POLECAMY
Autor:
Format:
ibuk
Pod wieloma względami sytuacja naszego regionu nie jest wyjątkowa. Tak jak w innych województwach twórcy i edukatorzy kultury zmagają się z podobnymi problemami, pracują na podobnych zasobach i próbują przezwyciężać podobne ograniczenia. Jednak praca z kulturą lokalną na Ziemiach Zachodnich i Północnych ma także swoją odmienną charakterystykę. Historia regionu po 1945 roku wskazuje nam na trud podjętego przez mieszkańców wysiłku nad stworzeniem od nowa instytucji – w tym instytucji kultury. Czy spełniają swoje zadanie? Jaka jest skala ich oddziaływania na środowisko lokalne? Właśnie na te pytania staramy się znaleźć odpowiedź w książce, przyglądając się zarówno twórcom, jak i edukatorom kultury.
Od Autora
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 118 |
Kategoria | Teoria kultury |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego |
ISBN-13 | 978-83-7972-210-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział I. Lokalne środowiska twórcze w procesie zmian | 15 |
1. Kultura a lokalne problemy społeczne – wprowadzenie | 16 |
2. Środowiska twórcze w województwie zachodniopomorskim wobec problemów społecznych | 24 |
3. Lokalne środowiska twórcze w działaniu | 30 |
4. Sfera kultury i sfera pomocy społecznej. Wzajemne oddziaływania | 34 |
5. Jak działa kultura? | 45 |
6. Wizerunek twórców kultury jako aktorów lokalnej zmiany społecznej | 52 |
Rozdział II. Edukacja kulturowa w województwie zachodniopomorskim | 61 |
1. Zamiast wstępu, czyli jak konkurować z tabletami i komputerami | 61 |
2. Edukacja kulturowa – dla kogo i dlaczego? | 66 |
3. Specyfika województwa zachodniopomorskiego, czyli regionalny kontekst edukacji kulturowej | 70 |
4. Edukacja kulturowa w województwie zachodniopomorskim. Szczegółowe ustalenia badawcze | 75 |
4.1. Aktywni nauczyciele – edukacja kulturowa w sektorze oświaty | 75 |
4.2. Podmioty i edukatorzy kultury | 79 |
4.3. Obszary i metody prowadzenia edukacji kulturowej w regionie | 81 |
4.4. Formy i obszary współpracy | 93 |
4.5. Zasoby i deficyty edukacji kulturowej | 95 |
4.6. Wnioski z przeprowadzonej diagnozy | 96 |
5. Program EKDUS – ewaluacja po roku działania | 100 |
5.1. Ewaluacja warsztatów dla edukatorów i animatorów | 103 |
5.2. Ewaluacja przedsięwzięć finansowanych w ramach projektu EKDUS | 107 |
5.3. Wnioski z przeprowadzonych badań ewaluacyjnych | 111 |
Zakończenie | 115 |
Bibliografia | 117 |