Transgraniczny produkt turystyczny

Transgraniczny produkt turystyczny

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Współpraca transgraniczna to wspólne działania podmiotów zlokalizowanych po dwóch stronach granicy, obejmujące wszystkie dziedziny życia społecznego oraz gospodarczego, realizowane na poziomie lokalnym i regionalnym. Jedną z płaszczyzn tej współpracy jest turystyka, a w jej ramach tworzenie transgranicznych produktów turystycznych. Kreowanie transgranicznego produktu turystycznego jest determinowane przez wiele
zróżnicowanych czynników, takich jak walory przyrodnicze i antropogeniczne, dostępność komunikacyjna, rodzaj i jakość infrastruktury turystycznej oraz paraturystycznej czy jakość środowiska przyrodniczego. Proces ten angażuje także wiele podmiotów, m.in. regionalne i lokalne organizacje turystyczne, jednostki samorządu terytorialnego oraz inne instytucje zainteresowane rozwojem turystyki. Dla obszarów transgranicznych, w których obrębie powstaną wspólne produkty turystyczne, może oznaczać to szansę na sprostanie nasilającej się konkurencji pomiędzy miejscowościami i regionami turystycznymi, przekraczającej granice państwowe.


Rok wydania2015
Liczba stron278
KategoriaLogistyka
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN-13978-83-7972-039-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1 Teoretyczne aspekty transgranicznego produktu turystycznego    9
  1.1. Istota turystyki transgranicznej     11
  1.2. Definicja i rodzaje produktów turystycznych     17
  1.3. Obszar jako produkt turystyczny zdeterminowany przestrzennie     26
  1.4. Specyfika transgranicznego produktu turystycznego     40
  
  Rozdział 2 Współpraca w kształtowaniu transgranicznego produktu turystycznego    45
  2.1. Podmioty kształtujące transgraniczny produkt turystyczny     47
  2.2. Współpraca transgraniczna i jej uwarunkowania     54
    2.2.1. Pojęcie współpracy transgranicznej     54
    2.2.2. Euroregion jako zinstytucjonalizowana forma współpracy     61
  2.3. Wybrane rodzaje współpracy w rozwoju turystyki na obszarze transgranicznym     71
    2.3.1. Partnerstwo jednostek samorządu terytorialnego     71
    2.3.2. Transgraniczny klaster turystyczny     75
    2.3.3. Partnerstwo publiczno-prywatne jako czynnik aktywizujący rozwój turystyki     84
  2.4. Płaszczyzny konkurencji w sektorze turystycznym     95
  
  Rozdział 3 Transgraniczny produkt turystyczny na przykładzie województwa zachodniopomorskiego i Meklemburgii-Pomorza Przedniego    105
  3.1. Struktura transgranicznego produktu turystycznego     107
    3.1.1. Charakter walorów turystycznych     107
    3.1.2. Infrastruktura turystyczna i usługi     119
    3.1.3. Dostępność komunikacyjna     129
  3.2. Struktura podmiotowa transgranicznego produktu turystycznego     137
  3.3. Płaszczyzny rozwoju produktu turystycznego województwa zachodniopomorskiego i Meklemburgii-Pomorza Przedniego     150
  3.4. Możliwości finansowania rozwoju transgranicznego produktu turystycznego     158
  
  Rozdział 4 Współpraca jako kluczowy czynnik kreowania transgranicznego produktu turystycznego województwa zachodniopomorskiego i Meklemburgii-Pomorza Przedniego    165
  4.1. Ocena współpracy w zakresie kreowania transgranicznego produktu turystycznego     167
  4.2. Przykłady dobrych praktyk współpracy transgranicznej     183
  4.3. Analiza SWOT współpracy w zakresie kształtowania transgranicznego produktu turystycznego     202
  4.4. Koncepcja doskonalenia współpracy     208
  4.4.1. Płaszczyzny i charakter współpracy w procesie kreowania transgranicznego produktu turystycznego     208
  4.4.2. Rekomendowane działania i przewidywane rezultaty realizacji koncepcji     219
  
  
  Zakończenie     231
  Załączniki     235
  Bibliografia     261
  Spis rysunków i tabel     277
RozwińZwiń