POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
W monografii podjęto istotny, choć nadal mało rozpoznany temat we współczesnej gospodarce oraz nauce, jakim jest wykluczenie konsumenckie. Rozważania zawarte w publikacji obejmują analizy zjawiska wykluczenia konsumentów z rynku w jego czterech głównych obszarach: przedmiotowym, odnoszącym się do skali, wymiarów i konsekwencji zjawiska wykluczenia rynkowego konsumentów; podmiotowym, obejmującym identyfikację grup konsumentów podatnych na wykluczenie rynkowe oraz zróżnicowanie konsumentów pod względem skłonności do włączenia konsumenckiego; organizacyjnym, stanowiącym wsparcie biznesu oraz państwa w implementacji metod przeciwdziałania wykluczeniu konsumenckiemu; przestrzennym, koncentrującym się na porównaniach poziomu i wymiarów wykluczenia rynkowego konsumentów w układzie krajowym i międzynarodowym. Przedstawione w monografii analizy rozwijają, uogólniają i integrują dotychczasowe istniejące teorie w obszarze ekonomii behawioralnej z socjologicznymi koncepcjami. Podejmowana w poszczególnych rozdziałach pracy problematyka została osadzona w bogatej literaturze przedmiotu, zarówno krajowej, jak i zagranicznej. Ponadto wykorzystano badania wtórne oraz zaprezentowano wyniki licznych badań własnych autorów o charakterze jakościowym i ilościowym.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 241 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach |
ISBN-13 | 978-83-7875-835-8 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 5 |
Rozdział 1. Istota i rodzaje współczesnego wykluczenia rynkowego konsumentów (Sławomir Smyczek) | 9 |
Rozdział 2. Ubóstwo i wykluczenie społeczne w krajach Unii Europejskiej – pomiar i porównania międzynarodowe w kontekście celów zrównoważonego rozwoju (Agata Małysa-Kaleta) | 31 |
Rozdział 3. Wykluczenie społeczne i ekonomiczne w Polsce w latach 2012-2021 jako przesłanka wykluczenia konsumenckiego (Izabela Sowa) | 58 |
Rozdział 4. Bankructwo i zadłużenie gospodarstw domowych jako źródło i wymiar wykluczenia konsumentów (Urszula Grzega) | 85 |
Rozdział 5. Wirtualizacja rynku a problem wykluczenia cyfrowego konsumentów (Marta Grybś-Kabocik) | 107 |
Rozdział 6. Koncepcja storytelling a problem wykluczenia konsumenckiego (Justyna Matysiewicz) | 120 |
Rozdział 7. Wykluczenie i samowykluczenie konsumentów jako przeszkody w realizacji zrównoważonego stylu życia (Jolanta Zrałek, Aleksandra Burgiel-Szewc) | 135 |
Rozdział 8. Możliwości upowszechnienia zrównoważonego stylu życia poprzez włączenie konsumenckie (Aleksandra Burgiel-Szewc, Jolanta Zrałek) | 164 |
Zakończenie | 199 |
Aneks | 203 |
Bibliografia | 219 |