POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Niniejsza książka – jak wskazuje już sam jej tytuł: Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej – stanowi refleksję nad współczesną koncepcją edukacji wczesnoszkolnej, która zarówno w warstwie teoretycznej, jak i praktycznej nie jest do końca rozstrzygnięta i określona, a zatem prowokuje do dyskusji, inspiruje do dalszych poszukiwań itp.
Zaprezentowane teksty, ukazujące edukację wczesnoszkolną w różnych kontekstach i aspektach, powstawały w wyniku wieloletnich badań i studiów nad literaturą przedmiotu. Praca szczególnie koncentruje się na przedstawieniu związku między teorią pedagogiczną a praktyką edukacyjną, ukazując, jak dalece rzeczywistość szkolna odbiega od przyjmowanych obecnie założeń teoretycznych, bądź też przekonując czytelnika, że można i trzeba inaczej, lepiej i skuteczniej organizować integrowaną edukację. Autorka snuje refleksję nad istotą i właściwościami tej formy nauczania oraz na temat możliwości optymalizacji procesu kształcenia wczesnoszkolnego.
Książka jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców. Może być bowiem pomocą dydaktyczną, źródłem informacji dla studentów pedagogiki wczesnoszkolnej oraz czynnych już zawodowo nauczycieli pracujących z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, a także osób odpowiedzialnych za politykę edukacyjną na różnych szczeblach nadzoru i doradztwa oraz rodziców uczniów klas I-III.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 130 |
Kategoria | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-336-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział 1. Integracja w procesie przemian edukacyjnych | 9 |
1.1. Ewolucja założeń programowo-organizacyjnych edukacji wczesnoszkolnej (w Polsce w latach 1978–1999) | 9 |
1.2. Nowsze koncepcje integracji w edukacji wczesnoszkolnej | 17 |
1.3. Cele zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej | 27 |
Rozdział 2. Nauczyciele w obliczu przemian oświatowych | 39 |
2.1. Postawy nauczycieli wobec strukturalnej i programowej reformy edukacji | 39 |
2.2. Wiedza nauczycieli na temat procesu uczenia się i jego uwarunkowań | 46 |
2.3. Postawy nauczycieli wobec narzędzi pomiaru osiągnięć szkolnych | 55 |
Rozdział 3. Indywidualne różnice między dziećmi w praktyce edukacyjnej | 61 |
3.1. Rozwijanie umiejętności poznawczych jako cel współczesnej edukacji wczesnoszkolnej | 61 |
3.2. Poznawanie i uwzględnianie właściwości poznawczych dziecka jako warunek jego powodzenia w szkole | 70 |
3.3. Wykorzystanie komputera w edukacji wczesnoszkolnej uczniów – możliwości i zagrożenia | 76 |
Rozdział 4. Matematyka w kształceniu zintegrowanym | 85 |
4.1. Podmiotowe determinanty uczenia się matematyki | 85 |
4.2. Wykorzystanie zabawy w procesie kształcenia matematycznego uczniów klas początkowych | 96 |
4.3. Rozwijanie myślenia twórczego uczniów klas początkowych w procesie kształcenia matematycznego | 106 |
Zakończenie | 117 |
Bibliografia | 121 |