Media lokalne i regionalne na tle współczesnych procesów komunikacyjnych

Media lokalne i regionalne na tle współczesnych procesów komunikacyjnych

1 opinia

Format:

ibuk

W niniejszej monografii podjęto próbę pokazania struktury i kierunku ewolucji mediów lokalnych i regionalnych w Polsce na tle teorii i poglądów m.in. takich autorów jak M.A. Tudor, S. Bratosin, M. Castells, N. Chomsky, E.S. Herman, R. Merton, P. Lazarsfeld, F. Capra, A.-V. Anttiroiko, Ch. Fuchs, N. Luhmann, D. Ingenhoff i M. Koelling. Wśród poruszanych w rozważaniach tematów znajdują się: charakterystyka mediów w procesach komunikacyjnych, w tym zagadnienia mediatyzacji, społeczeństwa sieci czy społecznej odpowiedzialności organizacji medialnych, wyróżniki, struktura typologiczna oraz funkcje mediów lokalnych i regionalnych w Polsce oraz ewolucja i wybrane tendencje rozwojowe mediów lokalnych i regionalnych w Polsce, z uwzględnieniem prasy, radia i internetu.


Rok wydania2023
Liczba stron130
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-852-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  
  Rozdział I. Media w procesach komunikacyjnych    7
  1. Marketing mediów    7
  2. Mediatyzacja    15
  3. Władza komunikacji    19
  4. Społeczeństwo sieci    25
  5. Determinanty funkcjonowania organizacji medialnych i technologicznych    32
  6. Społeczna odpowiedzialność organizacji medialnych    38
  
  Rozdział II. Wyróżniki, struktura typologiczna oraz funkcje mediów lokalnych i regionalnych w Polsce    45
  1. Pozycja mediów lokalnych i regionalnych w ramach krajowego systemu środków przekazu    45
  2. Wyróżniki mediów lokalnych    49
  3. Media regionalne a media regionalistyczne    54
  4. Współczesna struktura typologiczna mediów lokalnych i regionalnych w Polsce    57
  5. Funkcje mediów lokalnych i regionalnych    63
  6. Tożsamość regionalna a działalność mediów lokalnych i regionalnych    68
  
  Rozdział III. Ewolucja i wybrane tendencje rozwojowe mediów lokalnych i regionalnych w Polsce    72
  1. Dzienniki regionalne    72
  2. Prywatna i samorządowa prasa lokalna    81
  2.1. Prywatna lokalna prasa komercyjna    82
  2.2. Prasa samorządowa    87
  3. Radiofonia lokalna i regionalna    91
  4. Publiczna i koncesjonowana telewizja lokalna i regionalna    96
  5. Lokalne media internetowe    102
  
  Zakończenie    109
  Bibliografia    113
  Informacje o Autorach    129
RozwińZwiń