Wykluczenie konsumenckie. Przyczyny, obszary i formy współczesnego wykluczenia rynkowego

Wykluczenie konsumenckie. Przyczyny, obszary i formy współczesnego wykluczenia rynkowego

1 opinia

Format:

ibuk

W monografii podjęto istotny, choć nadal mało rozpoznany temat we współczesnej gospodarce oraz nauce, jakim jest wykluczenie konsumenckie. Rozważania zawarte w publikacji obejmują analizy zjawiska wykluczenia konsumentów z rynku w jego czterech głównych obszarach: przedmiotowym, odnoszącym się do skali, wymiarów i konsekwencji zjawiska wykluczenia rynkowego konsumentów; podmiotowym, obejmującym identyfikację grup konsumentów podatnych na wykluczenie rynkowe oraz zróżnicowanie konsumentów pod względem skłonności do włączenia konsumenckiego; organizacyjnym, stanowiącym wsparcie biznesu oraz państwa w implementacji metod przeciwdziałania wykluczeniu konsumenckiemu; przestrzennym, koncentrującym się na porównaniach poziomu i wymiarów wykluczenia rynkowego konsumentów w układzie krajowym i międzynarodowym. Przedstawione w monografii analizy rozwijają, uogólniają i integrują dotychczasowe istniejące teorie w obszarze ekonomii behawioralnej z socjologicznymi koncepcjami. Podejmowana w poszczególnych rozdziałach pracy problematyka została osadzona w bogatej literaturze przedmiotu, zarówno krajowej, jak i zagranicznej. Ponadto wykorzystano badania wtórne oraz zaprezentowano wyniki licznych badań własnych autorów o charakterze jakościowym i ilościowym.


Rok wydania2022
Liczba stron241
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-835-8
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  
  Rozdział 1. Istota i rodzaje współczesnego wykluczenia rynkowego konsumentów (Sławomir Smyczek)    9
  
  Rozdział 2. Ubóstwo i wykluczenie społeczne w krajach Unii Europejskiej – pomiar i porównania międzynarodowe w kontekście celów zrównoważonego rozwoju (Agata Małysa-Kaleta)    31
  
  Rozdział 3. Wykluczenie społeczne i ekonomiczne w Polsce w latach 2012-2021 jako przesłanka wykluczenia konsumenckiego (Izabela Sowa)    58
  
  Rozdział 4. Bankructwo i zadłużenie gospodarstw domowych jako źródło i wymiar wykluczenia konsumentów (Urszula Grzega)    85
  
  Rozdział 5. Wirtualizacja rynku a problem wykluczenia cyfrowego konsumentów (Marta Grybś-Kabocik)    107
  
  Rozdział 6. Koncepcja storytelling a problem wykluczenia konsumenckiego (Justyna Matysiewicz)    120
  
  Rozdział 7. Wykluczenie i samowykluczenie konsumentów jako przeszkody w realizacji zrównoważonego stylu życia (Jolanta Zrałek, Aleksandra Burgiel-Szewc)    135
  
  Rozdział 8. Możliwości upowszechnienia zrównoważonego stylu życia poprzez włączenie konsumenckie (Aleksandra Burgiel-Szewc, Jolanta Zrałek)    164
  
  Zakończenie    199
  Aneks    203
  Bibliografia    219
RozwińZwiń