Teksty narracyjne uczniów z ASD

(opowiadanie i kartka z pamiętnika)

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,83  27,50

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 27,50 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,50 zł  


22,83

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentowana monografia podejmuje bardzo słabo opracowane, a niezwykle ważne zagadnienie dzisiejszej dydaktyki polonistycznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przeprowadzone i zaprezentowane badania szczegółowo analizują problemy pogłębiania przez uczniów z ASD kompetencji komunikacyjnej i tekstotwórczej oraz metodykę wspierania tych uczniów w procesie nabywania sprawności tworzenia pisanego tekstu narracyjnego.


*********


Narrative Texts of ASD Students (a Short Story and a Diary Sheet)


The monograph explores a very little researched but extremely important issue of teaching Polish to students with special educational needs. The presented research analyses in detail the problems faced by ASD students who want to develop their communication and text-producing competence as well as the methodology of supporting these students in the process of acquiring the ability to create written narrative texts.


Rok wydania2023
Liczba stron222
KategoriaJęzykoznawstwo
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-5862-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp 9
   Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi    10
   Nauczanie form wypowiedzi – edukacja tekstotwórcza
   w kształceniu językowym    13
   Opis i struktura pracy    18
  
  Rozdział 1. ASD – różne znaczenia i definicje autyzmu 21
   1.1. Definiowanie zaburzenia ASD w psychiatrii,
   neurologii i psychologii    21
   1.2. Pojęcie ASD w pedagogice    26
  
  Rozdział 2. Opowiadanie i kartka z pamiętnika jako przykłady pisanych form narracyjnych (perspektywa lingwodydaktyczna) 30
   2.1. Tekst (pisany) w ujęciu polonistycznym    31
   2.2. Tekst uczniowski w dydaktyce i w programach
   nauczania    39
   2.3. Opowiadanie i kartka z pamiętnika – formy
   narracyjne szkolnej wypowiedzi pisemnej    42
   2.3.1. Opowiadanie    44
   2.3.2. Kartka z pamiętnika    48
  
  Rozdział 3. Kształcenie umiejętności tekstotwórczych
  uczniów z ASD – wprowadzenie do analizy prac 50
   3.1. Metodologia badań    52
   3.2. Opis grupy badawczej    54
   3.3. Twórcze pisanie czy realizacja formy?    68
  
  Rozdział 4. Analiza tekstów uczniowskich w formie opowiadania 73
   4.1. Poziom umiejętności na początku klasy czwartej
       74
   4.2. Komponenty formalne    80
   4.3. Spójność i poprawność językowa    105
   4.4. Oryginalność narracji    116
   4.5. Ortografia i interpunkcja    138
  
  Rozdział 5. Analiza tekstów uczniowskich w formie kartki z pamiętnika 143
   5.1. Poziom umiejętności na początku klasy czwartej
       143
   5.2. Komponenty formalne    145
   5.3. Spójność i poprawność językowa    166
   5.4. Oryginalność narracji    180
   5.5. Ortografia i interpunkcja    193
  
  Zakończenie (wnioski i rekomendacje)    197
  Bibliografia    201
  Spis ilustracji, schematów i tabel    206
  
  Aneks 208
   1. Zestawienie tematów analizowanych prac pisemnych
   uczniów w poszczególnych klasach    208
   2. Teksty lektur do wypowiedzi pisemnych    210
  
  Indeks rzeczowy    216
RozwińZwiń