„Forum Lingwistyczne” 2017, nr 4

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,96  21,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 21,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,44 zł  


15,96

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Kolejny – czwarty – numer „Forum Lingwistycznego” charakteryzuje różnorodność zarówno w tematyce podejmowanych badań, jak i w stosowanych metodach badawczych: analizom materiałowym towarzyszą rozważania metalingwistyczne, refleksjom synchronicznym – dociekania diachroniczne, a prezentacji wyników aktualnie prowadzanych badań – polemiczne prezentacje nowości wydawniczych oraz relacje z wydarzeń skupiających szeroko pojęte środowisko językoznawcze. Stanowi to odbicie zainteresowań naukowych Autorów, lecz także świadczy o zróżnicowaniu szkół badawczych, z których się wywodzą. Teksty do prezentowanego tomu przygotowali bowiem lingwiści z ośrodków uniwersyteckich w Katowicach, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.
Artykuły publikowane w tomie pomieszczono w działach: „Studia”, „Archiwalia”, „Polemiki” i „Varia”.


Rok wydania2017
Liczba stron158
KategoriaCzasopisma naukowe
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Od Redakcji /    11
  
  Magdalena Ślawska: Typologie gatunków medialnych – przegląd stanowisk /    15
  Kinga Zielińska: O podpisach pod materiałami wizualnymi z perspektywy mediolingwistycznej – próba typologii na podstawie polsko- i niemieckojęzycznej prasy codziennej /    31
  Agnieszka Kula: Redundancja jako kamuflaż (na podstawie medialnych wywiadów z politykami) /    41
  Grażyna Stachyra: Komunikowanie emocji w nocnych rozmowach radiowych w świetle paradygmatu analizy konwersacyjnej /    55
  Mariusz Wszołek: Reklama a corporate identity — rola reklamy w budowaniu wizerunku organizacji /    67
  Tomasz Nowak: Która gramatyka jest realna psychologicznie? Wybrane modele lingwistyczne na tle wyników badań eksperymentalnych /    79
  Barbara Matuszczyk: Analiza zmienności znaczeń wyrazu kwiat /    95
  Bożena Witosz: Metatext in the Discourse of the Theory of Text, Stylistics and Pragmalinguistics /    107
  Andrzej Charciarek: O języku Internetu. Wokół książki Interaktion von Internet und Stilistik, Internet und Stil. Herausgegeben: Branko Tošovič, Arno Wonisch (Graz 2016, 306 s.) /    115
  Magdalena Pietrzak: Śląskie antologie medialne. Głos po lekturze książek: Język w internecie. Antologia pod redakcją Małgorzaty Kity i Iwony Loewe (Katowice 2016, 242 s.) oraz Język w telewizji. Antologia pod redakcją Małgorzaty Kity i Iwony Loewe (Katowice 2016, 254 s.) /    121
  Beata Grochala; O języku sportu. Uwagi po lekturze książki Język i sport pod redakcją Anny Czapli i Mariusza Kopra (Lublin 2016, 237 s.) /    125
  Marcin Maciołek: Sprawozdanie z ogólnopolskiej konferencji naukowej „Społeczność w języku – język w społeczności” (Katowice, 19 maja 2016) /    133
  Małgorzata Grzonka, Aleksandra Weber: Sprawozdanie z konferencji naukowej „Zaburzenia
  płynności mowy – teoria i praktyka. Edycja II” (Katowice, 25–26 sierpnia 2016) /    137
  Beata Duda: Sprawozdanie z konferencji naukowej „Wędrówka, podróż, migracja w języku i kulturze” (Wisła, 19–21 października 2016) /    143
  Wioletta Wilczek: Sprawozdanie z konferencji naukowej z cyklu „Bogactwo polszczyzny w świetle jej historii” (Katowice, 9 listopada 2016) /    149
  
  Noty o autorach /    153
RozwińZwiń