Nowe media w międzykulturowej komunikacji społecznej na pograniczu polsko-czeskim

Nowe media w międzykulturowej komunikacji społecznej na pograniczu polsko-czeskim

1 opinia

Format:

ibuk

W niniejszej publikacji o charakterze interdyscyplinarnym podjęto temat współpracy czesko-polskiej przede wszystkim w wymiarze kulturowym na pograniczu oraz jej recepcji w nowych mediach. Głównym celem było sprawdzenie, w jaki sposób badani respondenci oceniają i postrzegają organizację wspólnych wydarzeń kulturalnych na wybranym obszarze pogranicza czesko-polskiego. Istotne w rozważaniach okazało się także poznanie sposobów i form prowadzonej w nowych mediach komunikacji przez twórców wskazanych wydarzeń. W części metodologicznej przedstawiono badanie ankietowe zrealizowane w dwóch wersjach językowych (czeskiej i polskiej). Do analiz statystycznych wykorzystano program IBM SPSS Statistics 25.0. W opracowaniu materiałów i zgromadzeniu wiedzy skorzystano z bogatej literatury źródłowej dotyczącej czesko-polskiego pogranicza, historii relacji obu nacji, rozwoju nowych mediów oraz filozofii dialogu.


Rok wydania2023
Liczba stron127
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-871-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  
  Część I. Pogranicze jako obszar dialogu międzykulturowego    15
  1.1. Znaczenie pogranicza – przegląd stanowisk badawczych    15
  1.2. Tkanka łączna jako element budowania dialogu na pograniczu    23
  1.3. Podsumowanie – wymiar interdyscyplinarny    27
  
  Część II. Znaczenie międzykulturowej komunikacji społecznej przestrzeni nowych mediów    30
  2.1. Środowisko i rola nowych mediów w kształtowaniu komunikacji    30
  2.2. Media jako katalizator globalizacji    39
  2.3. Uczestnictwo w nowych mediach. Społeczeństwo informacyjne    43
  
  Część III. Międzykulturowa komunikacja społeczna na pograniczu polsko-czeskim: wyniki badań własnych    56
  3.1. Motywacja wyboru przestrzeni badawczej    56
  3.1.1. Dwoje do tanga: Kino na hranici / Kino na granicy i Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Bez Granic”    57
  3.2. Metodyka badania    74
  3.2.1. Przebieg badań oraz analiza wyników    76
  3.3. Dyskusja    104
  3.3.1. Implikacje dla komunikacji międzykulturowej i twórców wydarzeń    109
  
  Zakończenie    113
  Bibliografia    117
  Spis rysunków    125
  Spis tabel    127
RozwińZwiń