INNE EBOOKI AUTORA
-24%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Zbiór tematów wokół koncepcji Amication zawiera 100 tekstów dotyczących teorii, praktyki, doświadczenia, dzieci, politycznej emancypacji dziecka, prawa wyborczego dla dzieci, szkoły, dorosłych, miłości własnej, partnerstwa, etyki, emocjonalności. Każde zagadnienie jest opatrzone odpowiednim nagłówkiem i łatwo je znaleźć dzięki przejrzystemu spisowi treści. Każda kwestia w prezentowanym zbiorze jest przedstawiona bardzo zwięźle, dzięki czemu można znaleźć informacje znacznie szybciej niż w obszerniejszych książkach. Książka może stanowić podręcznik dla wszystkich, którzy stykają się z problematyką amikatywną.
Wszystkich zainteresowanych publikacjami i działalnością Hubertusa von Schoenebecka zapraszamy na stronę internetową: http://www.amication.de oraz http://www.impulsoficyna.pl/
Tłumaczenie: Andrzej Murzyn
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 190 |
Kategoria | Teorie wychowania |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-363-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Słowo wstępne | 11 |
Wprowadzenie | 13 |
I. Zagadnienia teoretyczne | 17 |
1. Nadejście nowej ery | 17 |
2. Początki filozofi i Amication | 18 |
3. Amication – pogląd na świat i jego interpretacja | 19 |
4. Podstawy amikatywnej koncepcji życia | 21 |
5. Pytania o Amication | 24 |
6. Uwolnienie dorosłego | 25 |
7. Zaproszenie do miłości własnej | 26 |
8. Czy dzieci rzeczywiście muszą być wychowywane? | 27 |
9. Obraz człowieka w kontekście równowartościowości | 28 |
10. Ludzka strona samoodpowiedzialności | 29 |
11. Samoodpowiedzialność od samego początku | 30 |
12. Różnice psychologiczne | 31 |
13. Samoodpowiedzialność i kompetencja | 32 |
14. Odzyskanie mocy psychospołecznej | 33 |
15. Żądanie a zaproszenie | 33 |
16. Miłość i odpowiedzialność | 34 |
17. Społeczny charakter człowieka | 34 |
18. Pedagogiczny obraz człowieka | 35 |
19. Utrata samoodpowiedzialności | 36 |
20. Agresja psychiczna w wychowaniu | 37 |
21. Amication i automatyzm pedagogiczny | 38 |
22. Amication i myślący inaczej | 39 |
II. W stronę praktyki i przeżywania | 41 |
23. Realizm amikatywny | 41 |
24. Różnica leży w świecie uczuć | 42 |
25. Odzyskanie miłości własnej | 43 |
26. Przezwyciężenie błędów | 46 |
27. Opaczne rozumienie koncepcji Amication | 47 |
28. Koncentracja na obcowaniu z człowiekiem | 48 |
29. Pytania (bez) odpowiedzi | 49 |
30. Amication i szczęście | 51 |
31. Partnerstwo amikatywne | 52 |
32. Nie czujmy się odpowiedzialni za dzieci | 54 |
33. Konflikt: wymiar psychiczny | 56 |
34. Konflikt: upór, władza i empatia | 57 |
35. Przykład konfliktu: telewizja | 59 |
36. Przykład konfliktu: ślizgawka | 60 |
37. Oddziaływanie pozytywne | 61 |
38. Środowisko pedagogiczne | 63 |
39. Dzieci i granice | 64 |
40. Granice dzieci | 65 |
41. Kiedy ono jest niedbałe | 67 |
42. Kiedy mam tego dość | 69 |
43. Co robić, kiedy dzieci się kłócą? | 70 |
44. Przyjazna neutralność wobec kłótni między dziećmi | 71 |
45. Czerwona kartka | 73 |
46. Kim jest teraz to dziecko? | 76 |
47. Liza | 78 |
48. Charlotte | 79 |
49. Melanie | 80 |
50. Jezioro Bagger | 82 |
III. Szkoła | 85 |
51. O szkole i prawach człowieka | 85 |
52. Wolność duchowa dziecka | 89 |
53. Impulsy dla szkoły przyszłości | 91 |
54. W obliczu cierpienia dzieci w szkole | 94 |
55. Schoolwatch | 99 |
56. Rzeczywista władza rodziców | 103 |
57. Nauczyciel: rzeczywistość i wizja | 107 |
IV. Płaszczyzna emocjonalna | 113 |
58. Spotkanie z samym sobą | 113 |
59. O moralizatorskiej emancypacji | 114 |
60. Miłość bliźniego | 115 |
61. Uczucia z dzieciństwa | 116 |
62. Odczucie równowartościowości | 117 |
63. Kocham siebie takim, jakim jestem | 119 |
64. Co oznacza samoodpowiedzialność? | 121 |
65. O przyjaznym obcowaniu z powinnością | 123 |
66. Terroryzm z 12 września | 125 |
67. Szkoła: przeszłość | 128 |
68. Szkoła: przyszłość | 129 |
69. Szkoła: teraźniejszość | 131 |
70. Szkoła: ponieważ nie wiedzą, co czynią | 134 |
71. Szkoła: 29 stycznia 2014 roku, godzina 10.03 | 135 |
72. Twoje cierpienie | 136 |
73. Wieczne szczęście | 137 |
74. Przemiana | 138 |
75. Żądania | 139 |
76. Skrzynia skarbów | 139 |
77. List Toniego do kota | 140 |
78. Przekraczanie | 142 |
79. Aforyzmy figuratywne: Ja | 144 |
80. Aforyzmy figuratywne: Ty | 146 |
81. Aforyzmy figuratywne: Dzieci | 148 |
V. O politycznej emancypacji dziecka | 151 |
Niemiecki Manifest Dziecięcy | 151 |
82. Nowe prawa | 151 |
83. Niemiecki Manifest Dziecięcy | 154 |
84. List otwarty | 158 |
85. Początek | 161 |
86. Rozwinięta argumentacja | 163 |
Prawo wyborcze dla dzieci | 164 |
87. Podstawowe stanowisko | 164 |
88. Rozwój | 165 |
89. Sytuacja | 166 |
90. Wyzwanie | 169 |
91. Zastrzeżenia | 169 |
92. Przemyślenia | 170 |
93. Uzasadnienie | 174 |
94. Obowiązki | 175 |
95. Wybieralność | 175 |
96. Zaangażowanie | 176 |
VI. Wokół grupy wsparcia | 179 |
97. Grupa wsparcia | 179 |
98. Instytuty – seminaria | 180 |
99. Członek grupy wsparcia | 181 |
100. GRAL | 183 |
VII. Literatura amikatywna Hubertusa von Schoenebecka | 185 |
Dzieci | 185 |
Miłość własna | 187 |
Tematyka ogólna | 188 |