczeń
  3.7. Profil ekonomiczny sektora
  3.8. Analiza konkurencyjności z zastosowaniem punktowej oceny atrakcyjności sektora
  3.9. Koncepcja cyklu życia sektora
  Bibliografia
  
  Rozdział 4. Metody zintegrowane na potrzeby badania makro- i mikrootoczenia
  4.1. Proces skanowania środowiska
  4.2. Analiza SWOT
  4.3. Analiza ASTRA
  4.4. Metoda refleksji strategicznej
  4.5. Macierz SPACE
  4.6. Analiza otoczenia w ramach hoshin kanri
  4.7. Metody portfelowe oceny pozycji strategicznej przedsiębiorstwa w otoczeniu
  Bibliografia
  
  Zakończenie
  
  Methods of monitoring macro- and micro-environments (Summary)
RozwińZwiń