Voces y caminos en la enseñanza de español/LE: desarrollo de las identidades en el aula

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,34  29,40

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 29,40 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 18,82 zł  


22,34

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia „Voces y caminos en la enseñanza de español /LE: desarrollo de las identidades en el aula”, ma na celu przedstawienie różnorodności badań prowadzonych we współczesnej dydaktyce języka hiszpańskiego dotyczących kształtowania się i rozwijania tożsamości. Znajdziemy w niej dwanaście rozdziałów napisanych przez autorów reprezentujących polskie i zagraniczne uczelnie, poświęconych zarówno rozważaniom teoretycznym zawartym w pierwszej części, jak i konkretnym propozycjom wykorzystania badań w praktyce glottodydaktycznej, które opisane zostały w części drugiej.


Pierwszą część publikacji rozpoczyna tekst Evy Álvarez Ramos i Carmen Romero Claudio poświęcony rozwojowi indywidualnemu i jego wpływowi na edukację interkulturową. W dalszej części R. Sergio Balches Arenas i Magdalena Słowik, na bazie analizy porównawczej zdrobnień w języku hiszpańskim i polskim, przedstawiają nowe propozycje pracy na lekcji hiszpańskiego. Mª del Carmen García Manga wyjaśnia mechanizmy motywacyjnych w kształtowaniu i kreowaniu leksyki. Justyna Hadaś analizuje introspekcję jako główną strategię nauczania kultury. Antonio María López González, omawia rolę obserwacji w pracy nauczyciela. Manuel Fco. Romero Oliva, i Ester Trigo Ibáñez przedstawiają kształcenie nowych czytelników. José María Santos Rovira omawia rolę nauczyciela jako motywatora w nauce języków obcych, natomiast Bożena Wisłocka Breit skupia się na kursach typu MOOC’s i omawia ich możliwe zastosowania w nauczaniu języka hiszpańskiego.


Druga część tomu zawiera propozycje wykorzystania badań naukowych w praktyce nauczania języka hiszpańskiego, których autorami są: Roland Campos López, Rafael Fernández Jiménez, Hugo Heredia Ponce, Fátima Quirós Rivero, Monika Ciesielkiewicz, Raúl Fernández Jódar i Joanna Fernández.


R. Sergio Balches Arenas, starszy wykładowca w Zakładzie Filologii Hiszpańskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Koordynator studiów magisterskich filologii hiszpańskiej specjalność nauczycielska. W latach 2001–2002 koordynator Kursu Mediacji Interkulturowej oraz w latach 2003–2004 studiów magisterskich specjalność mediacja interkulturowa prowadzonych przez Uniwersytet w Almerii, wchodzących w skład europejskiego programu EQUAL.


Zainteresowania badawcze: socjolingwistyka, językoznawstwo stosowane w dydaktyce, pragmatyka i glottodydaktyka. Jest współautorem podręcznika do nauczania języka hiszpańskiego, współredaktorem monografii dotyczącej nauczania języka hiszpańskiego w Polsce oraz autorem licznych artykułów naukowych. We współpracy z Instytutem Cervantesa w Krakowie i polskimi ośrodkami naukowymi koordynuje oraz organizuje liczne konferencje naukowe na temat nauczania języka hiszpańskiego. [16.05.2018]


Cecylia Tatoj, doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, specjalność gramatyka kontrastywna hiszpańsko-polska. Od początku związana z językiem hiszpańskim na Uniwersytecie Śląskim: jako studentka nowo powstałego kierunku, asystent naukowo-dydaktyczny, a obecnie adiunkt w Zakładzie Studiów Iberyjskich i Latynoamerykańskich (dawniej Zakład Hispanistyki).


Zainteresowania badawcze: porównywanie różnych pól semantycznych języka hiszpańskiego i polskiego na bazie gramatyki kognitywnej oraz glottodydaktyka ze szczególnym uwzględnieniem roli kompetencji interkulturowej w nauczaniu języka hiszpańskiego Polaków. Jest współredaktorką pięciu monografii wydanych w Polsce i w Hiszpanii, autorką 18 artykułów i rozdziałów w monografiach naukowych opublikowanych w polskich i zagranicznych czasopismach naukowych, materiałów dla nauczycieli, a także raportu na temat nauczania języka hiszpańskiego w sekcjach dwujęzycznych w Polsce. [16.05.2018]


Rok wydania2019
Liczba stron240
KategoriaJęzyk hiszpański
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-226-3489-9
Numer wydania1
Język publikacjihiszpański
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Índice
  
