Atomowy Kotlin

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

125,10  139,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 139,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 69,50 zł  


125,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Atomowy Kotlin to książka dla wszystkich, którzy chcą nauczyć się Kotlina – stosunkowo młodego, ale bardzo popularnego i pożądanego na rynku pracy – języka programowania. Nieważne, czy jesteś początkującym, czy doświadczonym programistą, dzięki tej publikacji Kotlin nie będzie miał dla Ciebie żadnych tajemnic.


Autorzy – Buce Eckel i Svetlana Isakova – uczą tego języka w sposób dokładny i przemyślany, stosując się do następujących zasad:
• Drobne kroki i małe zwycięstwa. Odrzucają tyranię rozdziałów. Zamiast tego prezentują każdy, nawet niewielki krok jako atomową koncepcję lub po prostu atom, wyglądający jak mały rozdział. W każdym atomie starają się przedstawić tylko jedną koncepcję. Typowy atom zawiera jeden lub więcej niewielkich, możliwych do uruchomienia fragmentów kodu oraz tworzonych przez nie wyników.
• Bez odnośników w przód. O ile to tylko możliwe, unikają zwrotów w rodzaju „Te funkcje zostaną wyjaśnione w późniejszym atomie”.
• Bez odnośników do innych języków programowania. Robią to jedynie wtedy, gdy jest to niezbędne. Analogia do funkcjonalności dostępnej w języku, którego się nie rozumie, nie jest pomocna.
• Pokazywanie, a nie opowiadanie. Zamiast słownego omawiania funkcjonalności, preferują używanie przykładów i wyników, czyli zamieniają teorię w praktykę – lepiej jest gołym okiem zobaczyć np. funkcjonalność w kodzie niż tylko o niej przeczytać.
• Ćwiczenia przed teorią. Starają się najpierw pokazywać mechanikę języka, a dopiero potem wyjaśniać, dlaczego te funkcjonalności istnieją. Jest to podejście odwrotne do „tradycyjnego” nauczania, ale często działa lepiej.
Poznaj język Kotlin i twórz bezpieczniejsze i bardziej niezawodne programy!


Rok wydania2022
Liczba stron568
KategoriaProgramowanie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
TłumaczenieMarek Włodarz
ISBN-13978-83-01-22305-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Copyright     9
  Część I. Podstawy programowania     13
    Wprowadzenie     15
    Dlaczego Kotlin?     21
    Hello, world!     35
    var oraz val     38
    Typy danych     42
    Funkcje     46
    Wyrażenia if     50
    Szablony łańcuchów     55
    Typy numeryczne     57
    Wartości logiczne (Boolean)     63
    Powtarzanie za pomocą while     66
    Pętle i przedziały     69
    Słowo kluczowe in     75
    Wyrażenia i instrukcje     79
    Podsumowanie 1     83
  Część II. Wprowadzenie do obiektów     95
    Wszędzie obiekty     97
    Tworzenie klas     101
    Właściwości     105
    Konstruktory     110
    Ograniczanie widoczności     114
    Testowanie     123
    Wyjątki     129
    Listy     134
    Zmienne listy argumentów     140
    Zbiory     145
    Mapy     148
    Akcesory właściwości     152
    Podsumowanie 2     157
  Część III. Użyteczność     181
    Funkcje rozszerzające     183
    Argumenty nazwane i domyślne     186
    Przeciążanie     191
    Wyrażenia when     195
    Typy wyliczeniowe     201
    Klasy danych     205
    Deklaracje destrukturyzacyjne     209
    Typy nullowalne     213
    Bezpieczne wywołania i operator warunkowy     218
    Asercje nie-null     222
    Rozszerzenia typów nullowalnych     225
    Wprowadzenie do typów generycznych     228
    Właściwości rozszerzające     233
    break i continue     236
  Część IV. Programowanie funkcyjne     241
    Wyrażenia lambda     243
    Ważność wyrażeń lambda     248
    Operacje na kolekcjach     253
    Referencje do elementów członkowskich     259
    Funkcje wyższego poziomu     264
    Manipulowanie listami     268
    Budowanie map     274
    Sekwencje     281
    Funkcje lokalne     288
    Zwijanie list     295
    Rekurencja     298
  Część V. Programowanie obiektowe     307
    Interfejsy     309
    Złożone konstruktory     315
    Konstruktory dodatkowe     317
    Dziedziczenie     321
    Inicjowanie klasy bazowej     327
    Klasy abstrakcyjne     331
    Rzutowanie w górę     337
    Polimorfizm     341
    Kompozycja     345
    Dziedziczenie i rozszerzenia     350
    Delegacja klasy     361
    Rzutowanie w dół     366
    Klasy zapieczętowane     373
    Sprawdzanie typów     378
    Klasy zagnieżdżone     389
    Obiekty     397
    Klasy wewnętrzne     401
    Obiekty towarzyszące     410
  Część VI. Zapobieganie awarii     419
    Obsługa wyjątków     421
    Instrukcje sprawdzające     430
    Typ Nothing     438
    Czyszczenie zasobów     442
    Rejestrowanie     445
    Testy jednostkowe     450
  Część VII. Narzędzia wydajności produktywności     461
    Rozszerzające wyrażenia lambda     463
    Funkcje zakresu     473
    Tworzenie typów generycznych     483
    Przeciążanie operatorów     501
    Używanie operatorów     515
    Delegowanie właściwości     521
    Narzędzia delegowania właściwości     530
    Leniwe inicjowanie     535
    Inicjowanie późne     539
  Dodatki     543
    Dodatek A: AtomicTest     544
    Dodatek B: Współdziałanie z Javą     548
RozwińZwiń