Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów
- 20%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Liczba stron  

442

Kategoria

Językoznawstwo

ISBN-13

978-83-8012-166-9

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 2,63 MB

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

Redakcja: Bernadeta Niesporek-Szamburska
5.0 / 5 (10 głosów)
bookPrzeczytaj bezpłatny fragment slide
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

46,74

37,39

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Zawartość tomu zainteresuje wszystkich, których troską napawają problemy, jakie rosnąca wciąż grupa uczniów ma z werbalizowaniem swych myśli, uczuć, spostrzeżeń, z posługiwaniem się językiem ogólnopolskim. Opracowania zamieszczone w zbiorze stanowią bowiem efekt dyskusji, przemyśleń i wymiany doświadczeń badawczych zespołu językoznawców, dydaktyków i pedagogów na temat celów kształcenia językowego we współczesnym dyskursie szkolnym. Przedstawiają – na szerokim tle świadomości językowej we współczesnym społeczeństwie – wyniki badań nad stanem wiedzy o języku i poziomem sprawności językowej dzieci i młodzieży oraz wnioski dotyczące kształcenia języka uczniów szkół podstawowych, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych po reformie.
Problematyka niniejszego zbioru artykułów obejmuje zagadnienia związane z miejscem, jakie zajmuje nauka o języku w kształceniu polonistycznym (w podstawie programowej, autorskich programach nauczania i podręcznikach). Dotyczy ona także form wprowadzania wiedzy o języku (pojęć, terminów, zasad poprawnościowych) w praktyce szkolnej, a także sposobów integrowania wiedzy z kształceniem sprawności komunikacyjnej. Refleksję podjęto również nad kwestią diagnozowania poziomu wiedzy i umiejętności językowych dzieci i młodzieży (uwzględniono tu techniki badawcze, rezultaty badań, konkluzje dydaktyczne). Wreszcie, w pracy pomieszczono rozważania na temat prognozowania zmian w kształceniu językowym uczniów (z uwzględnieniem postulatów dotyczących kształcenia nauczycieli oraz opinii samych uczniów o kształcie edukacji językowej).
Kierujemy tom do osób zajmujących się podobnymi badaniami – także w innych ośrodkach akademickich – do nauczycieli polonistów, by wspomagać ich w interpretowaniu i ocenianiu dokumentów programowych, a także w skutecznym uczeniu o języku, wreszcie zachęcamy do jego lektury twórców programów i podręczników, by proponowane w zbiorze rozwiązania pomogły wyznaczać kierunki modyfikacji modeli kształcenia językowego w szkole.


Ebook dostępny na rozdziały:

01 Dydaktyk języka czyta Podstawę programową »

02 Strategie nabywania wiedzy o języku przez ucznia (na przykładzie zadań podręcznikowych) »

03 Miejsce nauki o języku w kształceniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym »

04 Miejsce szkolnej gramatyki w kształceniu sprawności tekstotwórczych »

05 Język tekstów literackich w podręcznikach do liceum »

06 Jak pomóc uczniowi w zrozumieniu pojęć z nauki o języku »

07 Co powinni wiedzieć o języku wykształceni Polacy »

08 Przygotowanie nauczyciela do kształcenia językowego uczniów »

09 Błędy językowo-stylistyczne w pisemnych wypowiedziach studentów dziennikarstwa »

10 Wiedza o języku a dążenie do piśmienności — o konstruowaniu przez uczniów wypowiedzi pisemnych »

11 Kod rozwinięty i kod ograniczony w filmach animowanych dla dzieci »

12 Diagnozowanie wiedzy o języku w dyskursie edukacyjnym »

13 Jak diagnozować sprawność językową uczniów Uwagi o zadaniach nauczyciela związanych z diagnozowaniem kształtującym »

14 Testy sprawdzające rozumienie czytanego tekstu na egzaminie maturalnym Analiza wybranych zadań »

15 Wybrane aspekty kompetencji językowych licealistów — badania testowe »

16 Diagnoza dysortografii a poziom umiejętności ortograficznych uczniów »

17 Kompetencja przestrzenna uczniów a ich umiejętności językowe (w opiniach nauczycieli) »

18 Rola projektów eTwinning w kształtowaniu kompetencji językowych uczniów »

19 Części zdania w dydaktyce szkolnej Czy i w jakim stopniu niezbędne »

20 Problemy frazeologii w kształceniu językowym uczniów »

21 Dźwiękowe funkcje języka w kształceniu kompetencji językowej uczniów — problemy, uwagi i postulaty »

22 Tekst uczniowski jako składnik dyskursu szkolnego »

23 Umiejętności językowe uczniów klas wczesnoszkolnych w zakresie różnych form wypowiedzi »

24 Szkolne ścieżki języka z gramatycznych uwikłań ku performatyce życia »

25 Wiedza o języku w działaniach twórczych »

26 Przepis kulinarny — prosta forma wypowiedzi »

27 O twórczości uczniowskiej na lekcjach językowych »

28 Recytacja w kształceniu sprawności językowej ucznia »

29 Kształcenie językowe w opinii uczniów szkół ponadgimnazjalnych »

30 Uczeń o sobie O wartości samooceny w kształceniu gimnazjalnym »

31 Uwagi o projekcie badawczym Wiedza o języku ojczystym we współczesnej szkole »

Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 10 )
10
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!