  
  Introducción (Cecylia Tatoj, R. Sergio Balches Arenas) |    9
  
  
  I parte
  Voces y caminos teóricos
  
  
  Eva Álvarez Ramos, Carmen Romero Claudio
  Desarrollo y gestión de la identidad personal en el aula plurilingüe: hacia una
  educación intercultural |    15
  
  R. Sergio Balches Arenas, Magdalena Słowik
  Aproximación al contraste pragmático del diminutivo en español y en polaco como
  apoyo a la enseñanza de ele a estudiantes polacos |    31
  
  María del Carmen García Manga
  Los mecanismos motivacionales de formación y creación léxica como manifestación
  de procesamiento lingüístico y su aplicación al aprendizaje del léxico en
  español/LE |    61
  
  Justyna Hadaś
  La conciencia transcultural y la introspección en el aula de lenguas extranjeras.
  Una mirada hacia la noción de saber comprender de Michael Byram desde la perspectiva
  transcultural |    78
  
  Antonio María López González
  El papel de la observación de clases en el desarrollo de la competencia docente:
  investigación, colaboración, reflexión |    96
  
  Manuel Fco. Romero Oliva, Ester Trigo Ibáñez
  Entre la realidad y la experiencia en la formación de nuevos lectores. Un análisis
  del discurso de especialistas más allá de la propia teoría |    119
  
  José María Santos Rovira
  El papel del profesor como agente motivador en la enseñanza de lenguas y sus
  implicaciones a nivel metodológico |    138
  
  Bozena Wislocka Breit
  Los cursos tipo MOOCs y su aprovechamiento en la clase de aprendizaje de idiomas
  presencial |    155
  
  
  II parte
  Voces y caminos prácticos
  
  
  Ronald Campos López
  (Re)descubriendo identidades a partir del dolor, el sufrimiento y la tragedia humanos
  como tópicos poéticos en clases de ELE: Una propuesta didáctica |    167
  
  Rafael Jiménez Fernández, Hugo Heredia Ponce, Fátima Quirós Rivero
  Estudio comparativo sobre la producción textual escrita en estudiantes universitarios
  españoles (L1) y polacos (ELE) |    192
  
  Monika Ciesielkiewicz
  El análisis contrastivo como recurso en la didáctica de ELE |    205
  
  Raúl Fernández Jódar, Joanna Fernández
  La evaluación y la calificación de la expresión escrita y de la comprensión lectora
  en contexto académico |    223
  
  
  
  
  
  Contents
  
  
  Introduction (Cecylia Tatoj, R. Sergio Balches Arenas) |    9
  
  
  I part
  Voices and theoretical paths
  
  
  Eva Álvarez Ramos, Carmen Romero Claudio
  Development and management of personal identity in the multilingual classroom:
  towards intercultural education |    15
  
  R. Sergio Balches Arenas, Magdalena Słowik
  Approach to the pragmatic contrast of the diminutive in Spanish and in Polish as
  support to the SFL teaching for Polish students |    31
  
  María del Carmen García Manga
  The motivational mechanisms of lexical formation and creation as a manifestation
  of linguistic processing and its application to the learning of the lexis in Spanish
  as a Foreign Language |    61
  
  Justyna Hadaś
  Transcultural awareness and introspection in a language classroom. Approaching
  Michael Byram’s savoir comprendre from a transcultural perspective |    78
  
  Antonio María López González
  The role of class observation in the development of teaching competence: research,
  collaboration, reflection |    96
  
  Manuel Fco. Romero Oliva, Ester Trigo Ibáñez
  Between the reality and the experience of formation of new foreign language assistants.
  An analysis of the discourse of the specialists beyond the theory itself
  José María Santos Rovira |    119
  
  The role of the teacher as a motivator in the teaching language process and its
  methodological implications |    138
  
  Bozena Wislocka Breit
  Benefits of MOOCs courses in a face-to-face language learning class |    155
  
  
  II part
  Voices and practical ways
  
  
  Ronald Campos López
  (Re)discovering identities from the human pain, suffering and tragedy as poetical
  topics in SSL classes: A didactical proposal |    167
  
  Rafael Jiménez Fernández, Hugo Heredia Ponce, Fátima Quirós Rivero
  Comparative study about textual written production in Spanish and Polish university
  students |    192
  
  Monika Ciesielkiewicz
  Contrastive analysis as a resource for Teaching Spanish as a Second Language |    205
  
  Raúl Fernández Jódar, Joanna Fernández
  The evaluation and the qualification of written expression and reading comprehension
  in academic context |    223
RozwińZwiń