Postpedagogika

-24%

Postpedagogika

Od antypedagogiki do Amication

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,85  24,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 24,80 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 15,87 zł  


18,85

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zbiór tematów wokół koncepcji Amication zawiera 100 tekstów dotyczących teorii, praktyki, doświadczenia, dzieci, politycznej emancypacji dziecka, prawa wyborczego dla dzieci, szkoły, dorosłych, miłości własnej, partnerstwa, etyki, emocjonalności. Każde zagadnienie jest opatrzone odpowiednim nagłówkiem i łatwo je znaleźć dzięki przejrzystemu spisowi treści. Każda kwestia w prezentowanym zbiorze jest przedstawiona bardzo zwięźle, dzięki czemu można znaleźć informacje znacznie szybciej niż w obszerniejszych książkach. Książka może stanowić podręcznik dla wszystkich, którzy stykają się z problematyką amikatywną.


Wszystkich zainteresowanych publikacjami i działalnością Hubertusa von Schoenebecka zapraszamy na stronę internetową: http://www.amication.de oraz http://www.impulsoficyna.pl/


Tłumaczenie: Andrzej Murzyn


Rok wydania2009
Liczba stron190
KategoriaTeorie wychowania
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-363-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne    11
  Wprowadzenie    13
  I. Zagadnienia teoretyczne    17
    1. Nadejście nowej ery    17
    2. Początki filozofi i Amication    18
    3. Amication – pogląd na świat i jego interpretacja    19
    4. Podstawy amikatywnej koncepcji życia    21
    5. Pytania o Amication    24
    6. Uwolnienie dorosłego    25
    7. Zaproszenie do miłości własnej    26
    8. Czy dzieci rzeczywiście muszą być wychowywane?    27
    9. Obraz człowieka w kontekście równowartościowości    28
    10. Ludzka strona samoodpowiedzialności    29
    11. Samoodpowiedzialność od samego początku    30
    12. Różnice psychologiczne    31
    13. Samoodpowiedzialność i kompetencja    32
    14. Odzyskanie mocy psychospołecznej    33
    15. Żądanie a zaproszenie    33
    16. Miłość i odpowiedzialność    34
    17. Społeczny charakter człowieka    34
    18. Pedagogiczny obraz człowieka    35
    19. Utrata samoodpowiedzialności    36
    20. Agresja psychiczna w wychowaniu    37
    21. Amication i automatyzm pedagogiczny    38
    22. Amication i myślący inaczej    39
  II. W stronę praktyki i przeżywania    41
    23. Realizm amikatywny    41
    24. Różnica leży w świecie uczuć    42
    25. Odzyskanie miłości własnej    43
    26. Przezwyciężenie błędów    46
    27. Opaczne rozumienie koncepcji Amication    47
    28. Koncentracja na obcowaniu z człowiekiem    48
    29. Pytania (bez) odpowiedzi    49
    30. Amication i szczęście    51
    31. Partnerstwo amikatywne    52
    32. Nie czujmy się odpowiedzialni za dzieci    54
    33. Konflikt: wymiar psychiczny    56
    34. Konflikt: upór, władza i empatia    57
    35. Przykład konfliktu: telewizja    59
    36. Przykład konfliktu: ślizgawka    60
    37. Oddziaływanie pozytywne    61
    38. Środowisko pedagogiczne    63
    39. Dzieci i granice    64
    40. Granice dzieci    65
    41. Kiedy ono jest niedbałe    67
    42. Kiedy mam tego dość    69
    43. Co robić, kiedy dzieci się kłócą?    70
    44. Przyjazna neutralność wobec kłótni między dziećmi    71
    45. Czerwona kartka    73
    46. Kim jest teraz to dziecko?    76
    47. Liza    78
    48. Charlotte    79
    49. Melanie    80
    50. Jezioro Bagger    82
  III. Szkoła    85
    51. O szkole i prawach człowieka    85
    52. Wolność duchowa dziecka    89
    53. Impulsy dla szkoły przyszłości    91
    54. W obliczu cierpienia dzieci w szkole    94
    55. Schoolwatch    99
    56. Rzeczywista władza rodziców    103
    57. Nauczyciel: rzeczywistość i wizja    107
  IV. Płaszczyzna emocjonalna    113
    58. Spotkanie z samym sobą    113
    59. O moralizatorskiej emancypacji    114
    60. Miłość bliźniego    115
    61. Uczucia z dzieciństwa    116
    62. Odczucie równowartościowości    117
    63. Kocham siebie takim, jakim jestem    119
    64. Co oznacza samoodpowiedzialność?    121
    65. O przyjaznym obcowaniu z powinnością    123
    66. Terroryzm z 12 września    125
    67. Szkoła: przeszłość    128
    68. Szkoła: przyszłość    129
    69. Szkoła: teraźniejszość    131
    70. Szkoła: ponieważ nie wiedzą, co czynią    134
    71. Szkoła: 29 stycznia 2014 roku, godzina 10.03    135
    72. Twoje cierpienie    136
    73. Wieczne szczęście    137
    74. Przemiana    138
    75. Żądania    139
    76. Skrzynia skarbów    139
    77. List Toniego do kota    140
    78. Przekraczanie    142
    79. Aforyzmy figuratywne: Ja    144
    80. Aforyzmy figuratywne: Ty    146
    81. Aforyzmy figuratywne: Dzieci    148
  V. O politycznej emancypacji dziecka    151
    Niemiecki Manifest Dziecięcy    151
      82. Nowe prawa    151
      83. Niemiecki Manifest Dziecięcy    154
      84. List otwarty    158
      85. Początek    161
      86. Rozwinięta argumentacja    163
    Prawo wyborcze dla dzieci    164
      87. Podstawowe stanowisko    164
      88. Rozwój    165
      89. Sytuacja    166
      90. Wyzwanie    169
      91. Zastrzeżenia    169
      92. Przemyślenia    170
      93. Uzasadnienie    174
      94. Obowiązki    175
      95. Wybieralność    175
      96. Zaangażowanie    176
  VI. Wokół grupy wsparcia    179
    97. Grupa wsparcia    179
    98. Instytuty – seminaria    180
    99. Członek grupy wsparcia    181
    100. GRAL    183
  VII. Literatura amikatywna Hubertusa von Schoenebecka    185
    Dzieci    185
    Miłość własna    187
    Tematyka ogólna    188
RozwińZwiń