Komunikacja marketingowa w kreowaniu wizerunku instytucji kultury na przykładzie muzeów narodowych

1 ocena

Format:

ibuk

Monografia dotyczy ważnej problematyki znaczenia komunikacji marketingowej w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury na przykładzie muzeów narodowych. Infrastruktura muzeów w Polsce systematycznie się rozwija, jednocześnie zmieniają się rola oraz funkcje muzeów. Zmiany te dotyczą m.in. zarządzania, marketingu, a także objawiają się w nowym podejściu do tworzenia wartości kulturowej. Współczesne instytucje kultury powinny być nie tylko otwarte i dostępne, powinny również komunikować się z otoczeniem społecznym, a szczególnym ich zadaniem jest zainteresowanie młodych dorosłych odbiorców (generacji Z). Muzea i galerie narodowe o profilu artystycznym, udostępniające najważniejsze narodowe kolekcje, mierzą się z podobnymi problemami w większości krajów Europy. Są to wielooddziałowe instytucje, najczęściej niedofinansowane, które stają w obliczu niespotykanej dotychczas konkurencji związanej z dostępnością wielu innych form spędzania wolnego czasu.


Na podstawie studiów literaturowych oraz badań empirycznych autorka podjęła się identyfikacji i oceny znaczenia działań z zakresu komunikacji marketingowej muzeów narodowych w kształtowaniu wizerunku tych instytucji kultury wśród młodych dorosłych odbiorców.


Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu "Doskonała nauka II. Moduł: Wsparcie monografii”.


Rok wydania2024
Liczba stron320
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
ISBN-13978-83-8211-201-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  ROZDZIAŁ 1. Instytucje kultury w Polsce na tle przemian społeczno-gospodarczych w XXI wieku
  1.1. Rola i miejsce kultury w rozwoju społeczno-gospodarczym kraju
  1.2. Specyfika i klasyfikacja instytucji kultury jako podmiotów gospodarki narodowej
  1.3. Model funkcjonowania instytucji kultury w gospodarce rynkowej w Polsce
  1.4. Uwarunkowania prawne i ekonomiczne funkcjonowania instytucji kultury w Polsce
  1.5. Muzea narodowe w Polsce jako podmioty instytucji kultury
  ROZDZIAŁ 2. Wizerunek instytucji kultury i jego kształtowanie
  2.1. Tożsamość a wizerunek instytucji kultury
  2.2. Pojęcie wizerunku instytucji kultury
  2.3. Wizerunek a reputacja instytucji kultury
  2.4. Wizerunek i reputacja instytucji kultury a koncepcja zarządzania wartością publiczną
  2.5. Kształtowanie wizerunku instytucji kultury a rozwój publiczności
  2.6. Wyznaczniki wizerunku instytucji kultury
  2.7. Proces kształtowania wizerunku instytucji na przykładzie muzeów narodowych
  ROZDZIAŁ 3. Komunikacja marketingowa w instytucjach kultury
  3.1. Komunikacja marketingowa na rynku dóbr kultury – pojęcie, specyfika
  3.2. Charakterystyka tradycyjnych narzędzi i kanałów komunikacji instytucji kultury
  3.3. Charakterystyka nowoczesnych narzędzi i kanałów komunikacji instytucji kultury
  3.4. Specyfika działań z zakresu komunikacji marketingowej muzeów narodowych w Polsce
  ROZDZIAŁ 4. Komunikacja marketingowa w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury w świetle badań własnych
  4.1. Cel, zakres i metodyka badań empirycznych
  4.2. Analiza komparatywna komunikacji marketingowej w internecie muzeów narodowych w Polsce oraz wybranych europejskich muzeów o profilu artystycznym
  4.3. Uwarunkowania kształtowania działań z zakresu komunikacji marketingowej przez muzea narodowe o profilu artystycznym w Polsce
  4.4. Komunikacja marketingowa a wizerunek muzeów narodowych w Polsce wśród młodych dorosłych
  4.4.1. Postrzeganie muzeów narodowych przez studentów kierunków związanych ze sztuką i studentów kierunków niezwiązanych ze sztuką
  4.4.2. Wizerunek muzeów narodowych wśród młodych dorosłych w badanych miastach w Polsce
  4.4.3. Znaczenie działań z zakresu komunikacji marketingowej dla wizerunku muzeów narodowych o profilu artystycznym w Polsce wśród młodych dorosłych
  4.4.4. Ocena działań z zakresu komunikacji marketingowej w internecie i wizerunku muzeów narodowych w Polsce wśród młodych dorosłych
  ROZDZIAŁ 5. Wnioski i rekomendacje w zakresie komunikacji marketingowej muzeów narodowych w Polsce
  5.1. Organizacja komórki organizacyjnej odpowiedzialnej za komunikację marketingową
  5.2. Budżetowanie komunikacji marketingowej muzeów narodowych
  5.3. Kształtowanie wizerunku muzeum narodowego poprzez świadome budowanie tożsamości
  5.4. Komunikacja z młodym dorosłym odbiorcą – rekomendacje dla muzeów narodowych o profilu artystycznym
  5.5. Współpraca z otoczeniem
  5.6. Wnioski i rekomendacje płynące z weryfikacji hipotez badawczych
  Bibliografia
  Spis tabel
  Spis rysunków
  Marketing communication in creating the image of cultural institutions: the case of national museums (Summary)
RozwińZwiń