Ruch Muzyczny nr 21/2021

1 opinia

Wydawca:

PWM

Format:

epub, mobi, pdf

RODZAJ DOSTĘPU

5,90

Format: epub, mobi, pdf

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 5,90 zł  


5,90

w tym VAT

#21/2021


W numerze między innymi:


W pułapce elitarności. Czy muzyka klasyczna jest dla wybranych? Mateusz Borkowski pisze o środowiskowej hermetyczności, Anna Proszowska-Sala w rozmowie z Mateuszem Ciupką przekonuje, że możemy zyskiwać nowych słuchaczy, a Ziemowit Socha stara się dowiedzieć czegoś o słuchaczach i wykonawcach (oraz antysłuchaczach i antywykonawcach) muzyki współczesnej.


Relacje z festiwali: Sacrum Profanum i Szymanowski / Polska / Świat w Krakowie, Radykalna Kultura Polska w Warszawie, Młodzi Muzycy Młodemu Miastu 2.1 w Stalowej Woli (oraz internecie) oraz koncertów w stolicy, Katowicach, Wrocławiu, Zielonej Górze. Recenzje teatralne z „Chopina” G. Orefice w Teatrze Wielkim w Łodzi oraz „Kopciuszka” w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.


Drogi kariery mają własną logikę – z Güntherem Groissböckiem rozmawia Jolanta Łada-Zielke


Recenzje najnowszej płyty Jakuba Józefa Orlińskiego, Alexandra Melnikova z Sinfonieorchester Basel, Cappelli Mediterranea pod dyr. Garcii Alarcona, Reinouda Van Mechelena, Karola Gołębiowskiego, albumu „26” wytwórni Muji, Amira ElSaffy i Rivers of Sound, Prism Quartet, Apartment House, muzyki do „Diuny” Hansa Zimmera, zbioru miniatur wiolonczelowych Sheku Kanneh-Masona oraz książki „Hungry Listening” Dylana Robinsona.


„Nie wszyscy lubią wino” – z Seong-Jinem Cho rozmawia Łucja Siedlik


Małgorzata Janicka-Słysz wspomina zmarłego niedawno litewskiego kompozytora Broniusa Kutavičiusa. Jacek Marczyński pisze o gmachu Opery Wrocławskiej z okazji jego 180-lecia.


Nowy odcinek cyklu „Historie z fotografii” Olgierda Pisarenki


Rok wydania2021
Liczba stron48
KategoriaKultura i sztuka
WydawcaPWM
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

STREFA RUCHU

  

Klasyka w bańce, czyli czy muzyka powinna być elitarna – Mateusz Borkowski

  

Anna Proszowska-Sala: Pracujemy na publiczność jutra – Mateusz Ciupka

  

Elitarność do kwadratu. Muzyka XX-wieczna a publiczność – Ziemowit Socha

  

  

RELACJE

  

W galerii muzyki współczesnej – Krzysztof Stefański

  

Echo sprzed dwóch lat – Mateusz Ciupka

  

Ludowo i bezkompromisowo – Katarzyna Ryzel

  

Tradycja i młodość – Magdalena Stochniol

  

Bravi, maestri! – Gabriela Gacek

  

Ekscentryk na jubileuszu – Maciej Krawiec

  

Jak świętować, to tylko z rodziną – Bartosz Witkowski

  

Operowy crossover z Fryderyka – Jacek Marczyński

  

Kopciuszek w hollywoodzkich dekoracjach – Katarzyna Gardzina

  

  

ZAGRANICA

  

Günther Groissböck: Drogi kariery mają własną logikę – Jolanta Łada-Zielke

  

  

WYDAWNICTWA

  

Orliński po raz trzeci – Jacek Hawryluk

  

W poszukiwaniu zaginionej brody – Krzysztof Stefański

  

Być jak Orfeusz – Jacek Hawryluk

  

Symfonizm organowy – Witold Paprocki

  

Pozdrowienia z Japonii – Ewelina Grygier

  

Orkiestra wielu brzegów – Kajetan Prochyra

  

Cała prawda o saksofonie – Kajetan Prochyra

  

Etiudy na głowę i mur – Filip Lech

  

Szkice Moogiem – Mariusz Gradowski

  

Prześliczny wiolonczelista – Katarzyna Świętochowska

  

Trwanie, trawienie i trwonienie inności – Piotr Tkacz

  

  

ROZMOWA

  

Seong-Jin Cho: Nie wszyscy lubią wino – Łucja Siedlik

  

  

SWOBODA RUCHU

  

Litwa Broniusa Kutavičiusa. Odrodzenie z pieśni – Małgorzata Janicka-Słysz

  

Kapelmistrz Weber i dom Moniuszki – Jacek Marczyński

  

  

OD REDAKCJI

  

Dla kogo jesteśmy? – Dominika Micał

  

  

FELIETON

  

Konkurs to dopiero początek – Aleksander Dębicz

  

Multiplikacja samotności – Piotr Orzechowski

  

Nastrój (sobie) słuchacza – Andrzej Babecki

  

  

Z ARCHIWUM R

  

...pozory sztuki? – Katarzyna Ryzel

  

  

REKOMENDACJE

  

Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

  

  

HISTORIE Z FOTOGRAFII

  

Raveliana – Olgierd Pisarenko

RozwińZwiń