O szkole od nowa. Rozmowy o edukacji

-24%

O szkole od nowa. Rozmowy o edukacji

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

38,76  51,00

Format: pdf

Cena początkowa: 51,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 38,76 zł  


38,76

w tym VAT

Publikacja powstała z potrzeby dyskusji o edukacji, uwzględniającej charakter i specyfikę polskiego systemu edukacji, społeczeństwa, dokonywanych reform i ich kierunków. Rozmowy zawarte w książce nie koncentrują się na historii, ale na przyszłości. Książka może być punktem odniesienia, zapisem stanu wiedzy i doświadczeń praktyków. Rysuje się w niej obraz edukacji w dobie przemiany: co już się udało, co w polskiej szkole jest pozytywne, co jest jej największą bolączką i jakie są wyzwania na przyszłość.
Do rozmowy zaproszono osoby, które zawodowo zajmują się edukacją, każda w inny sposób. Każda z nich, nie poprzez odgórne przepisy, ale z własnej inicjatywy wprowadziła jakąś zmianę mającą wpływ na rozwój edukacji. Rozmówcy wyznaczają kierunki rozwoju edukacji, inspirują i podsuwają konkretne narzędzia, które mogą być pomocne tym, którzy już dziś chcą wziąć zmianę w swoje ręce. Adresaci:Nauczyciele, eksperci edukacyjni, dyrektorzy szkół i wszyscy, którym zależy na coraz lepszej edukacji i którzy chcą aktywnie działać w kierunku zmiany, znajdą w niniejszej publikacji porcję inspiracji i dojrzałą analizę dzisiejszego stanu polskiej szkoły.


Rok wydania2017
Liczba stron348
KategoriaPsychologia ogólna
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8124-151-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  SŁOWO WSTĘPNE | str.    9
  
  CZĘŚĆ I. KIERUNEK ZMIAN | str.    11
  1. Nauczycieli wystarczy uwolnić - rozmowa z Bogusławem Śliwerskim | str.    13
  2. Kiedy wszystko jest w Google'u, szkoła musi się zmienić - rozmowa z Łukaszem Turskim | str.    27
  3. Jak zmieniać, to mądrze - rozmowa z Jerzym Vetulanim | str.    39
  4. Szkoły potrzebują autonomii - rozmowa z Krystyną Starczewską | str.    53
  5. Edukacja się opłaca - rozmowa z Mirosławem Sielatyckim | str.    73
  6. Szkoła bohaterów - rozmowa z Philipem Zimbardo | str.    87
  
  CZĘŚĆ II. EDUKACJA W PRAKTYCE | str.    93
  1. Jak wspierać uczniów w rozwoju i nie zgubić ich naturalnej pasji? - rozmowa z Edytą Gruszczyk -Kolczyńską | str.    95
  2. Traktujmy poważnie uczniów. I nauczycieli - rozmowa z Małgorzatą Żytko | str.    115
  3. Wyzwania dla edukacji. Czy nowe technologie rzeczywiście niosą nowe zagrożenia? - rozmowa z Jackiem Pyżalskim | str.    129
  4. Lekcji nie da się przewinąć - rozmowa z Lechem Mankiewiczem | str.    147
  5. Dowody, a nie domysły. O naukowym podejściu do edukacji - rozmowa z Tomaszem Garstką | str.    161
  
  CZĘŚĆ III. NIC NIE ZASTĄPI RELACJI | str.    177
  1. Żadne triki. Szacunek, sympatia, autentyczność - rozmowa z Jarkiem Szulskim | str.    179
  2. Szkoła nie jest w życiu najważniejsza - rozmowa z Łukaszem Ługowskim | str.    199
  3. Bycie nauczycielem to ciągłe dawanie - rozmowa z Elżbietą Grocholską | str.    211
  4. Potrzebujemy nauczycieli kompletnych - rozmowa z Jackiem Ściborem | str..    223
  5. Zacznijmy zmianę od siebie - rozmowa z Du?anką Kosanović | str.    245
  
  CZĘŚĆ IV. PRZYWÓDZTWO W EDUKACJI | str.    259
  1. Jaki dyrektor, taka szkoła - rozmowa z Bogdanem Tylmadem | str..    261
  2. Zrozumieć zmianę - rozmowa z Danutą Elsner | str.    279
  3. Wszyscy mamy wpływ na edukację - rozmowa z Zofią Dzik | str.    293
  4. Lubić ludzi, czyli czego trzeba do pracy w szkole - rozmowa z Wandą Agnieszką Jabłońską | str.    311
  5. Unschooling to stan umysłu - rozmowa z Marianną Kłosińską | str.    325
  6. Musimy nauczyć się słuchać - rozmowa z Russellem J. Quaglią | str.    343
RozwińZwiń