Przenikanie mediów

Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

93,60  104,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 104,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 62,40 zł  


93,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorski podręcznik z elementami monografii prof. Macieja Mrozowskiego poświęcony mediom i ewolucyjnemu przejściu od mediów masowych do komunikacji sieciowej. Książka zawiera autorski przegląd wszystkich znaczących teorii w zakresie medioznawstwa oraz ich usystematyzowanie. Łączy przeszłość z teraźniejszością. Autor dowodzi, że przejście od mediów analogowych do komunikacji cyfrowej nie jest zerwaniem ciągłości, jak mogłoby wynikać z wielu prac dotyczących internetu. Wprawdzie w sferze mediów (technik komunikacyjnych) dokonał się głęboki przeskok, ale natura ludzka nie zmieniła się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu latach. Mamy więc do czynienia z przyspieszonym i zintensyfikowanym procesem ewolucji, która stawia człowieka wobec nowych wyzwań, zagrożeń, szans i możliwości, ale nie zmienia jego natury i podstawowych potrzeb adaptacyjnych, co autor stara się w książce uwypuklić.
Książka ma formę uporządkowanego wywodu na osi diachronicznej (od dawniej do dziś i jutra) oraz synchronicznej (środki, instytucje, obrazy świata, odbiorcy), którego spoiwem jest ogólna teoria ewolucji jako narzędzie pomocnicze, pomagające wyjaśnić ewolucję mediów i komunikacji w perspektywie podstawowych problemów adaptacyjnych człowieka, a nie doktryna dominująca.
Odbiorcami książki są studenci, doktoranci i młodzi pracownicy nauki, którzy w jakimś zakresie zajmują się mediami, internetem, komunikacją społeczną (public relations, reklama, promocja).


Rok wydania2019
Liczba stron664
KategoriaKomunikacja społeczna
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20967-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  I. ŚRODKI     13
  1. Nim pojawiły się media masowe     15
    Narodziny Homo sapiens     15
    Mózg staje się umysłem     19
    Obrazy w naszych głowach. Meblowanie czaszki     23
    Humanistyczny kontrapunkt     41
  2. Znaki – dyskursy – media     45
    Znak: znaczy co?     45
    Tworzenie znaków     53
    Dyskurs. Władza ukryta w znakach     60
    Człowiek jako medium.
    Od oralności do cielesności     65
    Media masowe. (Re)produkcja rzeczywistości     69
    Szczypta teorii     83
  II. INSTYTUCJE     99
  3. Media masowe w perspektywie ewolucjonizmu     101
    Drabina ewolucji. Instytucjonalizacja natury, natura instytucji     101
    Ewolucja mediów. Ideologia i praktyka     109
    Konsumpcjonizm i aktywizm sieciowy     128
    Ewolucja w sieci. Konwergencja i kolonizacja mediów     140
  4. Funkcje i regulacja instytucji medialnych     157
    Funkcje mediów. Ramowanie ładu społecznego     159
    Polityka medialna. Regulowanie instytucji nadawczych     166
  5. Polityka mediów. Status i działanie nadawców     193
    Typy instytucji nadawczych strukturujące struktury     193
    Media prywatne. Świat na sprzedaż     202
    Telewizja komercyjna made in USA. Studium przypadku     213
    Media publiczne. Mission impossible?     221
    Telewizja polska S.A. Studium przypadku     237
    Media społeczne i społecznościowe. Zbiorowości realne i wirtualne     254
    Podsumowanie     276
  III. NARRACJE     283
  6. Architektura narracji     285
    Sytuacja dramaturgiczna     286
    Konstruowanie opowieści     289
    Konstruowanie newsa. Studium przypadku     294
    Opowieści mityczne     299
    Dyskursywny porządek narracji     306
    Deformalizacja dyskursów medialnych. Indywidualizacja     317
    Który dyskurs lepszy? Teoria hegemonii     323
  7. Gatunkowe ramy narracji     333
    O pochodzeniu i naturze gatunków     333
    Narracje klasyczne     339
    Narracje nowoczesne     348
    Narracje ponowoczesne     365
  8. Świat przedstawiany w mediach     377
    Człowiek w świecie mediów (czynnik indywidualny)     378
    Ład społeczny w świecie mediów (kontekst socjokulturowy)     395
  9. Konstruowanie (nie)ładu posttradycyjnego: wektory zmian     425
    Aktywność społeczna     427
    Aktywność kulturalna     435
    Aktywność ekonomiczna     443
    Aktywność polityczna     452
    Podsumowanie     462
  IV. UŻYTKOWNICY     475
  10. Rozumienie mediów     479
    Przekaz. Struktura aktywna     481
    Odbiorca. Przetwarzanie przekazu     484
    Zasoby poznawcze     503
  11. Efekty mediów. Stare teorie w nowej perspektywie     531
    Relacje społeczne w sieci     536
    Człowiek w sieci     560
  Zakończenie – i nowy początek     599
  Literatura     607
  Indeks rzeczowy     651
RozwińZwiń