Kultura popularna - tożsamość - edukacja

-30%

Kultura popularna - tożsamość - edukacja

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

40,60  58,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 58,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 40,60 zł  


40,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Opracowanie, które oddajemy do rąk Czytelników, jest interdyscyplinarnym studium nad zjawiskami zachodzącymi w kulturze współczesnej. Zawiera ono artykuły badaczy z różnych ośrodków akademickich, których zainteresowania skupiają się na refleksji nad kulturą popularną i jej edukacyjnymi kontekstami.


Książka składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera teksty, których problematyka podejmuje zagadnienie sposobów edukacyjnego „wykorzystania” sztuki i kultury popularnej. Artykuły wypełniające część drugą koncentrują się na mediach jako przestrzeni naszej edukacji i socjalizacji. W części trzeciej znalazły się teksty dotyczące kwestii relacji kultury popularnej ze szkołą i światem młodzieży. Ostatnia część podejmuje temat powiązań kultury popularnej ze sferą duchowości i tożsamością płci.


Redaktorzy mają nadzieję, że książka ta stanie się kolejnym, inspirującym głosem w dyskusji nad rolą kultury popularnej w kształtowaniu się tożsamości współczesnego człowieka.


Rok wydania2010
Liczba stron448
KategoriaTeoria kultury
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-577-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Część I. Kultura popularna, sztuka i edukacja    14
    Witold Jakubowski Wychowanie estetyczne vs. edukacja przez sztukę, czyli kilka refleksji o edukacyjnym potencjale sztuki popularnej    15
    Monika Adamska-Staroń Człowiek w świecie kultury popularnej    31
    Katarzyna Barańska Tożsamość zdeponowana. Czy muzea powinny budować i chronić tożsamość w obliczu unifikującej siły masowej kultury popularnej?    43
    Katarzyna Plebańczyk Gry miejskie czynnikiem kształtowania tożsamości kulturowej    53
    Radosław Nawrocki Demokratyczne aspekty kultury popularnej. Przypadek hip-hopu    71
    Szymon Nożyński (Nie)oficjalna muzyka popularna    87
    Olga Mazurek-Lipka Bollywoodzki sen i tożsamość współczesnych Hindusów    105
  Część II. Media, kultura popularna i tożsamość    126
    Daria Hejwosz Popkulturowe rekonstrukcje polityki. Między Barackiem Obamą a Bono    127
    Edyta Zierkiewicz Co to znaczy być Amazonką w Polsce, czyli jak media uczestniczą w konstruowaniu tożsamości biospołecznych    149
    Marta Wrońska Kultura medialna w kontekście edukacyjnym    193
    Stanisław Lenik Tożsamość narodowa w perspektywie praktyk medialnych    205
    Dawid Kaiser Obrazy ojcostwa w reklamie współczesnej    215
    Karolina Domagalska-Nowak Hiperrzeczywiści idole. Studium przypadku – Alexander Rybak    237
    Jacek Sieradzan Medialne wizerunki Madonny a rzeczywistość    245
  Część III. Szkoła, kultura popularna i młodzież    268
    Andrzej Ćwikliński Pomiędzy oddziaływaniem szkoły i kultury popularnej. Dylematy tożsamościowe współczesnej młodzieży    269
    Ryszard Pęczkowski Budowanie tożsamości szkoły. O warunkach koniecznych    279
    Monika Szufnarowska Wytwory kultury masowej w zadaniach podręcznikowych do kształcenia polonistycznego    291
    Agnieszka Iwanicka Edutainment – sposób na edukację w dobie kultury popularnej    305
    Natalia Walter Web 2.0 w edukacji jako efekt zmiany kulturowej    315
    Aneta Banaszak Kształtowanie tożsamości i stylu życia współczesnej młodzieży w kontekście kultury popularnej oraz kapitału społecznego    325
  Część IV. Duchowość, płeć i kultura popularna    342
    Karolina Slovenko Spotkanie popkultury z buddyzmem    343
    Zbigniew Pasek Katarzyna Skowronek Społeczne konstruowanie nowej duchowości a kultura popularna    361
    Zbyszko Melosik McDonald’s i przemiany kultury współczesnej    379
    Sylwia Jaskulska Stereotypy płci mają się dobrze: co myśli uczeń, że myśli dziewczyna, a co chłopak? Z wypowiedzi gimnazjalistów    393
    Izabela Łapińska Deifikacja erotycznego ciała – tożsamość odziana w porno-chic    405
    Krzysztof Wąż Znaczenie kultury popularnej w (re)konstruowaniu obyczajowości seksualnej    417
    Dorota Zaworska-Nikoniuk Seksualność wyzwolona? O seksualności kobiety w czasopismach poradniczych, magazynach luksusowych i prasie feministycznej    433
RozwińZwiń