Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów

11 ocen

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

29,93  39,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

29,9339,90

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zawartość tomu zainteresuje wszystkich, których troską napawają problemy, jakie rosnąca wciąż grupa uczniów ma z werbalizowaniem swych myśli, uczuć, spostrzeżeń, z posługiwaniem się językiem ogólnopolskim. Opracowania zamieszczone w zbiorze stanowią bowiem efekt dyskusji, przemyśleń i wymiany doświadczeń badawczych zespołu językoznawców, dydaktyków i pedagogów na temat celów kształcenia językowego we współczesnym dyskursie szkolnym. Przedstawiają – na szerokim tle świadomości językowej we współczesnym społeczeństwie – wyniki badań nad stanem wiedzy o języku i poziomem sprawności językowej dzieci i młodzieży oraz wnioski dotyczące kształcenia języka uczniów szkół podstawowych, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych po reformie.
Problematyka niniejszego zbioru artykułów obejmuje zagadnienia związane z miejscem, jakie zajmuje nauka o języku w kształceniu polonistycznym (w podstawie programowej, autorskich programach nauczania i podręcznikach). Dotyczy ona także form wprowadzania wiedzy o języku (pojęć, terminów, zasad poprawnościowych) w praktyce szkolnej, a także sposobów integrowania wiedzy z kształceniem sprawności komunikacyjnej. Refleksję podjęto również nad kwestią diagnozowania poziomu wiedzy i umiejętności językowych dzieci i młodzieży (uwzględniono tu techniki badawcze, rezultaty badań, konkluzje dydaktyczne). Wreszcie, w pracy pomieszczono rozważania na temat prognozowania zmian w kształceniu językowym uczniów (z uwzględnieniem postulatów dotyczących kształcenia nauczycieli oraz opinii samych uczniów o kształcie edukacji językowej).
Kierujemy tom do osób zajmujących się podobnymi badaniami – także w innych ośrodkach akademickich – do nauczycieli polonistów, by wspomagać ich w interpretowaniu i ocenianiu dokumentów programowych, a także w skutecznym uczeniu o języku, wreszcie zachęcamy do jego lektury twórców programów i podręczników, by proponowane w zbiorze rozwiązania pomogły wyznaczać kierunki modyfikacji modeli kształcenia językowego w szkole.


Liczba stron442
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-166-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 01 Dydaktyk języka czyta Podstawę programową »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 02 Strategie nabywania wiedzy o języku przez ucznia (na przykładzie zadań podręcznikowych) »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 03 Miejsce nauki o języku w kształceniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 04 Miejsce szkolnej gramatyki w kształceniu sprawności tekstotwórczych »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 05 Język tekstów literackich w podręcznikach do liceum »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 06 Jak pomóc uczniowi w zrozumieniu pojęć z nauki o języku »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 07 Co powinni wiedzieć o języku wykształceni Polacy »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 08 Przygotowanie nauczyciela do kształcenia językowego uczniów »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 09 Błędy językowo-stylistyczne w pisemnych wypowiedziach studentów dziennikarstwa »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 10 Wiedza o języku a dążenie do piśmienności — o konstruowaniu przez uczniów wypowiedzi pisemnych »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 11 Kod rozwinięty i kod ograniczony w filmach animowanych dla dzieci »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 12 Diagnozowanie wiedzy o języku w dyskursie edukacyjnym »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 13 Jak diagnozować sprawność językową uczniów Uwagi o zadaniach nauczyciela związanych z diagnozowaniem kształtującym »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 14 Testy sprawdzające rozumienie czytanego tekstu na egzaminie maturalnym Analiza wybranych zadań »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 15 Wybrane aspekty kompetencji językowych licealistów — badania testowe »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 16 Diagnoza dysortografii a poziom umiejętności ortograficznych uczniów »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 17 Kompetencja przestrzenna uczniów a ich umiejętności językowe (w opiniach nauczycieli) »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 18 Rola projektów eTwinning w kształtowaniu kompetencji językowych uczniów »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 19 Części zdania w dydaktyce szkolnej Czy i w jakim stopniu niezbędne »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 20 Problemy frazeologii w kształceniu językowym uczniów »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 21 Dźwiękowe funkcje języka w kształceniu kompetencji językowej uczniów — problemy, uwagi i postulaty »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 22 Tekst uczniowski jako składnik dyskursu szkolnego »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 23 Umiejętności językowe uczniów klas wczesnoszkolnych w zakresie różnych form wypowiedzi »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 24 Szkolne ścieżki języka z gramatycznych uwikłań ku performatyce życia »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 25 Wiedza o języku w działaniach twórczych »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 26 Przepis kulinarny — prosta forma wypowiedzi »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 27 O twórczości uczniowskiej na lekcjach językowych »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 28 Recytacja w kształceniu sprawności językowej ucznia »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 29 Kształcenie językowe w opinii uczniów szkół ponadgimnazjalnych »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 30 Uczeń o sobie O wartości samooceny w kształceniu gimnazjalnym »

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 31 Uwagi o projekcie badawczym Wiedza o języku ojczystym we współczesnej szkole »


EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia