POLECAMY
-24%
Wydawca:
Format:
Publikacja powstała z potrzeby dyskusji o edukacji, uwzględniającej charakter i specyfikę polskiego systemu edukacji, społeczeństwa, dokonywanych reform i ich kierunków. Rozmowy zawarte w książce nie koncentrują się na historii, ale na przyszłości. Książka może być punktem odniesienia, zapisem stanu wiedzy i doświadczeń praktyków. Rysuje się w niej obraz edukacji w dobie przemiany: co już się udało, co w polskiej szkole jest pozytywne, co jest jej największą bolączką i jakie są wyzwania na przyszłość.
Do rozmowy zaproszono osoby, które zawodowo zajmują się edukacją, każda w inny sposób. Każda z nich, nie poprzez odgórne przepisy, ale z własnej inicjatywy wprowadziła jakąś zmianę mającą wpływ na rozwój edukacji. Rozmówcy wyznaczają kierunki rozwoju edukacji, inspirują i podsuwają konkretne narzędzia, które mogą być pomocne tym, którzy już dziś chcą wziąć zmianę w swoje ręce. Adresaci:Nauczyciele, eksperci edukacyjni, dyrektorzy szkół i wszyscy, którym zależy na coraz lepszej edukacji i którzy chcą aktywnie działać w kierunku zmiany, znajdą w niniejszej publikacji porcję inspiracji i dojrzałą analizę dzisiejszego stanu polskiej szkoły.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 348 |
Kategoria | Psychologia ogólna |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8124-151-9 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
SŁOWO WSTĘPNE | str. | 9 |
CZĘŚĆ I. KIERUNEK ZMIAN | str. | 11 |
1. Nauczycieli wystarczy uwolnić - rozmowa z Bogusławem Śliwerskim | str. | 13 |
2. Kiedy wszystko jest w Google'u, szkoła musi się zmienić - rozmowa z Łukaszem Turskim | str. | 27 |
3. Jak zmieniać, to mądrze - rozmowa z Jerzym Vetulanim | str. | 39 |
4. Szkoły potrzebują autonomii - rozmowa z Krystyną Starczewską | str. | 53 |
5. Edukacja się opłaca - rozmowa z Mirosławem Sielatyckim | str. | 73 |
6. Szkoła bohaterów - rozmowa z Philipem Zimbardo | str. | 87 |
CZĘŚĆ II. EDUKACJA W PRAKTYCE | str. | 93 |
1. Jak wspierać uczniów w rozwoju i nie zgubić ich naturalnej pasji? - rozmowa z Edytą Gruszczyk -Kolczyńską | str. | 95 |
2. Traktujmy poważnie uczniów. I nauczycieli - rozmowa z Małgorzatą Żytko | str. | 115 |
3. Wyzwania dla edukacji. Czy nowe technologie rzeczywiście niosą nowe zagrożenia? - rozmowa z Jackiem Pyżalskim | str. | 129 |
4. Lekcji nie da się przewinąć - rozmowa z Lechem Mankiewiczem | str. | 147 |
5. Dowody, a nie domysły. O naukowym podejściu do edukacji - rozmowa z Tomaszem Garstką | str. | 161 |
CZĘŚĆ III. NIC NIE ZASTĄPI RELACJI | str. | 177 |
1. Żadne triki. Szacunek, sympatia, autentyczność - rozmowa z Jarkiem Szulskim | str. | 179 |
2. Szkoła nie jest w życiu najważniejsza - rozmowa z Łukaszem Ługowskim | str. | 199 |
3. Bycie nauczycielem to ciągłe dawanie - rozmowa z Elżbietą Grocholską | str. | 211 |
4. Potrzebujemy nauczycieli kompletnych - rozmowa z Jackiem Ściborem | str.. | 223 |
5. Zacznijmy zmianę od siebie - rozmowa z Du?anką Kosanović | str. | 245 |
CZĘŚĆ IV. PRZYWÓDZTWO W EDUKACJI | str. | 259 |
1. Jaki dyrektor, taka szkoła - rozmowa z Bogdanem Tylmadem | str.. | 261 |
2. Zrozumieć zmianę - rozmowa z Danutą Elsner | str. | 279 |
3. Wszyscy mamy wpływ na edukację - rozmowa z Zofią Dzik | str. | 293 |
4. Lubić ludzi, czyli czego trzeba do pracy w szkole - rozmowa z Wandą Agnieszką Jabłońską | str. | 311 |
5. Unschooling to stan umysłu - rozmowa z Marianną Kłosińską | str. | 325 |
6. Musimy nauczyć się słuchać - rozmowa z Russellem J. Quaglią | str. | 343 |