Biznes we współczesnej gospodarce

2 oceny

Format:

ibuk

Osiągnięcie sukcesu w biznesie wymaga uporządkowanej i aktualnej wiedzy na temat strategii oraz sposobów funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku krajowym i międzynarodowym. Poruszane w podręczniku zagadnienia dotyczą ważnych współcześnie aspektów tej działalności. Omówiono i bogato zilustrowano praktycznymi przykładami transakcje międzynarodowe, e-biznes, planowanie strategiczne, a także narzędzia budowania zaufania otoczenia do firmy, tj. ekooznaczenia, systemy zarządzania środowiskowego i zasady savoir-vivre’u dla menedżerów. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także osób zainteresowanych działalnością biznesową, np. przedsiębiorców, doradców, konsultantów i przedstawicieli administracji publicznej.


Rok wydania2016
Liczba stron162
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-975-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział 1. Etykieta nie tylko w biznesie (Janusz Świerkocki)    13
  1.1. Co to jest etykieta i dlaczego warto ją znać i jej przestrzegać    13
  1.2. Powitanie    15
  1.3. Przedstawianie    17
  1.4. Bilety wizytowe    17
  1.5. Prowadzenie rozmowy    19
  1.6. Korespondencja    21
  1.7. Przyjęcia służbowe    24
  1.7.1. Zaproszenia    24
  1.7.2. Przyjęcie koktajlowe    25
  1.7.3. Przyjęcia na siedząco    27
  1.8. Wygląd zewnętrzny. Ubiór    30
  Pytania kontrolne    32
  Literatura    33
  Rozdział 2. Organizacyjno-prawne aspekty prowadzenia międzynarodowej działalności biznesowej (Bogdan Buczkowski)    35
  2.1. Rodzaje transakcji    35
  2.2. Formy działania na rynku międzynarodowym bez udziału kapitału    36
  2.3. Formy działania na rynku międzynarodowym z zaangażowaniem kapitału    40
  2.4. Przygotowanie i zawarcie transakcji handlowej    42
  2.4.1. Zapytanie ofertowe, oferta, zamówienie, elementy i rodzaje kontraktów    42
  2.4.2. Prawo właściwe dla umowy    43
  2.4.3. Zwyczaje, uzanse w handlu międzynarodowym i podstawowe klauzule kontraktowe    45
  2.4.4. Dodatkowe klauzule kontraktowe    52
  2.5. Ubezpieczenia międzynarodowych transakcji biznesowych    55
  2.6. Rozliczenia międzynarodowych transakcji biznesowych    58
  2.7. Odprawa celna towarów    60
  2.7.1. Dopuszczenie do obrotu    60
  2.7.2. Wywóz    61
  Pytania kontrolne    62
  Literatura    63
  Rozdział 3. Biznesplan i badanie rynków zagranicznych w przedsiębiorstwach (Tomasz Dorożyński, Wojciech Urbaniak)    65
  3.1. Biznesplan i jego cechy    65
  3.2. Zastosowanie    67
  3.3. Układ treści    68
  3.3.1. Streszczenie    69
  3.3.2. Prezentacja przedsiębiorstwa    70
  3.3.3. Krótka charakterystyka projektu    70
  
  3.3.4. Charakterystyka produktów i usług objętych projektem    71
  3.3.5. Lokalizacja działalności    71
  3.3.6. Nakłady początkowe    72
  3.3.7. Finansowanie nakładów początkowych    73
  3.3.8. Analiza rynku    74
  3.3.9. Program działań rynkowych    75
  3.3.10. Zasoby ludzkie    77
  3.3.11. Dostawy materiałów zaopatrzeniowych do produkcji (świadczenia usług)    78
  3.3.12. Pozostałe koszty operacyjne produkcji i ich prognoza    78
  3.3.13. Harmonogram realizacji projektu    79
  3.3.14. Prognoza finansowa    80
  3.3.15. Ryzyko    82
  3.4. Badanie rynków zagranicznych    82
  3.4.1. Badanie rynku geograficznego    85
  3.4.2. Badanie rynku towarów i usług    86
  3.4.3. Etapy i metody w badaniach rynków zagranicznych    87
  Pytania kontrolne    91
  Literatura    91
  Rozdział 4. E-biznes w „nowej” gospodarce (Anetta Kuna-Marszałek)    93
  4.1. Istota „nowej” gospodarki    93
  4.2. Definicja biznesu elektronicznego i pojęć pokrewnych    96
  4.3. Internet jako środowisko prowadzenia biznesu elektronicznego    99
  4.4. Relacje pomiędzy podmiotami w biznesie elektronicznym    102
  4.5. Modele biznesu elektronicznego    104
  Pytania kontrolne    112
  Literatura    112
  Rozdział 5. Ekologiczne strategie marketingowe przedsiębiorstw jako wyraz społecznej odpowiedzialności biznesu (Małgorzata Misiak, Tomasz Serwach)    115
  5.1. Pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu    115
  5.2. CSR w systemie zarządzania przedsiębiorstwem    116
  5.3. Motywy ekologicznego zaangażowania przedsiębiorstw    119
  5.4. Typy ekologicznych strategii marketingowych przedsiębiorstw    121
  5.5. Wpływ społecznej odpowiedzialności na funkcjonowanie przedsiębiorstwa ..    128
  5.6. Ekologiczne zaangażowanie przedsiębiorstw w praktyce    131
  Pytania kontrolne    133
  Literatura    133
  Rozdział 6. Ekologia w biznesie na przykładzie systemów zarządzania środowi¬skiem i ekooznaczeń (Anetta Kuna-Marszałek, Małgorzata Misiak)    137
  6.1. Odpowiedzialność ekologiczna przedsiębiorstw    137
  6.2. Systemy zarządzania środowiskiem    139
  6.2.1. Definicja i filozofia działania    139
  6.2.2. Korzyści i koszty wdrażania    141
  6.2.3. Systemy zarządzania środowiskiem w praktyce    143
  
  6.3. Ekoznakowanie    145
  6.3.1. Co to jest ekoznakowanie    145
  6.3.2. Rodzaje ekooznaczeń    146
  6.3.3. Korzyści z ekoznakowania    149
  6.3.4. Programy etykietowania środowiskowego w praktyce    152
  Pytania kontrolne    157
  Literatura    157
  Spis tabel    161
  Spis rysunków    162
RozwińZwiń