Logistyczne determinanty kształtowania struktur rynku

Logistyczne determinanty kształtowania struktur rynku

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

36,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 36,00 zł  


36,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka pt. Logistyczne determinanty kształtowania struktur rynku związana jest z tematyką szeroko rozumianych problemów funkcjonowania rynku i logistyki. Teoretyczną podstawę rozważań stanowi nurt ekonomii określany „teorią struktury branży” (teorią organizacji branży, ekonomią branży - industrial economics, industrial organization). Autor, odwołując się do paradygmatu, będącego „sercem” teorii struktury branży (structure–conduct–performance paradigm) dąży do określenia płaszczyzny współzależności pomiędzy strukturą rynku a logistyką, a umiejscowienie działalności logistycznej w strategiach przedsiębiorstw, czy ogólniej: w szeroko rozumianym zachowaniu podmiotów rynku, stanowi przedmiot rozważań nad zagadnieniami logistyki jako czynnika strukturotwórczego rynku.


Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu


Rok wydania2013
Liczba stron304
KategoriaLogistyka
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
ISBN-13978-83-7865-083-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  1. Założenia teoretyczne badania współzależności struktur rynku i logistyki    17
  
  1.1. Przesłanki wyboru przedmiotu badań    17
  1.2. Teoretyczne źródła badań nad współzależnością struktur rynku i logistyki    31
  1.3. Cele działalności badawczej    42
  1.4. Dobór metod badawczych    46
  1.4.1. Obszary i metody badań rynku    48
  1.4.2. Metody badawcze logistyki    51
  1.4.3. Inne metody i narzędzia badawcze    55
  
  2. Rynek i jego struktura jako przedmiot badań    58
  
  2.1. Rynek jako kategoria ekonomiczna    58
  2.2. Struktura rynku jako przedmiot badań    70
  2.2.1. Kategoria struktury    70
  2.2.2. Istota i wymiary struktur rynku    78
  2.3. Konkurencja doskonała i niedoskonała    86
  2.4. Struktura monopolistyczna rynku    92
  
  3. Czynniki kształtujące struktury rynku    98
  
  3.1. Systematyka czynników kształtujących struktury rynku    98
  3.2. Zasobowe czynniki kształtowania struktur rynku    108
  3.3. Procesy jako determinanty struktur rynku    116
  3.4. Relacyjne uwarunkowania kształtowania struktur rynku    126
  3.5. Zdarzenia jako czynniki kształtujące struktury rynku    134
  
  4. Logistyka jako czynnik strukturotwórczy rynku    139
  
  4.1. Kategoria logistyki    139
  4.2. Miejsce logistyki w zbiorze czynników strukturotwórczych rynku    147
  4.3. Logistyka w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw    156
  4.4. Strukturotwórczy wymiar logistyki    165
  
  5. Koncepcja logistyki jako systemowa determinanta kształtowania struktur rynku    175
  
  5.1. Założenia, istota i cele koncepcji logistyki w kształtowaniu struktur rynku    175
  5.2. Identyfikacja i klasyfikacja logistycznych determinant kształtowania struktur rynku    190
  5.3. System logistyczny jako determinanta kształtowania struktur rynku    199
  5.4. Elementy systemu logistycznego jako determinanty kształtowania struktur rynku    207
  5.5. Wpływ otoczenia systemu logistycznego na kształtowanie struktur rynku    219
  5.6. Przekroje systemu logistycznego w kształtowaniu struktur rynku    222
  
  6. Empiryczna egzemplifikacja współzależności struktur rynku i logistyki    231
  
  6.1. Metodyka badań    231
  6.2. Analiza współzależności struktur rynku i logistyki – studia przypadków    237
  6.3. Ocena kierunków logistycznego kształtowania struktur rynku w świetle zrealizowanych badań    260
  
  Zakończenie    268
  Bibliografia    273
  Załączniki    289
  Spis rysunków    301
  Spis tabel    302
RozwińZwiń