Second Language Learning Processes in Lower Primary Children

-15%

Second Language Learning Processes in Lower Primary Children

Vocabulary Acquisition

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

8,50  10,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

8,5010,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja dotyczy procesów uczenia się drugiego języka (obcego) przez dzieci w niższych klasach szkoły podstawowej. Autorka skupiła się w szczególności na przyswajaniu słownictwa oraz umiejętności odtwarzania słów z pamięci. Z powodu rosnącego zainteresowania edukacją językową dzieci młodszych, praca ma duże walory praktyczne i może być przydatna dla nauczycieli języka angielskiego w szkołach podstawowych. Publikacja w języku angielskim.


This book explores the issues of the acquisition of English as a foreign language with the focus on vocabulary learning. The author presents the topic from the psychological, educational and linguistic perspective and reviews theories of language acquistion. This is followed by the description of her own research study which employed a number of research methods with an interesting analysis of several case studies of young learners of English. This book can be a valuable source for linguists, psychologists, teachers and students - future language teachers.


Liczba stron240
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-1604-0
Numer wydania1
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  List of Tables    9
  List of Figures    11
  Acknowledgements    13
  Introduction    14
  PART ONE: COGNITIVE, EMOTIONAL, SOCIAL AND LINGUISTIC DEVELOPMENT    17
  Chapter 1: Human learning    19
  1 Approaches to learning    19
  2 The role of intelligence in learning processes    21
  2.1 Defining intelligence    21
  2.2 Intelligence testing    22
  2.3 Wechsler Intelligence Scale for Children    23
  3 The role of memory in learning processes    26
  3.1 Sensory, short-term and long-term memory    27
  3.2 Memory strategies    28
  3.3 Study strategies    29
  3.4 Metamemory    30
  3.5 Recall and recognition    30
  3.6 Pictorial and verbal encoding: single versus dual memory models    31
  4 Cognitive styles and learning styles    32
  5 The role of perception in learning processes    38
  Chapter 2: Child development and learning processes in children    41
  1 Historical foundations    42
  2 Theories of child development    46
  2.1 Piaget’s cognitive-developmental psychology    46
  2.2 Vygotsky’s sociocultural theory    48
  2.3 Information processing    49
  2.4 Bruner’s theory    50
  2.5 Feuerstein’s theory    51
  2.6 Ecological systems theory    52
  3 Child development and the educational system    53
  3.1 Early school years    53
  3.2 Gesell’s age group characteristics    54
  3.3 Cognitive development – the period of concrete operations    56
  3.4 Play as development    56
  Chapter 3: First language acquisition    59
  1 The history of child language studies    59
  2 First language learning theories    62
  3 Acquisition of phonology    65
  4 The mental lexicon    66
  5 Acquisition of the lexicon    68
  6 Acquisition of syntax    72
  Chapter 4: Second and foreign language acquisition    74
  1 Theories of second language acquisition    74
  1.1 Krashen’s Monitor Model    76
  1.2 Interlanguage theory    79
  1.3 Linguistic universals    80
  1.4 Cognitive theory    82
  2 Factors influencing second language acquisition    83
  2.1 Motivation    83
  2.2 Aptitude and intelligence    85
  2.3 The age factor    87
  3 The comparison of first and second language learning    92
  Chapter 5: Vocabulary in second and foreign language acquisition    96
  1 Vocabulary processing – the bilingual lexicon    98
  2 Aspects of knowing a word    98
  3 Word difficulty    101
  4 The role of memory in vocabulary acquisition    102
  5 Vocabulary learning strategies    103
  6 Teaching second language vocabulary    106
  6.1 Enhancing comprehension    107
  6.2 Enhancing production    108
  7 Assessing vocabulary knowledge    110
  8 Children’s vocabulary learning and teaching    112
  PART TWO: RESEARCH ON VOCABULARY RECOGNITION AND RECALL IN CHILDREN AGED 7–8    117
  Chapter 6: Methodology of research on language learning and teaching    119
  1 An overview    119
  1.1 Defining research    119
  1.2 Research traditions    120
  2 Research methods    125
  2.1 Case studies    126
  2.2 Triangulation    127
  2.3 Quasi-experimental methods    128
  3 Ethical problems in educational research    129
  4 Methods used in research projects in the primary context    131
  Chapter 7: Research design    133
  1 Research aims    133
  2 Research variables and research questions    133
  3 Research design and organization    134
  4 Sample    135
  5 Research instruments    136
  Chapter 8: A qualitative research project on vocabulary recognition and recall in children aged 7–8    138
  1 Research subjects    138
  1.1 Syllabus    139
  1.2 Additional teaching materials    140
  1.3 Learning progress    141
  2 Methods, Procedures and Materials    143
  2.1 Method    143
  2.2 Procedure    144
  2.3 Materials    146
  3 Research instruments    146
  4 Case studies    148
  4.1 Case study A    150
  4.2 Case study B    155
  4.3 Case study C    159
  4.4 Case study D    164
  4.5 Case study E    168
  4.6 Case study F    171
  4.7 Case study G    175
  4.8 Case study H    179
  5 Factors influencing subjects’ lexical attainment    182
  5.1 Linguistic factors    184
  5.2 Psychological factors    198
  Project    200
  Chapter 9: A quantitative research project on vocabulary recognition and recall in children aged 7–8    202
  1 Introduction    202
  2 Research sample    202
  3 Research method    203
  4 Research instruments    204
  5 Quantitative results in the researcher’s perspective    204
  5.1 Research question number 1    204
  5.2 Research question number 2    206
  5.3 Research question number 3    208
  6 Correlation analysis of lexical test results and factors observed by the teacher    210
  7 Teacher variable    212
  8 Discussion    214
  Conclusions and implications for teaching English to young learners    216
  Bibliography    220
  Subject index    234
  Selected author’s index    238
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia